Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

stinkende mist in camper!

vragen over de T4
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: stinkende mist in camper!

Bericht door vw_camper »

Dan ben ik duidelijk nog maar een beginner en ook nog gelimiteerd in ruimte thuis haha. Heb net mijn Philips (niet Philips/Fluke) PM3370 gerepareerd, die is ook al een beetje bejaard, begin jaren '70. Tijd om eindelijk de werkbank op te ruimen en aan de 587 MFB speakers te gaan werken. Een is lek aan de voorkant, er gaan nieuwe elco's in en ik ga ze "stoepen".
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: stinkende mist in camper!

Bericht door sgsdebruijn »

Gaaf die 587's, wellicht ooit, gewoon genieten van die mooie spullen en speakers :wjw
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 808
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: stinkende mist in camper!

Bericht door HenkK »

Leuk Bert en Sebastiaan. Ben ook een regelmatige bezoeken van het MFB forum en repareer analoge elektronica van 1920 tot 1980 ongeveer. Dus ook MFB spul en veel buizenradio's. Zie ook mijn forum de buizenradioclub en mijn website. Maar ik denk dat we erg off-topic gaan.

Om printplaten te reinigen is er een speciale schuimreiniger te koop (Farnell, RS, Mouser e.d.) verkopen deze. Staat volgens mij ook in de webshop van MFB. Dat gebruik ik niet. Ik haal de schuimreiniger bij de action, kun je ook gelijk je stoelen mee schoonmaken van de T4 en het werkt op de printen prima.

http://www.buizenradioclub.nl/forum/recent.html
https://picasaweb.google.com/117769856758108410105

Henk
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: stinkende mist in camper!

Bericht door sgsdebruijn »

Je hebt gelijk Henk, leuke site, en een berg foto's op die andere leuk dat je dat allemaal hebt vastgelegd.
Kan je die Actionreiniger goed gebruiken op alle audioprintplaten? Heb het spul ook nog staan, hoe verwijder je het of laat je het volledig drogen en dan eraf vegen? voorzichtig met lucht?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 808
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: stinkende mist in camper!

Bericht door HenkK »

Ik ben voorzichtig met spoeltjes, trimmers e.d. verder in laten drogen, afborstelen, zachte kwast, tandenborstel, ik blaas het er dan af met lucht en laat de print goed drogen in een spuitkast\droogoventje op 55 oC.

Henk
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
fvanderstege

Re: stinkende mist in camper!

Bericht door fvanderstege »

dag henk;

je hebt mijn lader ook toegestuurd gekregen: was het nog wat of heb je hem meteen de prullenbak ingegooid?
ik zal verbaasd opkijken als jij er nog wat mee kan.

groeten;
frank
Plaats reactie