Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

group-buy interesse peiling knipperautomaat

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

group-buy interesse peiling knipperautomaat

Bericht door Roger B. (11)61 »

Nieuwere VW's hebben het standaard, maar de oudere types niet, een automatisch knipperlicht.

Als je het knipperlicht aantikt zorgt de knipperautomaat dat het knipperlicht enkele keren naknipperd.

Dit systeem zou in elk merk en type auto ingebouwd kunnen worden volgens de fabrikant.

Zie ook HIER

Ik peil nu interesse (op ander forum waar ik kom wordt op dit moment ook de interesse gepeild) en houdt jullie op de hoogte of de groupbuy doorgaat (is afhankelijk van aantal deelnemers)

volgens de topicstarter op het andere forum zou de prijs rond de 40 euro komen te liggen.

Als jullie interesse hebben kunnen jullie dit hier aangeven.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: group-buy interesse peiling knipperautomaat

Bericht door pluuke »

Ik heb wel interresse, maar zou liever het "originele" relais hebben....weet overigens niet wat die kosten ?
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 1666
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:25
Locatie: Alblasserdam

Re: group-buy interesse peiling knipperautomaat

Bericht door sjaak »

:T44EVER :driveT4 Hallo ik heb ook wel interesse :zwaai :klappen :werkaanT4 :wjw Grt:Sjaak
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: group-buy interesse peiling knipperautomaat

Bericht door Freelancer »

Hoi,

Ik wil niet vervelend doen maar ik zie op kufatec deze staan voor 22.90 Euro.

http://www.kufatec.de/shop/product_info ... en-T4.html

Is wel 1x aantippen en 4x pinken, dus niets meer terwijl bij de aangeboden versie nog wat opties opzitten, ( die ik echter niet kan gebruiken ).
Deze is mijn inziens net zoals het origineel VW-concept want je gebruikt de originele relais, bij aankoop van een extra relais is er een meerprijs van 34.00 Euro.

Mvg.
Freelancer aka Pascal.
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: group-buy interesse peiling knipperautomaat

Bericht door Ron---63--- »

Ik heb toen ook het orginele relais gehaald volgens http://www.weetjewel.com/tips_en_trucs/ ... rlicht.htm
gemonteerd. Ik dacht dat deze zo rond de 30 euro was.
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: group-buy interesse peiling knipperautomaat

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ik heb begrepen dat die "originele" sets alleen voor modellen vanaf 1999 past (vanaf die met de alarmlicht-driehoekschakelaar rechts van stuur ter hoogte van de middenroosters)

Ik weet niet wat die kufatec set is "zonder blinkerrelais" (of je dat relais dus nodig hebt) maar anders moet je er nog 34 euro bijtellen en zit je op 56 euro.

Weet iemand of de "originele" set ook op oudere T4 modellen werkt?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: group-buy interesse peiling knipperautomaat

Bericht door pluuke »

huh ?
Ook voor 1999 heb je toch een knipperlichtrelais nodig om je knipperlichten te laten knipperen ??
(zoals eigenlijk in alle auto's zit)
Maw dit zit toch gewoon in alle bussen, ongeacht bouwjaar.

Lijkt me dat de comfort module eigenlijk niks anders doet dan kijken of het Linkse OF Rechtse knipperlicht een 12V puls krijgt en deze met een tijdbasis 3x herhalen (of 2x, 1e puls vasthouden tot einde tijdbasis)
Als L+R beide 12V krijgen (alarmschakelaar of a CV inschakelen) wordt niets herhaald.

Wellicht dat het VW setje met zijn kabelboompje past bij de driehoekschakelaar (draadkleuren komen overeen ?) en vandaar na 99... :nuts

correct me if i'm wrong

Op de site van Peter MVG zie je dat de VW comfortblinker alleen parallel aangesloten zit op 49a , 49L , 49R , 15 en 31.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: group-buy interesse peiling knipperautomaat

Bericht door Freelancer »

Roger B. schreef:Ik heb begrepen dat die "originele" sets alleen voor modellen vanaf 1999 past (vanaf die met de alarmlicht-driehoekschakelaar rechts van stuur ter hoogte van de middenroosters)

Ik weet niet wat die kufatec set is "zonder blinkerrelais" (of je dat relais dus nodig hebt) maar anders moet je er nog 34 euro bijtellen en zit je op 56 euro.

