Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
t5 gp 180pk tegenvallen!
Re: t5 gp 180pk tegenvallen!
Mijn T5GP 84pk reed na het plaatsen van mijn bedrijfswagen interieur 135 km/u.
Nu heb ik er bijna 1200km op staan en rijd hij bijna 150.
Het duurt alleen meer als een minuut.
Ik kom van een T4 af met een 2.5 TDI met 88pk (gechipt)
Deze auto reed totaal anders, veel meer herrie, de 5 cilinder roffel, en een stuk sneller.
Ik zou echt niet meer terug willen !
Ik denk dat je bus echt ingereden moet worden (niet te langzaam he)
Ga voor een chip naar een goede tuner, hij kan de chip naar jouw wensen aanpassen.
Nu heb ik er bijna 1200km op staan en rijd hij bijna 150.
Het duurt alleen meer als een minuut.
Ik kom van een T4 af met een 2.5 TDI met 88pk (gechipt)
Deze auto reed totaal anders, veel meer herrie, de 5 cilinder roffel, en een stuk sneller.
Ik zou echt niet meer terug willen !
Ik denk dat je bus echt ingereden moet worden (niet te langzaam he)
Ga voor een chip naar een goede tuner, hij kan de chip naar jouw wensen aanpassen.
T5 GP Multivan Edition 25
-
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39
Re: t5 gp 180pk tegenvallen!
De T5 is en BLIJFT een bestelwagen, ongeacht hoe en wat.... Voor topprestaties moet je naar Bentley, porsche, ferrari..... da kost wa, maar dan heb je wa....
En de "net iets ouderen" onder ons zullen best begrijpen wat ik bedoel.
Los daarvan: We zitten in een tijdperk waar energie véééééél geld kost en nog meer zal gaan kosten. downsizen, het gebruiken van kleinere, lichtere, minder energieverslindende motoren en autos is daar een heel normaal gevolg van. Daar zal je je moeten bij neerleggen. Het minder snelle, het minder agressieve, het minder energieverslindende is nu eenmaal van deze tijd. Minder snel, minder agressief, minder..... geeft rust. Er komt naar mijn mening zelfs een tijd waar geen enkele auto meer dan 130 zal rijden, en die tijd is niet zo gek ver meer af.
Dat is mijn mening.
John.
En de "net iets ouderen" onder ons zullen best begrijpen wat ik bedoel.
Los daarvan: We zitten in een tijdperk waar energie véééééél geld kost en nog meer zal gaan kosten. downsizen, het gebruiken van kleinere, lichtere, minder energieverslindende motoren en autos is daar een heel normaal gevolg van. Daar zal je je moeten bij neerleggen. Het minder snelle, het minder agressieve, het minder energieverslindende is nu eenmaal van deze tijd. Minder snel, minder agressief, minder..... geeft rust. Er komt naar mijn mening zelfs een tijd waar geen enkele auto meer dan 130 zal rijden, en die tijd is niet zo gek ver meer af.
Dat is mijn mening.
John.
Re: t5 gp 180pk tegenvallen!
He Visco
Ik ben overgestapt van een T4 caravelle 151pk naar een T5 caravelle 140pk (verlengd)
Vond de T5 in het begin echt traag. met ong. 6000 km op de klok was de topsnelheid op de autobahn
hooguit 165 km/u. Afgelopen december na 20.000km lag de top op 185 km/u (beide volgens de tomtom)
De nieuwe 4cylinders draaien een stuk soepeler dan de oudere 5cylinders maar zijn idd wat minder gretig.
Het rijdt naar mijn mening wel een stuk stiller en comfortabeler.
Ook is met name de eerste versnelling een stuk korter zodat je wat eerder moet opschakelen.
Toch kom ik met mijn verkoopwagen makkelijker de heuveltjes hier in het limburgse land op dan met
mijn T4. Denk dat de versnellingsbak verhoudingen icm het koppel hier een positieve bijdrage aan heeft,
en zeg nou eerlijk, 120 met krap 2000 RPM rijdt toch wel relaxed of niet ? :yingyang
Geef je nieuwe effe de tijd om los te komen.
Veel plezier ermee.
Gr.
Ron
Ik ben overgestapt van een T4 caravelle 151pk naar een T5 caravelle 140pk (verlengd)
Vond de T5 in het begin echt traag. met ong. 6000 km op de klok was de topsnelheid op de autobahn
hooguit 165 km/u. Afgelopen december na 20.000km lag de top op 185 km/u (beide volgens de tomtom)
De nieuwe 4cylinders draaien een stuk soepeler dan de oudere 5cylinders maar zijn idd wat minder gretig.
Het rijdt naar mijn mening wel een stuk stiller en comfortabeler.
Ook is met name de eerste versnelling een stuk korter zodat je wat eerder moet opschakelen.
Toch kom ik met mijn verkoopwagen makkelijker de heuveltjes hier in het limburgse land op dan met
mijn T4. Denk dat de versnellingsbak verhoudingen icm het koppel hier een positieve bijdrage aan heeft,
en zeg nou eerlijk, 120 met krap 2000 RPM rijdt toch wel relaxed of niet ? :yingyang
Geef je nieuwe effe de tijd om los te komen.
Veel plezier ermee.
Gr.
Ron
Re: t5 gp 180pk tegenvallen!
Wat zijn de opgegeven prestaties van een 180 pk dsg gechipd naar 220 pk?
Re: t5 gp 180pk tegenvallen!
