Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

temperatuur sensor climacontrol

vragen over de T4
Plaats reactie
RuVo
Berichten: 71
Lid geworden op: 25 jun 2018, 00:07
Locatie: Westland

temperatuur sensor climacontrol

Bericht door RuVo »

Goedendag weetjewellers,
Na een paar koude weken Denemarken vakantie, heb ik ook nog wat souvenirtjes mee gekregen met onze california uit 2002, AXG motor.
Airco kapot, kortgeleden nog service gehad, dit terzijde. elektrische raambediening defect, dit inmiddels gerepareerd er waren twee draden door in het portier aan de bestuurderszijde bij de doorvoer in het rubber naar de zekeringskast toe. Opgelost (waarschijnlijk tijdelijk)
Onderweg terug in duitsland veel verlies aan vermogen, de turbo sloeg niet meer in op de hogere toeren. Ik vreesde al het ergste, goed thuisgekomen want eenmaal op snelheid gewoon lekker doortuffen, Thuisgekomen uitgelezen en de diagnose was (gelukkig) luchtmassameter of bedrading lmm kortsluiting naar akku. Een ridex lmm besteld bij autodoc en vervangen, probleem opgelost voor drie tientjes. (een bosch kost snel 100 euro).

Nu de laatste storing nog, de airco uitgelezen "sluiting op de temperatuursensor van de clima", of de bedrading

Mijn vraag, heeft iemand van jullie ook wel eens dit probleem gehad, en dit zelf kunnen repareren?
Mijn eerste idee is om de middenconsole uit te bouwen om die sensor te kunnen vervangen. Klopt het dat deze temp. sensor achter de verdamper zit?
california event 2002 axg :T5cruisin
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33924
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: temperatuur sensor climacontrol

Bericht door Multivan Generation »

Is net na welke temperatuur sensor er bedoeld wordt.
Binnen temperatuur voeler, zit dacht ik in de bedienunit zelf.
Buiten temperatuur sensor, zit achter de voorbumper.

Goedendag weetjewellers,
Na een paar koude weken Denemarken vakantie, heb ik ook nog wat souvenirtjes mee gekregen met onze california uit 2002, AXG motor.
Airco kapot, kortgeleden nog service gehad, dit terzijde.

Kan gebeuren en is pech.

elektrische raambediening defect, dit inmiddels gerepareerd er waren twee draden door in het portier aan de bestuurderszijde bij de doorvoer in het rubber naar de zekeringskast toe. Opgelost (waarschijnlijk tijdelijk)

Gebeurt niet van het ene op het andere moment, had je al eerder kunnen merken en of kunnen bekijken.

Onderweg terug in duitsland veel verlies aan vermogen, de turbo sloeg niet meer in op de hogere toeren. Ik vreesde al het ergste, goed thuisgekomen want eenmaal op snelheid gewoon lekker doortuffen, Thuisgekomen uitgelezen en de diagnose was (gelukkig) luchtmassameter of bedrading lmm kortsluiting naar akku. Een ridex lmm besteld bij autodoc en vervangen, probleem opgelost voor drie tientjes. (een bosch kost snel 100 euro).

Er zit een enorm kwaliteitsverschil in LMM.
Als je de vraag naar een LMM hier op het forum gesteld had, dan had ik een zo goed als nieuwe Bosch LMM voor een 150pk liggen voor hetzelfde geld..

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
RuVo
Berichten: 71
Lid geworden op: 25 jun 2018, 00:07
Locatie: Westland

Re: temperatuur sensor climacontrol

Bericht door RuVo »

Bedankt voor je reactie Peter,
Ik zal morgen nog even kijken naar het nummer van de foutcode, maar denk zelf aan de sensor die binnen zit, want de buitentemperatuur wordt goed aangegeven op het schermpje van de clima. Ik zal de bedieningsunit eruit halen om te kijken of de sensor aan de achterkant hiervan zit.

De bosch lmm van jou zal ik onthouden als deze ridex er de brui aan geeft! Tot zover zijn de pk's in ieder geval weer terug.
Dan maar meteen de vraag wie er nog in het bezit is van een goede kabelboom vanuit het portier lv naar binnen. er staan de volgende nummers op:7DO.971.120.EC er boven staat, indien van belang AFH hungary.
california event 2002 axg :T5cruisin
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33924
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: temperatuur sensor climacontrol

Bericht door Multivan Generation »

viewtopic.php?t=54390

Temperatuur sensor zit in de unit zelf dus niet er achter.. volgens mij heeft iemand op het forum hem al eens gerepareerd..

Zie T4 wiki..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
RuVo
Berichten: 71
Lid geworden op: 25 jun 2018, 00:07
Locatie: Westland

Re: temperatuur sensor climacontrol

Bericht door RuVo »

Het topic over de bedrading in de portieren heb ik gelezen, zeer bruikbaar.

Komende week ga ik aan de gang met het airco probleem. en ga proberen de bediening van de climacontrol er netjes uit te krijgen.

De foutmelding die ik kreeg na het uitlezen was als volgt "00767 Temperatuur sensor na verdamper".
california event 2002 axg :T5cruisin
RuVo
Berichten: 71
Lid geworden op: 25 jun 2018, 00:07
Locatie: Westland

Re: temperatuur sensor climacontrol

Bericht door RuVo »

Het topic over de bedrading in de portieren heb ik gelezen, zeer bruikbaar.

Komende week ga ik aan de gang met het airco probleem. en ga proberen de bediening van de climacontrol er netjes uit te krijgen.

De foutmelding die ik kreeg na het uitlezen was als volgt "00767 Temperatuur sensor na verdamper".
california event 2002 axg :T5cruisin
Plaats reactie