Weet iemand of de "originele" set ook op oudere T4 modellen werkt?
Misschien bedoelen ze dat op de Kufatec, met relais oude modellen, zonder relais nieuwe modellen, al is het giswerk en zou het maar 3 Euro duurder zijn met relais, de 40 Euro in groepskorting buiten beschouwing gelaten dan.
Lijkt me inderdaad wel interessant om verder te gaan volgens Peter MVG zijn 'comfort module' bij de driehoek schakelaar, ik heb de oude rechthoekige en heb het nog niet uit geprobeerd.

Mvg.
Freelancer aka Pascal.
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: group-buy interesse peiling knipperautomaat

Bericht door Freelancer »

pluuke schreef:huh ?
Ook voor 1999 heb je toch een knipperlichtrelais nodig om je knipperlichten te laten knipperen ??
(zoals eigenlijk in alle auto's zit)
Maw dit zit toch gewoon in alle bussen, ongeacht bouwjaar.

Lijkt me dat de comfort module eigenlijk niks anders doet dan kijken of het Linkse OF Rechtse knipperlicht een 12V puls krijgt en deze met een tijdbasis 3x herhalen (of 2x, 1e puls vasthouden tot einde tijdbasis)
Als L+R beide 12V krijgen (alarmschakelaar of a CV inschakelen) wordt niets herhaald.

Wellicht dat het VW setje met zijn kabelboompje past bij de driehoekschakelaar (draadkleuren komen overeen ?) en vandaar na 99... :nuts

correct me if i'm wrong

Op de site van Peter MVG zie je dat de VW comfortblinker alleen parallel aangesloten zit op 49a , 49L , 49R , 15 en 31.
Ja je uitleg is correct, maar niet elke T4 beschikt over de comfortmodule en wil dat nu net een andere relais zijn ( comfort relais artikelnummer: 000 953 227 A) :bonk natuurlijk heeft elk voertuig een 'knipperlicht' relais maar als je in het verkeer goed rondkijkt zijn er veel mensen die niet weten dat ze een knipperlicht schakelaar in hun wagen hebben zitten :jump
En het jaartal wil eigenlijk ook niet veel zeggen, mijne is van 98 rechthoekige schakelaar, een kennis hetzelfde bouwjaar maar wel de andere schakelaar, en dezelfde teller dus ?
En Last but not Least op de site van Peter worden er meer wagenmerken genoemd uit het VW-gamma om deze 'comfort' module te plaatsen, niet ?

Mvg.
Freelancer aka Pascal.
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: group-buy interesse peiling knipperautomaat

Bericht door Roger B. (11)61 »

op het andere forum was ik zo ongeveer de enige met interesse, daar is de group-buy dus afgeblazen, ik heb geen connecties met de leverancier en er moesten minimaal 20 stuks afgenomen om de genoemde korting te krijgen begreep ik....

slotje dus, gaat niet door.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: group-buy interesse peiling knipperautomaat

Bericht door pluuke »

he jammer.........
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1291
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: group-buy interesse peiling knipperautomaat

Bericht door heartbeat »

Dat setje origineel kost bij de dealer 40.34 euries en als je er meer koopt zal er altijd over de prijs te praten zijn

onderdeel nummer 000 998 229A
Rob & Lize
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: group-buy interesse peiling knipperautomaat

Bericht door olle griese »

Waarom vragen jullie niet even aan Peter of hij setjes wil maken voor een groepsbuy
Ik vind dat jullie een waardevol lid passeren.
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: group-buy interesse peiling knipperautomaat

Bericht door pluuke »

Peter geeft op zijn site aan dat ie ze niet meer aanbied......
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: group-buy interesse peiling knipperautomaat

Bericht door Roger B. (11)61 »

olle griese schreef:Waarom vragen jullie niet even aan Peter of hij setjes wil maken voor een groepsbuy
Ik vind dat jullie een waardevol lid passeren.

omdat ie ze niet meer aanbied (op de site staat dat in elk geval) maar ook omdat hij dacht dat ze niet (zondermeer) in een ouder type gemonteerd zouden kunnen worden. (heb het er al eens met hem over gehad voor mijn 96-er )
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie