Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ombouwproject naar Camper

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door j.d.hukema »

vraag maar bij een bouwmaterialenzaak naar compriband.Is het zelfde en sluit ook goed af :jumpklap


Dick :ikrij
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

@ Dick,
compriband kun je heel goed tussen muren en kozijnen doen,
je rolt het af en na een tijdje zwelt het op en dicht het af..

Het spul wat ik gebruikt heb, werkt niet zo,
maar is al stevig van zichzelf, en met stevig bedoel ik dat je je nagel er bijna niet in kunt zetten.

Dus het is toch anders...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door j.d.hukema »

Peter klopt maar je kan het in verschillende diktes krijgen.Ik denk dat jij het rubber bedoeld dat ook wel bij aluminium ramen gebruikt wordt die in boten gezet worden voor de afdichting.


Dick :ikrij
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Johan191 »

Peter schreef: Vorig jaar tijdens de Drenthe meeting was Johan de eerste die het opviel :lach :lach
(nadat ik hem er op gewezen had :bifun :bifun )
Kerel wat heb jij een geheugen. ik vond het toen (en dan ben ik heel eerlijk) in eerste instantie een uitvinding/idee wat volgens mij niet lang zou blijven zitten, maar ik zat er blijkbaar helemaal naast, omdat je het nog in gebruik hebt en tevreden bent. Ik was van mening dat door het regenwater/wassen van de auto de lijmlaag nog wel een keer los zou laten en opspattende drek tussen de strippen zou gaan zitten met als gevolg een aanslag op je lak. Ik zat er dus naast.
Ze zouden er eigenlijk standaard van voorzien moeten zijn. Alles wat het binnenlawaai enigszins kan dempen is meegenomen.
Want hoe dan ook, ik had een 2.4 die was luidruchtig van binnen, de 2.5 TDI is ook niet echt stil van binnen, maar al wel een stuk rustiger. Ik ben blij dat ik een radio met flink wat volume heb :-). Maar dat vind ik dan ook het enige minpuntje aan onze bussies. (en de roest natuurlijk)
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Ron---63--- »

Ik heb :mail gestuurd
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

ik heb Ron foto's gestuurd :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

Vandaag onaangekondigde controle gehad door de belastingsdienst (2de keer al, eerste keer niet thuis)
De beste man heeft zich netjes gelegitimeerd en vroeg aan Diana of hij even mocht kijken.

Vroeg waar de slaapplaatsen waren,
nou zegt Diana we hebben er 4..
Die man met grote ogen, die bank kan plat neem ik aan, maar dat is dan wel erg krap!
Ja maar boven kunnen, ook 2 personen slapen hoor.
Ook dat wilde hij zien.

Daarna watervoorraad, in orde.
Tafeltje, in orde.

Vast gemonteerde kookstelletje..... oeps dat ligt binnen, dat is defect en wordt gerepareerd.
MMM, dan is het dus niet vast gemonteerd maar uitneembaar, dus dan voldoet het niet aan de eisen.
Tsja zegt Diana, als je het moet repareren dan moet je het wel demonteren of niet soms?
Voldoet dus niet was het antwoord..

Opbergruimte vond hij ook te weinig.

Diana zegt: tijdens de keuring was het voldoende.
Die man: "IK vind het te weinig..."

We zouden er nog van horen, wat er verder gaat gebeuren...
Ik hou jullie op de hoogte...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Ron---63--- »

Nou lekker dan dat soort gasten aan je deur..........ze denken allemaal dat ze het beter weten natuurlijk.
Hoop voor je dat ze het een beetje soepel zullen bekijken Peter.
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Peter 887 »

Kunnen ze dan dingen, die in eerste instantie goed worden gekeurd daarna weer afkeuren dan ?
Wat een flauwekul.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

Dat ben ik helemaal met je eens.
Kijk dat het kookstel er niet in zat, okee dat is fout.

