Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vervangende speakers dashboard en portier bakken

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

vervangende speakers dashboard en portier bakken

Bericht door kroonhome »

Hoi allemaal,

Het geluid uit mijn standaard speakers vind ik belabberd klinken in mijn California. Ik hoop het iele geluid te verbeteren met een actieve subwoofer (Pioneer TS-WX110A) erbij te plaatsen maar daarmee ben ik er waarschijnlijk nog niet. Wie weet waar ik een vervangende (uitwisselbare) set speakers vandaan kan halen om het geluid echt te verbeteren? :groteogen
Op het forum heb ik wel een set speakers voor in het dashboard gezien van Pioneer, maar of die nog leverbaar zijn weet ik niet. Het is mij niet te doen om veel herrie in de auto te produceren, dus mijn Sony CDX-GT616U autoradio heeft voldoende vermogen wat mij betreft.
Mijn voorkeur gaat uit naar speakers die op de bestaande stekker verbindingen zijn aan te sluiten, ik wil het graag zo origineel mogelijk houden. Ik lees graag de ervaringen van anderen op dit gebied, het wiel opnieuw uitvinden kan altijd nog...... :nuts

Groetjes,
Arjan
:ikrij
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: vervangende speakers dashboard en portier bakken

Bericht door odorf »

De genoemde dashboard-Pioneer-speakers waren volgens internet, en winkels al een tijd niet meer leverbaar.

Ik heb onlangs mijn dashboard speakertjes vervangen door Magnat Profection 102 Speakers.
Bij de winkel (Correct op de Ceintuurbaan in R'dam) heb ik ook verloopstekkertjes kunnen kopen waarbij het ene deel op de Magnat speakers aansloot,
(Standaard simpele audio schuifstekkers, 1x breed, 1x smal zodat je zelfs de + en - niet door elkaar kunt gooien :lach )
en het andere deel past op de VW stekkers. Deze verloopstekkers waren voor zowel VW als Opel geschikt.
Dat is dus echt Plug and play

De enige uitdaging was dat ik een klein randje uit het dashboard-plastic heb moeten snijden omdat de tweeter van de Magnat net iets te hoog uitkwam.
Waardoor het roostertje niet meer dicht kon, maar ik heb ook een 1994 dashboard, weet niet hoe dat bij latere types zit.

Klein uurtje voorzichtig snijden Maar dat was de moeite waard, heb nu een veel beter geluid :toppie

Groetjes,
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Plaats reactie