Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

roetfilter

vragen over de T5
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: roetfilter

Bericht door Jakob G »

harry t5 191 schreef:Als ik het goed begrijp zit er dus aftermarkt roetcat onder.
Deze geven veel problemen,ik zou die er zo snel mogelijk onder vandaan halen.
En deze zit inderdaad vooraan in de uitlaat.
Daar gaat de trekkracht ook beter van worden. :knipoog

:T54LIFE :wjw :toppie
Hallo Harry,

De roetfilter zal bij ons sneller dicht slippen dan bij anderen, omdat we rustig rijden niet te snel optrekken, om brandstof te sparen.

Als we een langere rit hebben gemaakt op een langzame snelheid, en we zijn als weer haast thuis trek ik even goed door en zie in de spiegel dat er roet op de filter word geblazen.
Maar hebben we een grote kans met steeds veranderingen dat er later word geëist dat er als nog weer een roetfilter onder moet????

En het schoon spuiten van de roetfilter is dat geen optie ??? bij voorbeeld de motor aan en dan met wasbenzine, als de motor rustig draait kunnen de benzine damper niet tot aan het motorblok komen, dat voorkomt een knal, al hoewel??? dat is op het laatst misschien een idee dan is hij zeker schoon of kapot.

Groet,
Jakob G
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Gebruikersavatar
Hendrik Jan
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 mar 2013, 17:25

Re: roetfilter

Bericht door Hendrik Jan »

Voor als je besluit om je roetfilter met wasbenzine schoon te maken bij draaiende motor heb ik vast een telefoonnummer voor je: 112 :alarm :knipoog Misschien is het een idee om hem te verwijderen en te bewaren? Mocht er dan een wetswijziging plaatsvinden waarvoor je bang bent kun je hem altijd nog weer terugplaatsen.
Ik begrijp heel goed dat het in deze tijd financieel soms erg lastig is, maar wees toch in hemelsnaam wel voorzichtig bij wat je doet. Op ongelukken zit helemaal niemand te wachten :toppie
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: roetfilter

Bericht door Jakob G »

Hendrik Jan schreef:Voor als je besluit om je roetfilter met wasbenzine schoon te maken bij draaiende motor heb ik vast een telefoonnummer voor je: 112 :alarm :knipoog Misschien is het een idee om hem te verwijderen en te bewaren? Mocht er dan een wetswijziging plaatsvinden waarvoor je bang bent kun je hem altijd nog weer terugplaatsen.
Ik begrijp heel goed dat het in deze tijd financieel soms erg lastig is, maar wees toch in hemelsnaam wel voorzichtig bij wat je doet. Op ongelukken zit helemaal niemand te wachten :toppie
Hendrik Jan dat is een aardig reactie van jou, dank voor je bezorgdheid, en de tip om hem er tussen uit te halen, en bewaren is ook een goede we zitten ook met een ander probleem, er rammelt al een tijdje iets in de motorruimte en het is een stuk erger geworden, buiten op staat is het geen doen garage is te kostbaar, heb nog nooit iets aan de T5 gerepareerd, de T3 die we hadden heb ik heel veel aan gedaan.

Als je meer goede tips hebt Hendrik het is welkom. :yes

Dus hulp zou heel haast te mooi zijn. :jumpklap
Een beurt moet ik hem ook nog geven. :kus

Groet,
Jakob G
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: roetfilter

Bericht door Jakob G »

De tip om hem leeg te maken is naar mijn gevoel echt het best, dan het er tussen uithalen, als dat niet te zien is aan de buitenkant dan is het ja prachtig.

Als de onze bus van dat gerammel in de motor ruimte verlost is hebben we er wel een rit voor over naar peter in Oost zeeland, en als de tunen helemaal geen schade geeft in de toekomst dan moet dat ook maar gedaan worden.

We proberen zo veel mogelijk kosten te besparen dus de roet filter maar leeg, en tunen om nog zuiniger te kunnen rijden. :yes

Mvg
Jakob G.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Plaats reactie