Maar om de opbergruimte als onvoldoende te betitelen? :muur :muur
Vooral als je weet dat dit de eisen zijn:

Eisen kampeerauto

Een kampeerauto moet aan de volgende eisen voldoen:

* De binnenruimte moet een rechthoekig blok kunnen bevatten met een hoogte van ten minste 170 cm over een lengte van ten minste 200 cm en over een breedte van ten minste 90 cm.
* De binnenruimte is de ruimte achter de bestuurders- en bijrijderszitplaats, waarin de faciliteiten vast moeten zijn aangebracht.
* De binnenruimte is voorzien van:
o minimaal 2 vaste zitplaatsen
o een tafel. De (bevestiging van de) tafel mag zo zijn ontworpen, dat u de tafel eenvoudig kunt verwijderen
o slaapplaatsen voor ten minste 2 personen. Deze slaapplaatsen mogen eventueel met behulp van de zitplaatsen worden gemaakt, echter niet met de zitplaatsen voor de bestuurder en de bijrijder. Als het een tweepersoonsslaapplaats betreft, moet deze ten minste 180 cm lang zijn en ten minste 110 cm breed. Als het 2 afzonderlijke slaapplaatsen zijn, dan moeten beide slaapplaatsen ten minste 180 cm lang zijn en ten minste 60 cm breed
o vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten
o een vast keukenblok met een werkblad van ten minste 60 cm hoog, voorzien van een ingebouwde (uitneembare) watervoorziening met een spoelbak, een kraan en een afvoer. Het geheel is bestemd voor gebruik in de binnenruimte
o een vast ingebouwd kooktoestel bestemd voor gebruik in de binnenruimte.


Dus ja er staat niets over maatvoering voor wat betreft de opbergfaciliteiten.
Rara :nuts
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
PJJ-65535
Berichten: 377
Lid geworden op: 22 nov 2008, 16:52
Locatie: Schouwen-West

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door PJJ-65535 »

Hallo Camperbouwer

Als ik het goed gelezen heb heb jij een slaaphefdak in je VW zitten.

Mijn vraagjes is:
Hoe groot is dit slaaphefdak omdat ik graag wil weten (en misschien anderen met mij) of alleen een slaaphefdak voldoende is voor de "grooote camperkeuring". Oftewel, als ik een slaaphefdak heb, kan ik dan toe met een gewone bank achterin, en er meubeltjes / kookplaat / spoelbak inzetten ?
o slaapplaatsen voor ten minste 2 personen. Deze slaapplaatsen mogen eventueel met behulp van de zitplaatsen worden gemaakt, echter niet met de zitplaatsen voor de bestuurder en de bijrijder. Als het een tweepersoonsslaapplaats betreft, moet deze ten minste 180 cm lang zijn en ten minste 110 cm breed
Op internet zie ik dat een aantal bedden 108 cm breed zijn, is dit de maximale breete, of kun je met wat aanpassingen (bijvoorbeeld in je kussens) hier 1.10 van maken?

Bij voorbaat dank,

Pieter.

PS.

DAnk je voor de reactie op eerder forum-lijst, Ja we zijn er wel uit en willen een slaaphefdak op onze T4 en mijn vrouw (en ik ook) willen graag een keertje komen kijken. (Gaan we heeeelemaal van Zeeland-West naar Zeeland oost.... ;-)

Groetjes,

Pieter.
Life's no monkey business.........
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

PJJ-65535 schreef:Hallo Camperbouwer
Als ik het goed gelezen heb heb jij een slaaphefdak in je VW zitten.
Mijn vraagjes is:
Hoe groot is dit slaaphefdak omdat ik graag wil weten (en misschien anderen met mij) of alleen een slaaphefdak voldoende is voor de "grooote camperkeuring". Oftewel, als ik een slaaphefdak heb, kan ik dan toe met een gewone bank achterin, en er meubeltjes / kookplaat / spoelbak inzetten ?
o slaapplaatsen voor ten minste 2 personen. Deze slaapplaatsen mogen eventueel met behulp van de zitplaatsen worden gemaakt, echter niet met de zitplaatsen voor de bestuurder en de bijrijder. Als het een tweepersoonsslaapplaats betreft, moet deze ten minste 180 cm lang zijn en ten minste 110 cm breed
Op internet zie ik dat een aantal bedden 108 cm breed zijn, is dit de maximale breete, of kun je met wat aanpassingen (bijvoorbeeld in je kussens) hier 1.10 van maken?
Bij voorbaat dank, Pieter.
PS. DAnk je voor de reactie op eerder forum-lijst, Ja we zijn er wel uit en willen een slaaphefdak op onze T4 en mijn vrouw (en ik ook) willen graag een keertje komen kijken. (Gaan we heeeelemaal van Zeeland-West naar Zeeland oost.... ;-) Groetjes, Pieter.
Slaaphefdak is de volle lengte van de auto en de breedte is de breedte van het dak.
Voor wat betreft de keuring en de maatvoering van de slaapplaatsen voldoet zo'n dak alleen al aan de eisen voor de slaapgelegenheid.
Maar om dat 100% zeker te hebben zou ik dat na moeten meten.

