Met behulp van laptop en Vagcom wat logjes gemaakt.
Zie hier resultaten:
1e was EDC LMM (nieuw)

Als je kijkt naar de gevraagde waardes (gele lijn) dan zie je dat de geleverde waardes (blauwe lijn) bij lange na niet gehaald worden.
In dit geval zou ik zeggen, LMM is dermate vervuild dat deze vervangen moet worden. (Blijkt achteraf een nieuwe te zijn)
2e was Pierburg LMM (gebruikt uit mijn eigen bus om te testen.)

Zie zelfde 2 lijnen. Nu kun je zien dat de gevraagde hoeveelheid lucht ruimschoots gehaald wordt. Geen probleem, ondanks het feit dat deze dus al ruim 3 jaar oud is. ( merk je goed tijdens het rijden aldus Koos)
3e was Bosch LMM (nieuw)

Ook hier haalt de LMM de gevraagde waardes. Gemeten waardes zijn niet extreem hoog, maar wel netjes.
Resume:
1e kan meteen weer retour.
2e is veel beter. Al weet ik niet wanneer en of met deze LMM de auto snel in noodloop zal geraken ( heb ik nog nooit meegemaakt)
3e is netjes, maar zal met weinig vervuiling op de sproeidraad snel onder de gevraagde waardes komen en de auto dus minder presteren.
Mijn advies -> Meteen een Pierburg monteren.
René