Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

parkeren met camper....

vragen over de T4
Plaats reactie
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

parkeren met camper....

Bericht door Harry 341 »

Vraagje...als je een caravan voor de deur zet moet ie na 3 dagen weer weg zijn.En dan hoef je bij ons niet de truc uit te halen om 'm 100 meter verder te zetten of om de hoek.....
Maar een camper is ook een recreatievoertuig....hoe zit het daar dan mee?
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: parkeren met camper....

Bericht door matje86 »

zelfde als voor een caravan!
ps is u de komende 2 uur nog thuis?
kom ik ff t4tje op halen
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
laurens
Berichten: 220
Lid geworden op: 07 feb 2007, 16:21
Locatie: Wijster

Re: parkeren met camper....

Bericht door laurens »

geldt in de meeste gemeentes hetzelfde voor. is geregeld in de apv.
en die hele grote joekels (dus niet die van ons) mogen er soms helemaal niet staan omdat ze kwa afmetingen net zo groot zijn als een vrachtwagen.
ik rij echter (bijna) dagelijks met mijn campertje dus nergens last van.
bovendien sta ik op eigen terrein en dat is niet zichtbaar vanaf de openbare weg.
op http://www.camperforum.nl staan regelmatig hele discussies over dit onderwerp maar de conclusie is meestal dat als er geen fanatieke ambtenaren zijn je alleen problemen hebt als je buren lastig zijn.
Laurens Geleynse T4-Westfalia, bouwjaar 2002, 102 pk (zilveren) Tdi
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: parkeren met camper....

Bericht door pluuke »

Tsjee, daar denk je weer aan iets Harry....
Je denkt wellicht toch ook nog steeds na over het ombouwen naar camper, en probeert te voorkomen dat je weer met een of andere wetgeving wordt geconfronteerd....

Als je je bus noodgedwongen op straat moet parkeren (in een vak) zou je daar je camper dus officieel niet langer dan 3 dagen mogen laten staan.
Als dat een zo'n groot wit bakbeest (Hymer oid) is kan ik me daar iets bij voorstellen, maar een T4 daar zal toch niemand moeilijk over doen ? Bovendien staat ie er nu toch ook ?
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: parkeren met camper....

Bericht door Harry 341 »

Matje,koffie is (bijna) klaar....
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: parkeren met camper....

Bericht door olle griese »

Heel formeel mag je dus ook een T4 camper niet langer dan 3 dagen op de openbare weg parkeren maar je zul geen diender vinden die er voor bekeurd, mits je buurman niet gaat klagen.
Gebruikersavatar
laurens
Berichten: 220
Lid geworden op: 07 feb 2007, 16:21
Locatie: Wijster

Re: parkeren met camper....

Bericht door laurens »

mits je buurman niet gaat klagen.
dan heb ik vast wel wat terug te klagen
:blabla :blabla
dus dat kan hij beter niet doen
Laurens Geleynse T4-Westfalia, bouwjaar 2002, 102 pk (zilveren) Tdi
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Re: parkeren met camper....

Bericht door Henk Peter 856 »

Hoi, ik heb de camper ook in de straat staan op een openbare parkeerplaats, alweer ruim 3 jaar, wordt wel dagelijks mee gereden.
Aan het ingeklapte hefdak is te zien dat het een camper is, dus geen opvallende camper.

Met een vast hoogdak, halfintegraal of integraaluitvoering zal je misschien wel een probleem hebben.
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: parkeren met camper....

Bericht door Leo45 »

Is vaak een zogenaamd klacht apv'tje heb je liever buren dan gaat alles goed maar als ze klagen heb je geen poot om op te staan.
Maar het goede nieuws is dat het een APV artikel is en geen wet dus kan je ook bij je gemeente een ontheffing aanvragen.
Met een goede motivatie kom je dan ver. Ik zou eerlijk gezegd deze hond rustig laten slapen voorlopig :zodenkikerookover

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: parkeren met camper....

Bericht door Egbert&Manon »

Er zijn ook gemeenten die pas bij voertuigen langer als 5 meter gaan controleren/optreden.

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: parkeren met camper....

Bericht door Freelancer »

Hoi iedereen,

Is waarschijnlijk niet van toepassing in deze topic doch, bij ons in België mag er geen enkel voertuig langer dan 24u op dezelfde plaats ' geparkeerd ' staan, wanneer je echter om de 24u je wagen een meter voor of achteruit plaatst kunnen ze er niets aan doen.
Staat bij ons ook in het Politiereglement van de gemeente, het gebeurd uiteraard wel eens dat een goede buur :nuts aanstoot neemt, belt de politie op, met gevolg dat ze achter en voor de wielen 'streepjes' plaatsen, staat je voertuig na 24u na hun 'interventie' nog tussen de lijntjes krijg je een bekeuring, sta je een meter ervoor of achter, kunnen ze er niets aan doen ( buiten opnieuw streepjes trekken, doch gebeurd zelden ).

Met andere woorden het geparkeerde voertuig moet "rijvaardig" zijn, als er 2 weken een wrak geparkeerd staat dan kan de politie ook pas optreden na 24u, raar hé :bonk

Bij ons in de straat stond er een aantal jaren geleden een vreselijk stinkende aanhangwagen op dezelfde plaats, met vliegen en alles erbij, niet uit te houden, na overleg met de buren politie verwittigd, de politie heeft dan het kenteken nagetrokken en het bleek om een aanhangwagen te gaan van een ondernemer die niet verder kon werken in een huis, 10u later, aanhangwagen door de eigenaar weggenomen ( schaamrood tot achter zijn oren en wel 1000x sorry gezegd ), wij blij dat de stank stilaan wegtrok, dat was echt niet te harden, ik wou hem nog vragen wat er juist in zijn aanhanger lag maar heb dat maar zo gelaten :wjw

Mvg.
Freelancer aka Pascal.
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Plaats reactie