Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Interesse peiling EGR "Delete Pipe" AXG
Interesse peiling EGR "Delete Pipe" AXG
Ik kan ze niet vinden in de handel voor een AXG (wel voor de ACV).
Zie ze wel met de zelfde bouwvorm voor TDI motoren maar dan tot max 57mm uitwendig, terwijl de EGR-klep nu 65mm inwendig is aan de inlaatcollectorzijde. (60mm aan slangzijde).
Zie ze ook voor de T5, maar kan geen maatvoering zien, flens lijkt me wel hetzelfde, buisdiameters lijken kleiner in verhouding tot de flens.
http://www.allardaluminiumproducts.co.u ... i-new.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus het wordt wellicht weer zelf maken.
Bij mij is het een smeerboel onder deze klep, (op het kleppendeksel e.d.) er lekt druklucht door het gaatje van het membraan (atmosferische drukkant) en neemt carterdamp mee. Dit kan inderdaad lekken omdat de klepsteel misschien wat speling heeft gekregen. Los daarvan wil je natuurlijk geen drukvulling verliezen.
Dus : weg met dat ding. Tenzij er iemand een goede reden weet wat de functie van de smoorklep nog is, als er een EGR-plaatje is gemonteerd, en er dus zowiezo geen sprake meer is van uitlaatgas-recirculatie.
Vooralsnog lijken mij de smoorklep, en de klep(steel)(geleiding) alleen maar obstructies.
Bij het maken geldt : liever 1 dan 5 stuks, dus even de vraag of er belangstellenden zijn hiervoor.
Weet nu nog geen prijs, en deze hangt uiteraard af van het aantal dat ik kan laten aanmaken.
Flenzen snij ik zelf, buis laat ik draaien en lassen aan de flens.
Dit alles uit aluminium.
Zie ze wel met de zelfde bouwvorm voor TDI motoren maar dan tot max 57mm uitwendig, terwijl de EGR-klep nu 65mm inwendig is aan de inlaatcollectorzijde. (60mm aan slangzijde).
Zie ze ook voor de T5, maar kan geen maatvoering zien, flens lijkt me wel hetzelfde, buisdiameters lijken kleiner in verhouding tot de flens.
http://www.allardaluminiumproducts.co.u ... i-new.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus het wordt wellicht weer zelf maken.
Bij mij is het een smeerboel onder deze klep, (op het kleppendeksel e.d.) er lekt druklucht door het gaatje van het membraan (atmosferische drukkant) en neemt carterdamp mee. Dit kan inderdaad lekken omdat de klepsteel misschien wat speling heeft gekregen. Los daarvan wil je natuurlijk geen drukvulling verliezen.
Dus : weg met dat ding. Tenzij er iemand een goede reden weet wat de functie van de smoorklep nog is, als er een EGR-plaatje is gemonteerd, en er dus zowiezo geen sprake meer is van uitlaatgas-recirculatie.
Vooralsnog lijken mij de smoorklep, en de klep(steel)(geleiding) alleen maar obstructies.
Bij het maken geldt : liever 1 dan 5 stuks, dus even de vraag of er belangstellenden zijn hiervoor.
Weet nu nog geen prijs, en deze hangt uiteraard af van het aantal dat ik kan laten aanmaken.
Flenzen snij ik zelf, buis laat ik draaien en lassen aan de flens.
Dit alles uit aluminium.
Laatst gewijzigd door pluuke op 20 jun 2012, 10:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: Interesse peiling EGR "Delete Pipe" voor AXG / AHY
liever 1 dan 5 stuks maken ? of bedoel je dat andersom
Re: Interesse peiling EGR "Delete Pipe" voor AXG / AHY
Andersom natuurlijk ja !
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Interesse peiling EGR "Delete Pipe" voor AXG / AHY
Wellicht heb ik ook wel interesse, ligt een beetje aan hoe het AHY uitlaatspruitstuk eruit komt te zien in de motorruimte.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Interesse peiling EGR "Delete Pipe" voor AXG / AHY
Ou een gebogen versie omhoog ook mogelijk zijn patrick?
Makkelijk voor mensen met een ACV intercooler ipv frontmont.
Makkelijk voor mensen met een ACV intercooler ipv frontmont.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Interesse peiling EGR "Delete Pipe" voor AXG / AHY
Ik heb wel interesse.
Die smoorklep zorgt er mede voor dat de motor netjes afslaat..
Trouwens volgens mij is de EGR bij een AHY anders als bij een AXG...
Die smoorklep zorgt er mede voor dat de motor netjes afslaat..
Trouwens volgens mij is de EGR bij een AHY anders als bij een AXG...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Interesse peiling EGR "Delete Pipe" voor AXG / AHY
Ging er van uit dat de AHY hetzelfde inlaattraject heeft, misschien is dat niet zo, kan het in Etka niet zien.
Inlaatcollectors hebben hetzelfde nummer, alleen de letters erachter zijn anders.
Hoe verklaar je de werking van de klep met afzetten ?
Een rechte is natuurlijk ook mogelijk voor de ACV (alles is immers mogelijk )
maar ben er niet op uit om nu allerlei types te gaan maken, dan wordt het project meteen weer te groot
Inlaatcollectors hebben hetzelfde nummer, alleen de letters erachter zijn anders.
Hoe verklaar je de werking van de klep met afzetten ?
