Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Stickers verwijderen

vragen over de T4
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Stickers verwijderen

Bericht door sgsdebruijn »

Als het dunne stickers zijn zal er toch lijm achterblijven als ze et warm worden en dat gebeurt snel, ik heb daar stickerverwijderaar voor gebruikt met een oude handdoek (is wat grover en pak beter de plakresten op). Daarna de auto heel goed gewassen in de afspuitcabine bij de benzinepomp.

Ook caramel gebruikt werk goed, lage toeren houden en niet te lang op 1 plek, wel zorgen dat de auto gewassen is en de caramelschijf niet op de grond leggen ivm zandkorrels die eraan kunnen blijven zitten en zodoende krassen geven!

Ik heb het btw gedaan met 2 a 3 graden boven 0 laatst bij een auto waar echt veel op zat :winter
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: Stickers verwijderen

Bericht door BenTDI »

Ennu voor het kleurverschil....er komen toch weer nieuwe stickers op of blijft ie blanco ??

als het goed is en het zijn orginele stickers kan je dezelfde weer bestellen en zeker van westfalia bij pop top of
http://www.vwbus.de" onclick="window.open(this.href);return false;
En dan natuurlijk over de oude stickerplek heen voor het kleurverschil ...maar dan word de sticker weer te gekleurd voor de verweerde lak van 1991 :bifun :bifun :bifun
Groetjes :zwaai
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Gebruikersavatar
PJJ-65535
Berichten: 377
Lid geworden op: 22 nov 2008, 16:52
Locatie: Schouwen-West

Re: Stickers verwijderen

Bericht door PJJ-65535 »

Hoi,

Toenk mijn bussie kocht was die ook volledig bestikkerd.... aan alle zijden.

Dus ik ben wel wat ervaringsdeskundige in het verwijderen ervan
Alle tips heb je al:

- Oudere en koudere stickers scheuren eerder, (bij oudere is de weekmaker uit het plastic verdwenen)
dus..........Wacht tot het iets warmer weer is
- gebruik een HAARfohn (geen verffohn)
- verwijder lijmresten met thinner (en gebruik goede handschoenen, het spul dringt door je huid in je lichaam in)
en verder...
- geduld, geduld en geduld, en zeker geen caramelschijfje.

Als de stickers en langer dan een jaartje of drie opzitten, kun je kleurverschil verwachten.
Bij non-metallic lakken kun je die wegpoetsen / wegpolijsten. Ook een geduldkarweitje.


suc6
Bijlagen
IMG_2369.JPG
Life's no monkey business.........
Gebruikersavatar
vandermanden
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 jun 2011, 13:08

Re: Stickers verwijderen

Bericht door vandermanden »

Dank voor de tips allemaal!

Het is gelukt! de stickers zijn eraf.

Bij automaterialenzaak in Soest zo'n caramelschijf gehaald (18 euro) met ribbels erop, deze schijnt beter te koelen.
Niks voorbehandeld, maar meteen eroverheen en hop alles vloog eraf.
Enige nadeel is dat de stickers er al 16 jaar op zaten hier en daar ingebrand waren in de lak.
Ook de eerste 3 stickers die ik verwijderd heb is dat het probleem, ligt dus niet aan de caramelschijf.

Zo, nu op zoek naar een autospuiter die per plek kan spuiten ;-)
Plaats reactie