Na chippen is het resultaat:
492,5 Nm
220,4 PK
gegevens zijn afkomstig van de uitdraai van de rollerbank van JD
492,5 Nm
220,4 PK
gegevens zijn afkomstig van de uitdraai van de rollerbank van JD
Re: t5 gp 180pk tegenvallen!
kost dat?
en hoe zit het met garantie van jd uit?
en hoe zit het met garantie van jd uit?
Re: t5 gp 180pk tegenvallen!
visco schreef:kost dat?
en hoe zit het met garantie van jd uit?
Ah kom op zeg!
http://www.jdengineering.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
We zijn hier Google niet
Re: t5 gp 180pk tegenvallen!
kan aan mij liggen hoor ...maar ik zie geen garantiebepalingen op de site van JD....
Re: t5 gp 180pk tegenvallen!
Maar hoe kan een consument nu garantie nu bepalen voor een bedrijfvisco schreef:kan aan mij liggen hoor ...maar ik zie geen garantiebepalingen op de site van JD....
Daarnaast is er een verschil in fabrieksgarantie en de garantie op de tuning.
JD zal geen fabrieksgarantie geven en de fabriek zal na tuning dat ook niet meer doen.
Dit probleem blijft, met de vingertjes naar elkaar wijzen bij grote problemen, als gevolg.
Maar als je precies wil weten waar JD garantie over geeft stuur de post dan gewoon even naar JD dan heb je direct het juiste antwoord!
De prijs staat overigens wel gewoon op hun site!
De tijd dat je nu genomen hebt om een verbolgen reactie te schrijven, had jou met een mailtje naar JD direct antwoord gegeven!
Re: t5 gp 180pk tegenvallen!
Met een chip op maat (+200 euro) kom je nog wel wat hoger uit.
De chip op maat scheelt bij mijn bus een pk of 25, in mijn ogen zeker de moeite.
Als je wilt weten hoe het zit met garantie : bellen !
De chip op maat scheelt bij mijn bus een pk of 25, in mijn ogen zeker de moeite.
Als je wilt weten hoe het zit met garantie : bellen !
T5 GP Multivan Edition 25
Re: t5 gp 180pk tegenvallen!
wat is de acceleratie van 0-100, en de topsnelheid?
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: t5 gp 180pk tegenvallen!
Als je zoiets belangrijk vindt had je beter een Porsche kunnen kopen.niels schreef:wat is de acceleratie van 0-100, en de topsnelheid?
Chippen doe je om de trekkracht en souplesse !
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Re: t5 gp 180pk tegenvallen!
Ik zou het toch wel graag willen weten; dit zegt veel over het karakter van de auto/
Re: t5 gp 180pk tegenvallen!
Ik hou het gewoon bij Lays chips ongezouten, ik bedoel, de blokken van tegenwoordig zijn zo schraal gegoten dat het opblazen van een 180, en dan helemaal een DSG vragen om problemen is.
Ik sluit me aan bij de opmerking over de sportauto, die zijn er op gemaakt.
Wel eens geremd met 185 in een bedrijfsauto, en dan bedoel ik niet gedoseerd, maar in een schrikreactie dus je voet boven op het pedaal.
Wat ik helemaal niet begrijp, als je dan zo graag wil gummen, koop dan gelijk een 180 pk, ipv je blok op te blazen.
Ik neem tenminste aan, dat het bekend is, dat een blok van een 180 heel anders in elkaar zit, dan een 140 o.i.d.
En garantie die een chipsbedrijf geeft is een wasse neus, ja op hun eigen software, maar als je je zuigerveren door je uitlaat heen blaast, tja .
Zo, en nu is het weekend, Alaaf
Ik sluit me aan bij de opmerking over de sportauto, die zijn er op gemaakt.
Wel eens geremd met 185 in een bedrijfsauto, en dan bedoel ik niet gedoseerd, maar in een schrikreactie dus je voet boven op het pedaal.
Wat ik helemaal niet begrijp, als je dan zo graag wil gummen, koop dan gelijk een 180 pk, ipv je blok op te blazen.
Ik neem tenminste aan, dat het bekend is, dat een blok van een 180 heel anders in elkaar zit, dan een 140 o.i.d.
En garantie die een chipsbedrijf geeft is een wasse neus, ja op hun eigen software, maar als je je zuigerveren door je uitlaat heen blaast, tja .
Zo, en nu is het weekend, Alaaf
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Re: t5 gp 180pk tegenvallen!
mijn vorige t5 was ook gechipt Met volledige fabrieksgarantie (ABT) dus vandaar de vraag
andere chipbedrijven geven ook garantie,weliswaar geen volledige garantie maar toch iets, dus vandaar mijn vraag.
maar bij nader inzien heb ik toch maar besloten om m niet te laten chippen omdat vw niet voor niks geen tuning aan bied van huis uit.
en als daarmee je garantie vervalt houd het voor mij op ...juist dat was voor mij zo belangrijk bij deze aanschaf(rij m de garantieperiode uit en dan weer een andere)
andere chipbedrijven geven ook garantie,weliswaar geen volledige garantie maar toch iets, dus vandaar mijn vraag.
maar bij nader inzien heb ik toch maar besloten om m niet te laten chippen omdat vw niet voor niks geen tuning aan bied van huis uit.
en als daarmee je garantie vervalt houd het voor mij op ...juist dat was voor mij zo belangrijk bij deze aanschaf(rij m de garantieperiode uit en dan weer een andere)