Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

centrale vergrendeling en vorst (?)

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
laurens
Berichten: 220
Lid geworden op: 07 feb 2007, 16:21
Locatie: Wijster

centrale vergrendeling en vorst (?)

Bericht door laurens »

Ik heb sinds kort het volgende ongemak.
Ik heb een Tdi 102pk Westfalia van 1996 met centrale vergrendeling maar zonder AB
Als ik dhet slot aan de chauffeurszijde open blijft hij zonder ophouden heen en weer klikken.
Het staafje bij die deur gaat wel op en neer dus als ik snel ben kan ik de deur tussendoor gauw openen. De andere deuren gaan niet mee.
Als ik het aan de bijrijdersdeur doe reageert alles normaal dus ook de chauffeursdeur.

Iemand enig idee?
Laurens Geleynse T4-Westfalia, bouwjaar 2002, 102 pk (zilveren) Tdi
Gebruikersavatar
keescv
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:50
Locatie: anna paulowna

Re: centrale vergrendeling en vorst (?)

Bericht door keescv »

volgens mij heb je draadbreuk in je kabelboom van je portier ,even zoeken in het forum en je zal meerdereantwoorden vinden :jump
Berend
Berichten: 87
Lid geworden op: 06 apr 2007, 20:53

Re: centrale vergrendeling en vorst (?)

Bericht door Berend »

Ik heb het zelfde probleem maar dan met de AB ook en dat had ik vorigjaar ook toen het vroor
dus is denk ik toch een koude probleem
Gebruikersavatar
laurens
Berichten: 220
Lid geworden op: 07 feb 2007, 16:21
Locatie: Wijster

Re: centrale vergrendeling en vorst (?)

Bericht door laurens »

Ik denk niet dat het een draadbreuk is want ik heb het probleem alleen als het vriest.
Als het een breuk is zou je dat toch altijd moeten hebben?
Het slot is ook niet bevroren want dat werkt op zich gewoon.
Laurens Geleynse T4-Westfalia, bouwjaar 2002, 102 pk (zilveren) Tdi
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: centrale vergrendeling en vorst (?)

Bericht door Roger B. (11)61 »

wat natuurlijk ook kan is dat het vet in het slot door de kou steviger is en het slot daardoor zwaarder loopt en dat daardoor je cpv niet snel genoeg kan reageren.. (enige verklaring die ik er kou-gebonden aan kan geven)

Kun je de cpv ook bedienen vanaf de bijrijdersdeur? zoja dan denk ik dat je dat slot eens goed moet schoonmaken en opnieuw smeren
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie