Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Koppeling ???

vragen over de T4
Plaats reactie
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Koppeling ???

Bericht door Harry 341 »

Vanochtend de bus gestart,zet 'm in 1 en laat het pedaal opkomen....niks dus.Blijft "gewoon"staan.
Na een paar seconden een klap en rijden.De rest van de ochtend geen last meer gehad....ra ra wasdatnouweer??
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Koppeling ???

Bericht door pluuke »

Kan de het pedaal / plunjer van de hydr. koppelingscilinder zijn blijven hangen ?
Een 2.4 heeft toch ook hydr. koppelingsbediening ?

Ik heb een tijd geleden eens iets vergelijkbaars gehad, had er een grote aanhanger met afvalhout aan hangen.
De vraag was hoe dat er het snelste af te krijgen was, iemand opperde "eens flink gasgeven"....(in de hoop dat alles er in één keer afschuift)
Ik met stomme kop liet me opnaaien, het werkte natuurlijk voor geen meter. :muur

Afijn , aanhanger was leeg en ik stapte in, maar het koppelingspedaal lag op de vloer.
Ik kon het toen met de punt van mijn voet weer optillen, het bleef weer gewoon bovenin staan, en alles was weer ok :yes

Reden ???
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Koppeling ???

Bericht door Harry 341 »

Patrick,die rooie heeft nog een kabeltje......
grtz.Harry
Bijlagen
IMG_3650.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Koppeling ???

Bericht door Roger B. (11)61 »

als zich dit voordoet bij een hydraulische koppeling dan kun je er waarschijnlijk op gaan rekenen dat je binnekort een keer vloeistof moet bijvullen en nog wat later toch echt een keer een of beide koppelingscilinders moet vervangen.......

en Pluuke.....jij en je maat moeten de reclames van VW niet al te letterlijk geloven.......... bovendien heb je geen T5 :bifun :bifun :bifun :bifun


@Harry, ergens iets blijven haken, kan dom toeval zijn, kan een braam oid zijn die vaker voor problemen gaat zorgen, effe afwachten of het nog eens voor komt voordat je d'r een hoop geld in stopt
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Koppeling ???

Bericht door pluuke »

Roger B. (11)61 schreef:jij en je maat moeten de reclames van VW niet al te letterlijk geloven..........
:bifun :bifun :bifun :bifun :bifun

JA DAT WAS HEM :bifun :bifun :bifun :bifun
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Koppeling ???

Bericht door bartt4 »

controleer je kabel eens harry. binnekabel aan het haren is gaat de binne kabel haken in de buitenkabel. Zelf gehad vroeger bij een vw golfje.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Koppeling ???

Bericht door Ron---63--- »

Jep heb ik vroeger ook eens gehad bij een golf1
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33925
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Koppeling ???

Bericht door Multivan Generation »

Laat je kabel eens vollopen met teflon olie,
werkt het niet,
dan kun je aan een nieuwe kabel toe zijn :knipoog

Als je een andere zou moeten gaan kopen,
dan zou ik je willen adviseren om er eentje te zoeken met een teflon binnen mantel..


zou natuurlijk goed kunnen met die kilometerstand he
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: Koppeling ???

Bericht door Herman744 »

Hallo,

Gaat lastig, de kabel vol laten lopen met teflonolie. Je komt bijna niet bij de kabel tussen de pedalen. Ik heb met een lange kromme kwast geprobeerd, zoveel mogelijk olie in de buitenkabel in te brengen.
Wat ik ook heb gedaan is: het balgje van de kabel, onder de motorkap omhoog geschoven en daar een hoeveelheid teflonolie in laten lopen. Is in ieder geval het onderste (is grootste) deel van de kabel gesmeerd.

Ik had steeds een "knok" als ik het pedaal indrukte. Heb ook de scharnierpunten van het koppelingspedaal ingevet. "Knok" is weggebleven.
2.4D AAB 1992.

groet,
Herman744
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Koppeling ???

Bericht door Harry 341 »

Bedankt voor de tips...zal alles even nalopen.Tijdje geleden is de hevel vervangen op de bak,die was afgebroken.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33925
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Koppeling ???

Bericht door Multivan Generation »

@ Herman,

Afbeelding

Bij het blauwe eventueel nog te verlengen met een slangetje en nog een pijpje :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Koppeling ???

Bericht door Roger B. (11)61 »

op de bak kabel loshaken en naar boven halen en daar in laten lopen?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: Koppeling ???

Bericht door Herman744 »

Peter,

Ik gebruik dezelfde olie.
Je moet er altijd nog met een hand bij zien te komen en er is bijna geen plaats. Dan moet je ook nog het pompje bedienen en een plekje vinden voor een lamp. Zittend buiten de bus met gedraaide rug. En ik heb hiervoor niet de beste rug. Jij ook niet ,heb ik ooit gelezen in een item over gasdrukveren voor de motorkap. Het blijft klooien. Met de kwast lukt het ook. Alleen wat geduld.

groeten,
Herman744.
Plaats reactie