Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Transponder chip of niet ?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Transponder chip of niet ?

Bericht door Jurgen VH »

Hey wjw'ers,

Na het spy AB CV setje te plaatsen heb ik effe moeten wachten op de juiste vw sleutelbaarden voor de klapsleutels. Deze heb ik dan laten slijpen volgens de originele vw sleutel, nu komt het ... mijn busje heeft een paar dagen op de oprit gestaan en nu dat ik naar mijn werk wou vertrekken sloeg hij direct aan waarna hij ook terug dood viel na verschillende x geprobeerd te hebben toch maar besloten om met de vw golf te gaan werken voor ik te laat kwam.

Toen ik net onderweg was dacht ik er opeens aan dat ik niets elektrisch veranderd had en enkel de laadruimte terug bekleed had maar dat er 1 verschil was en dit was dat de originele sleutel in huis lag en dat ik met de nieuwe klapsleutel probeerde te starten.
Direct naar mijn vriendin gebeld om het effe te testen en yep direct starten en rijden zonder problemen :yes
Ik heb er nooit aan gedacht dat er mss wel een transponderchip in mijn originele sleutel zou kunnen steken dit omdat het een gewone sleutel is met een harde plastic met vw logo in en ik ging ervan uit dat het enkel het model met klapsleutels betrof waar zo'n chip in stak. Mijn busje is een '98'er ACV met groene verlichting, kan iemand me bevestigen of er toen een chip in de niet klapsleutel versie kan zitten voor ik heel de sleutel voor niets mol :adhd

Alvast bedankt !
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Transponder chip of niet ?

Bericht door Leo45 »

Klopt ook in de niet klapsleutels zit een chip.....

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Transponder chip of niet ?

Bericht door Pascal-141 »

Jurgen VH schreef:Hey wjw'ers,

Na het spy AB CV setje te plaatsen heb ik effe moeten wachten op de juiste vw sleutelbaarden voor de klapsleutels. Deze heb ik dan laten slijpen volgens de originele vw sleutel, nu komt het ... mijn busje heeft een paar dagen op de oprit gestaan en nu dat ik naar mijn werk wou vertrekken sloeg hij direct aan waarna hij ook terug dood viel na verschillende x geprobeerd te hebben toch maar besloten om met de vw golf te gaan werken voor ik te laat kwam.

Toen ik net onderweg was dacht ik er opeens aan dat ik niets elektrisch veranderd had en enkel de laadruimte terug bekleed had maar dat er 1 verschil was en dit was dat de originele sleutel in huis lag en dat ik met de nieuwe klapsleutel probeerde te starten.
Direct naar mijn vriendin gebeld om het effe te testen en yep direct starten en rijden zonder problemen :yes
Ik heb er nooit aan gedacht dat er mss wel een transponderchip in mijn originele sleutel zou kunnen steken dit omdat het een gewone sleutel is met een harde plastic met vw logo in en ik ging ervan uit dat het enkel het model met klapsleutels betrof waar zo'n chip in stak. Mijn busje is een '98'er ACV met groene verlichting, kan iemand me bevestigen of er toen een chip in de niet klapsleutel versie kan zitten voor ik heel de sleutel voor niets mol :adhd

Alvast bedankt !
Alle T4 vanaf '96 zijn voorzien van chip/transponder
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Transponder chip of niet ?

Bericht door Jurgen VH »

Bedankt voor de info :toppie nu moet ik enkel de originele sleutels naar de eeuwige jachtvelden sturen, iemand mss een idee waar deze zich in de sleutel bevinden voor ik ook de chip mee naar de jachtvelden stuur :bifun
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: Transponder chip of niet ?

Bericht door vw_camper »

Groeten, Bert
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Transponder chip of niet ?

Bericht door Jurgen VH »

Bedankt vw_camper maar ik heb dit type sleutel :knipoog Afbeelding het is in orde gekomen :yes heb eerst de reserve sleutel genomen maar de chip wou er niet zonder slag of stoot uit en heb de sleutel met een kniptang moeten bewerken :nuts
Maar het probleem is opgelost :toppie
Plaats reactie