Hallo Harry,harry t5 191 schreef:Als ik het goed begrijp zit er dus aftermarkt roetcat onder.
Deze geven veel problemen,ik zou die er zo snel mogelijk onder vandaan halen.
En deze zit inderdaad vooraan in de uitlaat.
Daar gaat de trekkracht ook beter van worden.
De roetfilter zal bij ons sneller dicht slippen dan bij anderen, omdat we rustig rijden niet te snel optrekken, om brandstof te sparen.
Als we een langere rit hebben gemaakt op een langzame snelheid, en we zijn als weer haast thuis trek ik even goed door en zie in de spiegel dat er roet op de filter word geblazen.
Maar hebben we een grote kans met steeds veranderingen dat er later word geëist dat er als nog weer een roetfilter onder moet????
En het schoon spuiten van de roetfilter is dat geen optie ??? bij voorbeeld de motor aan en dan met wasbenzine, als de motor rustig draait kunnen de benzine damper niet tot aan het motorblok komen, dat voorkomt een knal, al hoewel??? dat is op het laatst misschien een idee dan is hij zeker schoon of kapot.
Groet,
Jakob G