Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 met start problemen.

vragen over de T4
Plaats reactie
t.molenaar
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 dec 2008, 15:42

T4 met start problemen.

Bericht door t.molenaar »

Hallo,

Wij hebben een T4 caravelle 2.5 TDI met 150 pk. 's Morgens start hij slecht en ik zoek al een hele tijd naar dit probleem. Gloeiboegies, accu en distributieriem zijn vervangen. De pomptiming is gecontroleerd en ook voor de rest zaten er geen foutcodes in. Ook de temperatuur cencors zijn al vervangen. Toch blijft hij slecht starten. Als ik 1 keer voorgloei start hij op 3 cylinders en slaat dan af, gloei ik 2 keer voor dan start hij al beter en met wat horten en stoten loopt hij dan op 5 cylinders. Wie is er bekend met dit probleem en weet hier meer van.

Toby.
Gebruikersavatar
Jouke
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:37
Locatie: Beetgumermolen
Contacteer:

Re: T4 met start problemen.

Bericht door Jouke »

Je kunt de gloeitijd van je gloeibougies instellen in de computer waardoor je meer energie in de gloeibougies gooit voor je start misschien helpt dat. Ook zou je ergens lucht in de dieselleiding kunnen hebben misschien eens je dieselfilter vervangen incl rubbertje. succes
Als het geld op is kun je altijd nog vieze handen krijgen
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 met start problemen.

Bericht door Multivan Generation »

ik denk ook dat hij ergens valse lucht aantrekt.
Wat eventueel ook zou kunnen,
maar dat komt niet veel voor,
is dat de aanzuiging in de tank zelf,
dat bestaat uit een wit kunststof gedeelte, dat er daar een scheurtje in zit.
Dat had toevallig mijn buurman een tijdje terug.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
peter 882
Berichten: 259
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:26
Locatie: Emmen

Re: T4 met start problemen.

Bericht door peter 882 »

Ik heb eerst wel nieuwe gloeispiralen in laten zetten ,maar nog steeds slecht starten,
oplossing was voor mij de deurschakelaar

Misschien is bij jou ook de deurschakelaar aan de bestuurderkant ook stuk,
die gaat gelijk je binnenverlichting aan doen en de gloeispiralen voorgloeien .
Ik heb het opgelost door de deurschakelaars over te zetten van links naar rechts. :ie
Bij de bestuurders deurschakelaars zitten twee draden,
en bij de passagier's kant één draad.
en nu start hij zoals het moet


Ik heb zelf een T4 bouwjaar 2002 . 102 pk .

Gr Peter 882

:wjw
P.Donker Metselwerken voor al uw Metsel en voegwerken
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: T4 met start problemen.

Bericht door Roger B. (11)61 »

peter 882 schreef:Ik heb eerst wel nieuwe gloeispiralen in laten zetten ,maar nog steeds slecht starten,
oplossing was voor mij de deurschakelaar

Misschien is bij jou ook de deurschakelaar aan de bestuurderkant ook stuk,
die gaat gelijk je binnenverlichting aan doen en de gloeispiralen voorgloeien .
Ik heb het opgelost door de deurschakelaars over te zetten van links naar rechts. :ie
Bij de bestuurders deurschakelaars zitten twee draden,
en bij de passagier's kant één draad.
en nu start hij zoals het moet


Ik heb zelf een T4 bouwjaar 2002 . 102 pk .

Gr Peter 882

:wjw
Gaat bij een TDI het gloeisysteem ook al gloeien als je de deur opent???? dacht dat dat alleen bij de 1900 was
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
peter 882
Berichten: 259
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:26
Locatie: Emmen

Re: T4 met start problemen.

Bericht door peter 882 »

Ik had er nieuwe gloeispralen in laten zetten en nog beroerd starten,
en als ik de bestuurder deur opende, duurde het heel lang dat binnenverlichting aan ging.
Ik heb toen de deurschakelaars verwisseld, ze zijn alle twee gelijk maar aan de bestuurder kant zitten twee draden bevestigd,
en aan de passagier kant 1 draad( gisteren gedaan)
Vanmorgen de deur geopend, binnenverlichting ging gelijk branden ,daarna even laten voorgloeien nog op contact ,en hij starte gelijk met min 3 graden.
en ik was :jumpklap :jumpklap :jumpklap


gr Peter 882 :wjw
P.Donker Metselwerken voor al uw Metsel en voegwerken
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: T4 met start problemen.

