Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

achteraf elec ramen inbouwen

vragen over de T5
Plaats reactie
Rinyt5
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2007, 17:12

achteraf elec ramen inbouwen

Bericht door Rinyt5 »

Hallo

Heeft er iemand ervaring met electrische ramen inbouwen,

Ik heb een gewone uitvoering maar heb de panelen van een multivan gekocht deze ingebouwd maar de aansluitng op de draadboom onbreekt in mijn T5 ,nu is het zo als ik plus en massa aansluit werkt het gewoon alleen ongeveer 10 min ,,daarna zou je denken he! thermische beveiliging ,te heet misschien, (want dan doen ze het niet meer).,dit is het denk ik niet want als ik mijn contact 10 sec uit doe (dus stroom eraf) contact aan en ja ze doen het weer,,ongeveer 10 min ,daarna herhaalt het zich steeds,,

Wie heeft er raad en kan me verder opweg helpen!!

Gr een T5 mede strijder!!
Gegroet allemaal!!
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

canbus

Bericht door vaniac »

Ook de elektrische ramen werken via de canbus. Het elektromotortje van de raambediening heeft ook nog een canbussignaal nodig om zijn werk perfect te kunnen doen. Ontbreekt dit signaal dan gaat motortje in de foutcode.
Het canbussignaal is afkomstig van de comfortbesturing. Deze zorgt softwarematig voor de juiste aansturing van alle accessoires. Door het aanleggen van de canbusbedrading zouden de elektrische ramen aangestuurd kunnen worden. De dealer zou de functie van de elektrische ramen in de comfortbesturing softwarematig moeten inschakelen.
Dit kan via de diagnosecomputer.
Plaats reactie