En je bent van harte welkom om de wereldreis te maken....
:bifun :bifun
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door bartt4 »

Multivan Generation schreef:Vandaag onaangekondigde controle gehad door de belastingsdienst (2de keer al, eerste keer niet thuis)
De beste man heeft zich netjes gelegitimeerd en vroeg aan Diana of hij even mocht kijken.

Vroeg waar de slaapplaatsen waren,
nou zegt Diana we hebben er 4..
Die man met grote ogen, die bank kan plat neem ik aan, maar dat is dan wel erg krap!
Ja maar boven kunnen, ook 2 personen slapen hoor.
Ook dat wilde hij zien.

Daarna watervoorraad, in orde.
Tafeltje, in orde.

Vast gemonteerde kookstelletje..... oeps dat ligt binnen, dat is defect en wordt gerepareerd.
MMM, dan is het dus niet vast gemonteerd maar uitneembaar, dus dan voldoet het niet aan de eisen.
Tsja zegt Diana, als je het moet repareren dan moet je het wel demonteren of niet soms?
Voldoet dus niet was het antwoord..

Opbergruimte vond hij ook te weinig.

Diana zegt: tijdens de keuring was het voldoende.
Die man: "IK vind het te weinig..."

We zouden er nog van horen, wat er verder gaat gebeuren...
Ik hou jullie op de hoogte...
Ik ben benieuwd waneer ze mij eens komen bezoeken rij nu zo ongeveer 4 jaar camper en nog nooit een bezoek gehad of ik hoor de deurbel niet. Nou ze mogen bij me komen.heb bed kan koken kan slapen heb genoeg kastruimte heb sta hoogte heb vaste tafel.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

Zo, maar even even een update.
@Johan, je hebt gelijk, de hemelstof bij het logo komt langzaam aan weer los, dus ga het loshalen, en dan het MDF goed insoppen, zodat de zuigende werking weg is.

Voor wat betreft het kamperen..
Veel vieze-voeten-weer de laatste tijd, we hebben dus rond gekeken of er misschien rubberen matten voor de T4 te krijgen zijn.
En jawel hoor, origineel VW en zware kwaliteit. :jump
Afbeelding

Had op de advertentie van parts 44 op MP een bod gedaan(die hadden een setje 2de hands), maar NOOIT iets op gezien of gehoord :groteogen
Nieuwprijs is 21,90 euro voor een set.

Willen we op sjiek gaan, dan hebben we een originele velours set ook gevonden en gekocht (best wel zeldzaam).
Afbeelding

Met die perikelen voor de belastingdienst (onzin in onze ogen), en ook onze eigen ervaringen die we opgedaan hebben tijdens het kamperen,
wilden we voor wat betreft een kast, weer eens wat anders.
We kwamen toevallig een originele Westfaliakast voor een California Coach tegen.
Afbeelding

Gaat dus overdwars passen :jumpklap
In onze tradities gaan we de kast aanpassen met spullen van Smev :knipoog

Verder nog andere achterlichten gemonteerd.
Was ook al een tijd een wens van ons, maar ik vond maar geen mooie...
Nu dus wel :adhd :adhd :adhd
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door bartt4 »

wat van achterlichten? ben beniewd :T44EVER
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie