Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t4 westfalia gezocht of aankoop advies gevraagt

vragen over de T4
HMMaat
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:58
Locatie: rotterdam

t4 westfalia gezocht of aankoop advies gevraagt

Bericht door HMMaat »

Hallo ,
ik had me gisteren al voorgestelt en wilde nu dus hier maar even wat vragen afvuren..

ik ben op zoek naar een t4 westfalia camper met een budget van max 10.000 , wil liever niet importeren uit duitsland , tenzij het echt een buitenkansje is.. verder is geen geen enkele plek in nl te ver.. hebben jullie misschien weet van een mooi campertje ergens?

ik denk dat ik het liefst een 2.4 diesel heb , nouja.. nog liever een tdi maar die kan ik niet betalen..
hefdak , geen hoogdak . kleur maakt niet zo uit , nouja.. geen rode..
zijn deze motoren geschikt om nog aan te schaffen als er al 250.000 km op staat als er een goed ingevult onderhoudsboekje bij zit?

ken iemand het bedrijf josh schippers uit hattem? daar 2 mooie bussen zien staan maar redelijk ad prijs gezien de km die erop staan en 1 ervan is erg mooi van kleur , donkergrijs metallic maar is een 2.5 benzine motor met gas installatie..
ook ruim 2.5 ton op de klok.. af te raden? ,

hopelijk krijg ik wat tips van jullie.
hidde
HMMaat
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:58
Locatie: rotterdam

Re: t4 westfalia gezocht of aankoop advies gevraagt

Bericht door HMMaat »

Kijk, daar gaan we dit weekend even langs denk ik , ik woon nml ook in rotterdam en alblasserdam is dichtbij idd.
Op zich is die rode best oke,had iets duurder gemogen en wat minder km..

2.4 diesel camper zal idd niet al te rap gaan maar een tdi kunnen we niet betalen.
1.9 td zou iets rapper zijn maar hoger in de toeren op de snelweg? Dus meer rijgeluid? Dan maar iets relaxter..
Had ook een 2.5i benzine met lpg gezien, sneller denk ik maar met ruim 2.5 k op de teller nogal een risico denk ik..
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: t4 westfalia gezocht of aankoop advies gevraagt

Bericht door Pascal-141 »

HMMaat schreef:Kijk, daar gaan we dit weekend even langs denk ik , ik woon nml ook in rotterdam en alblasserdam is dichtbij idd.
Op zich is die rode best oke,had iets duurder gemogen en wat minder km..

2.4 diesel camper zal idd niet al te rap gaan maar een tdi kunnen we niet betalen.
1.9 td zou iets rapper zijn maar hoger in de toeren op de snelweg? Dus meer rijgeluid? Dan maar iets relaxter..
Had ook een 2.5i benzine met lpg gezien, sneller denk ik maar met ruim 2.5 k op de teller nogal een risico denk ik..
Een 1.9TD met 68pk is zeker niet sneller dan een 2.4d met 78pk hoor . Een 2.4d loopt wat "rustiger" voor het gehoor.
Een 2.5i is best een goeie motor , kan ook veeeeel km's aan hoor, het is dan ook een traagdraaiend blok . Maar wel dorstig, vergis je niet ! En hou er rekening mee dat LPG niet overal verkrijgbaar is , zeker in het buitenland. Diesel vind je overal.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: t4 westfalia gezocht of aankoop advies gevraagt

Bericht door sgsdebruijn »

Hidde Maat uit OBL?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
HMMaat
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:58
Locatie: rotterdam

Re: t4 westfalia gezocht of aankoop advies gevraagt

Bericht door HMMaat »

Idd is dat verbruik van benzine en verkrijgbaarheid iets wat me ook tegenhoud een benzine aan te schaffen.

Iemand bekend met josh schippers uit hattem? Heeft nml ook nog een mooi dieseltje staan.. Zei het iets te duur als je het mij vraagt..
HMMaat
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:58
Locatie: rotterdam

Re: t4 westfalia gezocht of aankoop advies gevraagt

Bericht door HMMaat »

Voorheen idd uit obl ja.. Nog een bekende hier..
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: t4 westfalia gezocht of aankoop advies gevraagt

Bericht door odorf »

Idd. zoals Jan terecht aangeeft, niet verliefd worden. Proberen zo kritisch mogelijk te kijken.

Ik heb mijne bij Bochanen vandaan (was ook import) en ben niet ontevreden over deze garage.
Nadat ik mijne kocht had ik bijvoorbeeld een hele waslijst aan kleine dingetjes die allemaal netjes zijn verholpen. :toppie
Overigens was de bus zonder onderhoudshistorie. Niet iedere bus heeft zo'n historie en is dan 'fout'
Je kunt ook een compleet afgeragde bus hebben waar de onderhoudshistorie wel van klopt.

Alle oudere T4's roesten, of hebben roestplekken die zijn aangepakt.
De kunst is om te zien of het lapwerk is, of goed aangepakt. :knipoog
Als je een volledig roestvrije tegenkomt zou ik argwaan gaan krijgen. :bifun

Maar vooral eerst goed rondkijken en verschillende proefrijden.

Poptop heeft ook altijd redelijke keuze. En is over het algemeen wat duurder als je liever wat meer uitgeeft :gekte
Bijvoorbeeld:
http://www.poptop.nl/aanbod/campers/CC- ... airco.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar dit alles is slechts mijn bescheiden mening
Succes!
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
HMMaat
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:58
Locatie: rotterdam

Re: t4 westfalia gezocht of aankoop advies gevraagt

Bericht door HMMaat »

ik ben van plan zaterdag te gaan kijken bij een bedrijf in ede , daar staan oa de onderstaande bussen.

http://www.degijt.com/campers.php?sort= ... g=4&id=349" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://www.degijt.com/campers.php?sort= ... g=4&id=349" onclick="window.open(this.href);return false;

als ik op de advertentie af moet gaan zou ik nog niet 123 weten , vind de bumpers in kleur van de 2e advertentie veel mooier als zwart , en hij heeft een luifel en fietsendrager , echter wel 32000 km meer..

ze hebben alleen geen standkachel , dat is wel jammer want die kan je in scandinavie in de zomer toch wel nodig hebben soms..
soms zie je trouwens ook dat er koelbox staat ipv compressorkoelkast/box , is dit echt niet meer dan een koelbox op 12v ? werden die zo standaard gelevert?

daarnaast was ik een beetje verbaast toen ik belde , vroeg of het mogelijk was een proefrid te maken en meneer vertelde me dat ze voor iemand die alleen kwam kijken niet de campers uit de showroom wilden halen want dat vonden ze een beetje veel gedoe met alle andere campers in de showroom...
dit gingen ze pas doen als je het eens was over de prijs.. nouja , moeten ze me dan maar uitleggen als ik er sta.
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: t4 westfalia gezocht of aankoop advies gevraagt

Bericht door Leo45 »

Bij de verkoper van mijn laatste camper was de opmerking:
" ga met z'n tweetjes rustig een stukje rijden, stop ergens op een parkeerplaats en ga dan lekker eens over de bus bomen en leuteren, kom dan terug dan hoor ik het wel."
de proefrit duurde dus ook maar 10 minuten want als je zoveel vertrouwen hebt in je klanten en producten is het gewoon goed.....

neem iemand mee die het helemaal niet leuk vind om een camper te kopen, als een proefrit al te veel is dan ben ik al weg.
overigens wat doet dat stokje bij de koelkast klep??
Mocht je een proefrit maken...doe de klep dicht en zet de koelbox aan, doe hetzelfde met de standkachel. Neem de sensor uit de watertank en kijk of het niveau mee gaat. Zet de motor uit en ga rustig een uurtje koffie drinken met de koelbox aan kijk dan wat de accuspanning doet, zet de standkachel uit en weer aan....
Ga ergens koffie drinken en neem de onderhoudsboekjes mee. etc etc
Kortom spit de kar helemaal uit...

Overigens heeft hij voor iets meer deze staan:
http://www.westfalia-campers.nl/vw-t4-c ... wit19.html
Afbeelding

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
HMMaat
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:58
Locatie: rotterdam

Re: t4 westfalia gezocht of aankoop advies gevraagt

Bericht door HMMaat »

die had ik op mp ook zien staan ja , alleen 2000,- te duur helaas , is wel al veel aan gedaan echter.. maar denk niet dat ik die binnen mijn budget mee krijg , al is het zonder garantie en luifel..

zag btw dat bij de versie met witte bumpers er wel roosters zaten vd standkachel.. misschien zit deze er dus wel in bij dit exemplaar. er is alleen op geen een foto te zien of er ook een bedieningspaneeltje zit boven het aanrecht.

denk dat ik ook maar eens bij bochanen langs ga , misschien kunnen ze wat voor me zoeken binnen mijn prijs , en ook die rode ff bekijken..
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: t4 westfalia gezocht of aankoop advies gevraagt

Bericht door Multivan Generation »

Als je deze ziet:
http://www.degijt.com/campers.php?sort= ... g=5&id=378

dan zie je een grijskenteken auto.
Dat kan betekenen:
- omgebouwd
- import en geen BPM willen afdragen.

Let in beide gevallen of het maximale aantal zitplaatsen vermeld is op het kenteken en zo ja, of dat er 4 zijn.
Iets om rekening mee te houden..

Zoek ook het topic van annoingthing er eens op na,
hoe je een echte westfalia kunt herkennen, en waar op te letten :knipoog

Zoekfunctie zit rechtsboven...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
HMMaat
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:58
Locatie: rotterdam

Re: t4 westfalia gezocht of aankoop advies gevraagt

Bericht door HMMaat »

er staat als ik kentekencheck doe idd een bpm bedrag van 6295,- , is dat nog af te dragen bpm?
bij carrosserie staat wel kampeerwagen , .... heb er een beetje een raar gevoel bij.. eigenaar zou particulier zijn.. staat toch echt bij een handelaar..
HMMaat
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:58
Locatie: rotterdam

Re: t4 westfalia gezocht of aankoop advies gevraagt

Bericht door HMMaat »

ben druk ah lezen in eerdere topics.. nu weet ik dat het wijs was me hier aan te melden..

http://www.joshschippers.nl/index.php?o ... l=3&id=112" onclick="window.open(this.href);return false;
is dit wat?
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: t4 westfalia gezocht of aankoop advies gevraagt

Bericht door Leo45 »

HMMaat schreef:ben druk ah lezen in eerdere topics.. nu weet ik dat het wijs was me hier aan te melden..

http://www.joshschippers.nl/index.php?o ... l=3&id=112" onclick="window.open(this.href);return false;
is dit wat?

Is in ieder geval origineel Westfalia met al die stickers....
Heeft een standkachel en een 2e warmtewisselaar voor de voetjes achterin.
Maar heeft volgens mij spiritusbranders als kooktoestel dat is niet ideaal, kan natuurlijk wel.

Als ik moest kiezen tussen deze of de Geit ja dan wist ik het wel.......deze

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
HMMaat
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:58
Locatie: rotterdam

Re: t4 westfalia gezocht of aankoop advies gevraagt

Bericht door HMMaat »

de gijt heb ik een slecht gevoel bij gekregen en vind de tentdoeken en bekleding er nogal shabby uitzien.
is het btw niet mogelijk om een spiritus kooktoestel om te bouwen naar gas? die spiritusbranders heb ik geen ervaring mee maar wel vraagtekens .
hebben al de eerste generatie t4 campers geen spiritus brander?
Plaats reactie