Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

olie lampje blijft branden?????

vragen over de T4
Plaats reactie
big R
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 mar 2007, 22:11
Locatie: spijkenisse

olie lampje blijft branden?????

Bericht door big R »

wie weet wat er aan de hand is mijn olie lampje van mijn T4 uit 2002 ging branden dus olie nagekeken en er moest dus olie bij maar nadat deze weer op nivo gebracht was gaat het lampje in de dash niet meer uit. is nu de sensor kapot of moet de computer gerest worden.

iemand een idee
groeten ron
Daily driver T4 2002 180pk
Kever 1303s 1972
Buggy sportscar 1969
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Het olie lampje dat brandt, dat is geel van kleur neem ik aan. De voormelding melde zich dus terecht als je moet bijvullen. Nu kan het zijn dat je nivo sensor defect is. Deze zit onder in de carterpan en kost 75 euro, maar als het goed is brandt deze alleen als je het contact aanzet, geeft 2 of drie keer een piep en is daarna stil.

Is het beeld herkenbaar of is het iets heelanders?

Wat ook nog kan is de schakelaar aan de linkerzijkant van de bus ( als je voor de motorkap staat thv interieur filter) deze schakelaar reset namelijk de melding, kan zijn dat deze stuk is. Deze schakelaar "ziet" dat je de motorkap geopend hebt en gaat er vanuit dat je dan je olie hebt gecheckt/bijgevuld,


René
big R
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 mar 2007, 22:11
Locatie: spijkenisse

Bericht door big R »

Berrie en Rene schreef:Het olie lampje dat brandt, dat is geel van kleur neem ik aan. De voormelding melde zich dus terecht als je moet bijvullen. Nu kan het zijn dat je nivo sensor defect is. Deze zit onder in de carterpan en kost 75 euro, maar als het goed is brandt deze alleen als je het contact aanzet, geeft 2 of drie keer een piep en is daarna stil.

De melding blijft dus in het beeld

Is het beeld herkenbaar of is het iets heelanders?

Wat ook nog kan is de schakelaar aan de linkerzijkant van de bus ( als je voor de motorkap staat thv interieur filter) deze schakelaar reset namelijk de melding, kan zijn dat deze stuk is. Deze schakelaar "ziet" dat je de motorkap geopend hebt en gaat er vanuit dat je dan je olie hebt gecheckt/bijgevuld,


René
Beste Rene, ik ga ff kijken naar deze schakelaar of deze niet blijft hangen en anders de sensor maar vervangen.

Ron
Daily driver T4 2002 180pk
Kever 1303s 1972
Buggy sportscar 1969
Plaats reactie