Een rechte is natuurlijk ook mogelijk voor de ACV (alles is immers mogelijk )
maar ben er niet op uit om nu allerlei types te gaan maken, dan wordt het project meteen weer te groot
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Interesse peiling EGR "Delete Pipe" voor AXG / AHY
Voor de ACV intercooler moet de slang omhoog, das best een gedoe,
verlengen vanaf de intercooler - 90 gradenbocht - naar beneden - 90 graden bocht - lengte naar inlaatspruitstuk
EGR van de AHY monteer je niet tussen de intercoolerslang en het inlaatspruitstuk maar direct bovenop het inlaatspruitstuk (met dan aan je foto peter (-;)
Als het goed is komt hij deze week binnen, dan heb ik een AXG en een AHY inlaatspruitstuk, wellicht dan achteraan een Mitsubishi intercooler met fan en kijken wat het beste gaat passen.
verlengen vanaf de intercooler - 90 gradenbocht - naar beneden - 90 graden bocht - lengte naar inlaatspruitstuk
EGR van de AHY monteer je niet tussen de intercoolerslang en het inlaatspruitstuk maar direct bovenop het inlaatspruitstuk (met dan aan je foto peter (-;)
Als het goed is komt hij deze week binnen, dan heb ik een AXG en een AHY inlaatspruitstuk, wellicht dan achteraan een Mitsubishi intercooler met fan en kijken wat het beste gaat passen.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: Interesse peiling EGR "Delete Pipe" voor AXG / AHY
Dan moet ik de topic titel aanpassen....
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
-
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29
Re: Interesse peiling EGR "Delete Pipe" voor AXG
Voor een AHY heb ik ook wel interesse.
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Interesse peiling EGR "Delete Pipe" voor AXG
AHY is gewoon 2x afdoppen en klaar daar heb je dit niet voor nodig volgens mij
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: Interesse peiling EGR "Delete Pipe" voor AXG
Het inlaat traject van een AHY is een compleet deel met een iets gebogen uiteinde waar de EGR-klep inzit en de AHY heeft geen vacuüm gestuurde stop klep.
Een AXG inlaat traject is recht en het laatste stuk is los met daarin de vacuüm gestuurde stopklep en de EGR-klep.
Ook als je bij de AXG het EGR- verbindingspijpje weg laat en er een blind plaatje op zet, kan er door de stand van de EGR klep, meegenomen motorolie langs het vacuümmembraan over je klepdeksel gaan lekken.
Dit is niet veel maar op den duur wordt het wel een smeerboel.
Als je dat eindstuk kunt maken met stop-klep en zonder EGR-klep, teken ik bij deze in
Heb de foto gevonden!
Een AXG inlaat traject is recht en het laatste stuk is los met daarin de vacuüm gestuurde stopklep en de EGR-klep.
Ook als je bij de AXG het EGR- verbindingspijpje weg laat en er een blind plaatje op zet, kan er door de stand van de EGR klep, meegenomen motorolie langs het vacuümmembraan over je klepdeksel gaan lekken.
Dit is niet veel maar op den duur wordt het wel een smeerboel.
Als je dat eindstuk kunt maken met stop-klep en zonder EGR-klep, teken ik bij deze in
Heb de foto gevonden!
Groet, Oskar.
Re: Interesse peiling EGR "Delete Pipe" voor AXG
Dat is dus precies wat er gebeurt nu.Oskar 725 schreef:Ook als je bij de AXG het EGR- verbindingspijpje weg laat en er een blind plaatje op zet, kan er door de stand van de EGR klep, meegenomen motorolie langs het vacuümmembraan over je klepdeksel gaan lekken.
Waarom is de stopklep nodig bij de AXG, en niet bij AHY/ACV ?
Wat gebeurt er als je hem weglaat ?
En hoe werkt die klep eigenlijk, neem aan dat ie dichtgestuurd wordt bij het afzetten, dus dan moet er wel nog vacuüm aanwezig zijn. De klep staat door de veer normaal in geopende stand, en wordt door de vacuüm dichtgetrokken.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: Interesse peiling EGR "Delete Pipe" voor AXG
De laatste typen ACV hebben ook een stopklep.
Het is opgenomen in de regeling van de motor om deze mooier en directer stil te zetten, als je de vacuüm slang er af haalt "dieselt de motor na" Het vacuüm is nog aanwezig omdat de motor nog loopt, de klep wordt ook maar kort (elektrisch) aangestuurd.
Het is opgenomen in de regeling van de motor om deze mooier en directer stil te zetten, als je de vacuüm slang er af haalt "dieselt de motor na" Het vacuüm is nog aanwezig omdat de motor nog loopt, de klep wordt ook maar kort (elektrisch) aangestuurd.
Groet, Oskar.
Re: Interesse peiling EGR "Delete Pipe" voor AXG
Hmmmm...dat verklaart waarom ze niet in de handel zijn.
En zelf maken met stopklep....dan wordt het net even wat meer werk....
Heb net alles er weer pzitten, zal hem morgen eens afzetten zonder de slang op de stopklep.
Overigens zit er toch een stopklep op de pomp ?
Snap niet waarom een AXG zou nadieselen en anderen (zonder stopklep) niet ?
(Niet dat ik je niet geloof hoor Oskar )
Zit maar hardop te denken
En zelf maken met stopklep....dan wordt het net even wat meer werk....
Heb net alles er weer pzitten, zal hem morgen eens afzetten zonder de slang op de stopklep.
Overigens zit er toch een stopklep op de pomp ?
Snap niet waarom een AXG zou nadieselen en anderen (zonder stopklep) niet ?
(Niet dat ik je niet geloof hoor Oskar )
Zit maar hardop te denken
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air