Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Schokkende koppeling

vragen over de T4
driezer
Berichten: 90
Lid geworden op: 09 dec 2010, 20:20

Re: Schokkende koppeling

Bericht door driezer »

Ik heb dit ook voorgehad met een 1.9D , niet lang geleden , koppeling en drukgroep vervangen , opgelost , er waren paar van die "veren' van de drukgroep afgesleten !
VWZN
Berichten: 385
Lid geworden op: 24 aug 2013, 08:37
Locatie: Mol-Postel België

Re: Schokkende koppeling

Bericht door VWZN »

Complete koppeling is vervangen.
Iets minder maar nog steeds aanwezig :-(
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Schokkende koppeling

Bericht door Pascal-141 »

VWZN schreef:Complete koppeling is vervangen.
Iets minder maar nog steeds aanwezig :-(
Motorsteunen (hydrolager) al vervangen ?
Werd in begin van dit topic al aangegeven dat dat een mogelijke oorzaak is ( en zelfs vaak voorkomende oorzaak van het schokkend vertrekken in 1e , meestal bij koude motor , als hij warm is minder last van)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
VWZN
Berichten: 385
Lid geworden op: 24 aug 2013, 08:37
Locatie: Mol-Postel België

Re: Schokkende koppeling

Bericht door VWZN »

Nee. Nog niet.
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Schokkende koppeling

Bericht door koensch »

Ik weet niet beter of m'n koppeling schokkerig opkomt. 6 jaar geleden gekocht (120.000km), nu (450.000km) nog steeds. Een nieuwe koppeling/drukgroep/2mv (bij 320.000km) ten spijt.

Ik ben gestopt om me d'r ongerust om te maken.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
VWZN
Berichten: 385
Lid geworden op: 24 aug 2013, 08:37
Locatie: Mol-Postel België

Re: Schokkende koppeling

Bericht door VWZN »

Dat heb ik nu ook al een beetje.
Het went wel.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Schokkende koppeling

Bericht door Pascal-141 »

Nieuwe motorsteun (hydrolager) , en de bussen in de pendelsteun vervangen , dat verhinderd dat de motor "los" "hangt" en kan "kantelen" bij het optrekken , en zal het schokken voorkomen.
Een versleten hydrolager zal maken dat de motor dik 1a1,5 cm lager gaat hangen (doorhangen van het hydrolager) , en er zit ook geen "demping" meer in het hydrolager .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: Schokkende koppeling

Bericht door ailko vos »

met een beetje vochtig weer in de koude maanden doet die van mij het ook bij koud wegrijden.ik laat de motor nu even draaien voor ik wegrij en dan gaat het wel goed.dit doet hij al zolang ik hem heb bij 150000 is er een geheel nieuwe koppeling en vliegwiel in gekomen dus daar zat het probleem niet .zomers doet hij het niet alleen in de wintermaanden zeg maar
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33890
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Schokkende koppeling

Bericht door Multivan Generation »

schokkende koppeling kan ook veroorzaakt worden door een iets lekkende krukas keering welke achter het 2 massa vliegwiel zit..
Dus als dat 2 MV vervangen wordt, betaal dan die 80 euro extra voor die keering en laat die meteen vervangen.

doe er je voordeel mee..

groet Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie