ktmkrik schreef:jacobsentertainment476 schreef:ronald tdi schreef:Ik volg dit verhaal vanaf het begin, maar moet toch concluderen dat je er voorlopig
niet klaar mee bent
Klopt helemaal Ronald
Het is dat ik anders heel veel geld weg gooi, ander had ik em in Wolfsburg tegen de gevel omhoog gereden, en ritueel in de fik gestoken om vervolgens met benzine te blussen
Vandaag de cilinderkop verwijderd, en net als de meeste sloop klusjes ging dat lekker. Nokken as los gemaakt en de lagerschalen uitgenomen alles goed schoon gemaakt.
Hydraulische klepstoters uitgenomen. Morgen de kleppen uit nemen en ook daar alles nog inspecteren.
DSC08387.JPG
DSC08418.JPG
De kop zoals het nu lijkt gaat naar motoren revisie Valkenswaard, en wordt daar voorzien van bussen.
Nokkenas wordt voorzien van nieuwe lagerschalen.
Hydraulische klepstoters vervangen.
Alle pakkingen vervangen.
Alle bouten (kopbouten, tuimelasbouten, nokkenas) vervangen.
Gereviseerde verstuivers plaatsen. ( al gekocht 700,- ) en huidige set weg sturen voor revisie, en als reserve bewaren.
Verstuiverkabelboom vervagen.
Koelvloeistof sensor in cilinderkop vervangen.
Revisie turbo plaatsen.
Revisie uitlaatspruitstuk plaatsen.
En hier en daar nog wat onderdelen uitwisselen. pfff het is gelukkig heel erg leuk om aan een auto te knutselen
Ondertussen heb ik mn webpagina ook al bijgewerkt, hier staan ook bijna alle foto's
De site.
Misschien een kleine tip, als je de verstuivers gereviseerd terug krijgt dan moet je ze blijkbaar in dieselolie bewaren en niet droog weg leggen!
=================================================================
leuke website !! die prive website, die speakers van die boomstammen echt gaaaaaf !
met veel respect lees ik mee betreffende de enorme klus die je op je genomen hebt.
Ik zou er geen tijd voor hebben en als je dit allemaal moet laten doen bij een garage pffffff.
Een ding weet ik zeker, denk deze zomer gaat mijn T5 eruit en wil ik er ECHT NOOIT meer een hebben.
Wat een leegzuiger qua onderhoudskosten, moet er niet aan denken. had me buik al vol toen ik stil kwam te staan
met een haperende verstuiver , wat me 1250 euro kostte om weer verder te kunnen.
Ik heb hier in me bedrijf nog een paar fiat doblo's rijden met commonrail dieseltjes erin , in 3 jr. tijd alleen
de olie ververst 1x per jr. voor 110 euro ! Hoe wil je anders nog geld verdienen in deze crisis tijd.
Wat dat betreft kan je beter een Fiat als een Volkswagen hebben ben ik inmiddels sterk van overtuigd !
Nog nooit meegemaakt bij een Fiat bus dat de R. aandrijfas kapot gaat !
of een lekke stuurbekrachtiger , scheuren in inlaatspruitstukken en los zittende verstuivers en noem maar op.
Zelfs een Citroen C1 van 9500 euro nw. zit tech. nog beter in elkaar ! Daar rijdt me ex. nog steeds in en is nog nooit
wat aan stuk gegaan in 5 jr. tijd !
Ben der eigenlijk ook wel klaar mee ! Geen zin me leeg te laten zuigen door dhr. Pon, die er trouwens wel bij vaart !
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)