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik heb begrepen dat een TDI pas gaat gloeien als je de auto op contact zet. nooit gecontroleerd overigens.

Ik hoop toch van niet want mijn deur gaat ERG vaak open zonder dat ik de auto gebruik, dus elke keer zinloos voorgloeien..... vond het voor de 1900 al een flutconstructie (zoals wel meer bij VW) maar voor een TDI is het eigenlijk ook nogeens zinloos, die moet boven nul ongeveer zonder gloeien al meteen aan springen en bij vorst moet normaal voorgloeien voldoende zijn...... nou, dan moet je een of twee seconden langer wachten als het niet via de deurschakelaar gaat.....so what?

Iemand die hier een sluitend antwoord op weet?

Gloeit een TDI voor als je de bestuurdersdeur opent?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 met start problemen.

Bericht door Multivan Generation »

Volgens mij niet.
Als je 2 draden aan de deurschakelaar hebt,
dan heb je daar een plus en een geschakelde massa dacht ik.

En daar hangt volgens mij alleen de binnenverlichting aan,
bij een TDI.

Bij een TDI is het ook zinloos om dan al meteen te gaan voorgloeien..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
peter 882
Berichten: 259
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:26
Locatie: Emmen

Re: T4 met start problemen.

Bericht door peter 882 »

Is dit niet voor mijn TDI 2002 102pk aan de orde dan ??????????

Das Steuergerät J315 (Glühzeitautomatik und Abgasrückführung) (bis MJ1998) bzw. das Steuergerät J425 (Diesel) (ab MJ1999) steuert beim 1.9l-TD-Motor ABL das Vorglühen und die Abgasrückführung. Es trägt die Steuerungsnummer 137.


Das Steuergerät wertet die Signale der folgenden Komponenten aus:

Türkontaktschalter TKoL (Vorglühen beim Öffnen der Fahrertür)
Geber für Kühlmitteltemperatur G27 bzw. G62 (Vorglühdauer, Abgasrückführung)
Schalter F166 (Teillastschalter) (Abgasrückführung)
Schalter F188 (Gaszugschalter für Abgasrückführung) (Abgasrückführung)
Lichtmaschine über Kl.W (Abgasrückführung)
Wegfahrsicherung über Steuergerät J366 (Kraftstoffabschaltventil)
Höhenkorrekturschalter im Steuergerät


Gr PETER 882 :wjw
Anders kijk hier maar effe

http://213.239.212.66/wiki/Steuerger%C3 ... 8Diesel%29
P.Donker Metselwerken voor al uw Metsel en voegwerken
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: T4 met start problemen.

Bericht door GerJol 716 »

Inderdaad niet voor de 102 Pk ACV motor, dit is voor de 1,9 TD ABL motor.

Bij de TDI wordt het voorgloeien aangestuurd via gloeirelais Nr. 103 plaats 12 relaishouder.

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: T4 met start problemen.

Bericht door René »

Weet je ook zeker dat ie voorgloeit?

René
Gebruikersavatar
peter 882
Berichten: 259
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:26
Locatie: Emmen

Re: T4 met start problemen.

Bericht door peter 882 »

Een bericht van T.Molenaar terug gekregenen, dit is wat hij naar mij toestuurde.

emailbericht T.Molenaar;
ja klopt was idd deurschakelaar maar moet ook nog de voorgloeitijd van 2 naar 3 seconden instellen maar heb nog geen tijd gehad voor m aan de laptopm te hangen.
maar hij start nu zonder kwalmen en op 5 cylinders mooi man!!! alweer bedankt voor je tips gr toby



Gr Peter 882 :wjw
P.Donker Metselwerken voor al uw Metsel en voegwerken
Plaats reactie