Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

kleurcode grijze kunststofbekleding

vragen over de T4
Plaats reactie
Idworx
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 okt 2008, 00:25

kleurcode grijze kunststofbekleding

Bericht door Idworx »

Even gezocht (ook binnen het forum) maar kan niet vinden wat voor codes de verschillende kleuren grijs van de kunststof bekleding zijn.
Ik heb deurbakken die een beetje naar grijsbruin neigen maar mijn deuren zijn aan de binnenkant echt grijs, als terug ga met deze bakken naar de dealer wil ik wel graag de goed kleurcode weten.
Ik heb nu onderdeelnr 701867131 E 7DE. Ik had begrepen dat de laatste 3 letter/cijfercombinatie voor de kleur staat.
Het is ook nog maar de vraag of de goede bak nog te bestellen is bij de dealer want de vorige keer moesten ze ook aardig zoeken.
Het is voor een 1996 T4 2.4 AAB.
mvgr
Bert
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: kleurcode grijze kunststofbekleding

Bericht door Freelancer »

Hoi,

Het nummer dat u opgeeft 701 867 131 E is van een bergvak ( links ) (kunstleer/stof) voor wagens met radio-voorbereiding.

7DE = flanelgrijs
2HP = lagune
6PE = sahara
28R = lichtbeige

Dus flanelgrijs is de kleur van uw bergvak.

Let er wel op dat nieuwe onderdelen en onderdelen die al jaren in een wagen zitten nooit exact overeenkomen qua kleur, mijn deurpanelen zijn ook lichtjes anders.

Mvg.
Pascal aka Freelancer
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Idworx
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 okt 2008, 00:25

Re: kleurcode grijze kunststofbekleding

Bericht door Idworx »

Freelancer schreef:Hoi,

7DE = flanelgrijs
2HP = lagune
6PE = sahara
28R = lichtbeige

Dus flanelgrijs is de kleur van uw bergvak.

Let er wel op dat nieuwe onderdelen en onderdelen die al jaren in een wagen zitten nooit exact overeenkomen qua kleur, mijn deurpanelen zijn ook lichtjes anders.

Mvg.
Pascal aka Freelancer
Bedankt voor de reactie. Dit houdt dus in dat er maar 1 kleur "grijs" is. Inderdaad is het kleurverschil niet zo groot maar het is er wel. Ik neem niet aan dat dit te maken heeft met verkleuring oid van de originele bekleding want dat gebeurt wel, maar dat is nooit zo egaal als nu het geval is.
Terug naar de dealer heeft dus geen zin.
Dan maar monteren en er van genieten.
mvgr
Bert
Plaats reactie