Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ik ben zo teleurgesteld en vreselijk verdrietig....

vragen over de T5
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Eindelijk een lichtpuntje, PON is bereid om 50% van de schade te vergoeden, de dealer betaald (voorlopig) de andere helft. De onderdelen zijn vanmorgen besteld en de monteurs zijn ook vandaag eindelijk begonnen om de kapotte delen te verwijderen. Moet nu eerst tot morgen weer afwachten of en wanneer de nieuwe vesnellingsbak binnenkomt.

Het laatste woord is er nog niet over gesproken, PON blijft tot nu toe volharden dat de automaat NOOIT is vrijgegeven voor motortuning, maar heeft het uiteindelik wel uitgevoerd via de de officiële weg, met stempels en al! Resultaat?? Ook de dealer is nu boos, die moet voorlopig 50% van de schade op zich nemen. Niet dat mij dat iets uitmaakt, ik kan er niet van wakker liggen wie het uiteindelijk gaat betalen, zolang ik het maar niet ben!!

Wordt vervolgd....
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door vaniac »

Stoere jongens daar, bij PON en de dealer.
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Bericht door olle griese »

Pon is dus niet verantwoordelijk voor jou bakschade maar ze vergoeden wel 50%, hmmm .
En Pon draagt de dealer op ook 50% te betalen.
Dus volgens Pon is (ook) de dealer fout bezig geweest.
wettelijk gezien snap ik er nu helemaal niks meer van.
Of je bent fout en je vergoed alles, of je bent niet fout en je vergoed helemaal niks.
Ik heb zo,n voorgevoel dat er intern een stevig gesprekje gaat volgen omdat niet iedereen op 1 lijn zit met als gevolg dat een automaatbak niet meer gechipt mag worden met directe ingang.
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

De automaat is begin vorig jaar een korte tijd vrij gegeven geweest voor tuning, net als de de Caddy. Voor beide auto's is dit alleen ook weer snel teruggedraaid, en bij de Caddy hebben ze zelfs de getunede auto weer terug getuned, voor zover ik het nu begrijp had dit met de T5 automaat ook moeten gebeuren, alleen is er "iemand" vergeten dit ook daadwerkelijk uit te voeren....
Naar alle waarschijnlijkheid raak ik dus mijn motortuning ook weer kwijt, maar daar durft nog niemand een uitspraak over te doen.
De dealer neemt voorlopig 50% van de schade op zich (om mij te helpen.... :gif ) maar is hiert niet mee accoord gegaan richting PON. Dealer heeft in haar ogen GEEN fouten gemaakt m.b.t. de tuning. In mijn ogen heeft de dealer alleen fouten gemaakt m.b.t. het niet direkt repareren van mijn auto!! Ik heb als gebruiker geen BAL te maken met wie uiteindelijk de schade moet betalen... PON... VW... Dealer....ABT het zal mij jeuken.....


Wordt vervolgd.....
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Gebruikersavatar
koerier T5
Berichten: 97
Lid geworden op: 13 jan 2007, 09:28
Locatie: zaandam

Bericht door koerier T5 »

Hoop voor je dat ie nou eindelijk gauw klaar is. Maar je hebt het nu toch ook wel naar je zin in die grote gele ( zal het merk niet noemen) :bifun :lach
:zwaai

Koerier T5 / ex nr. 188
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4459
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk-1 »

Waar we het over hebben??? Dat mijn auto slechts 20 maanden oud is, en dat ik gewoon RECHT heb op GARANTIE!!! Dat ik € 1200,= heb uitgegeven aan motortuning, elke beurt voor voor € 80,= ATF-olie heb laten vervangen en voor een dikke €100,= pakkingen moet laten vervangen. Dat ik mijn auto volgens ALLE aangegeven richtlijnen van zowel de dealer als PON heb onderhouden en behandeld. En nu er ineens toch problemen ontstaan mijn DEALER mij voorlopig laat STAAN!!
Lees zo ff alle topics :groteogen
Mijn mond valt echt open :ie
P@ the T5 courier ik hoop dat ze je toch nog netjes gaan behandelen zoals het hoort. En je weer kan genieten van je T5
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Als ik dit allemaal lees ben ik toch blij dat ik anderhalf jaar geleden voor het eerst van m'n leven voor lease heb gekozen. Zal me (financieel) een worst wezen wat er kapot gaat.
Zoals alle verstandige(re) mensen rijd ook ik een automaat. Ik rijd zeker niet heel hard maar trek wel dikwijls volgas op. Daar moet ie maar tegen kunnen, ook met af en toe een aanhanger van 2500 kg er achter.

Groeten van Guus
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Weer ff update....

De nieuwe bak gaat dus inderdaad in back-order, en wordt volgende week woensdag/donderdag verwacht. Dan heeft de garage nog minimaal een hele werkdag nodig om de boel weer op te bouwen. Dus wanneer ik heel veel geluk heb rij ik volgende week vrijdag weer in mijn autootje. Tot die tijd moet ik het doen met een Fiejat Duplicato... en das nie fijn!!!

Van de zijde van de dealer is het verder ineens erg stil.........

Wordt vervolgd....
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
ardesch 879
Berichten: 1164
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
Locatie: ommen

Bericht door ardesch 879 »

Guus NLB schreef:Als ik dit allemaal lees ben ik toch blij dat ik anderhalf jaar geleden voor het eerst van m'n leven voor lease heb gekozen. Zal me (financieel) een worst wezen wat er kapot gaat.
Zoals alle verstandige(re) mensen rijd ook ik een automaat. Ik rijd zeker niet heel hard maar trek wel dikwijls volgas op. Daar moet ie maar tegen kunnen, ook met af en toe een aanhanger van 2500 kg er achter.

Groeten van Guus
Nou vorig jaar naar hanover kwam je mij voorbij met ca 195 km p.u
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Klopt :jump als ik 'ns een keertje in Duitsland ben wil ik me op een lang recht rustig stuk wel eens laten gaan. In Nederland wil ik op een rustige snelweg ook wel eens even "pieken" naar 180.

Verder wilde ik maar aangeven dat ik nooit overdreven hard rijd op 70/80/90 km/h wegen en al zeker niet in de stad. Maar dat heeft meer invloed op veiligheid dan op techniek.

Hard optrekken is veel belastender en ja, daar maak ik mij zeer schuldig aan.

Groeten van Guus
Gebruikersavatar
koerier T5
Berichten: 97
Lid geworden op: 13 jan 2007, 09:28
Locatie: zaandam

Bericht door koerier T5 »

He Patrick,

Kun je die gele al bijna omruilen voor je eigen bus ?

groetjes Louis
:zwaai

Koerier T5 / ex nr. 188
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Ik ga strax maar eens ff bellen... ik was van de week ff naar Parijs met ut gele hok!! Zit nu nog thuis uit te huilen!!! :gif :gif :gif

Heb net gebeld, bijna alle nieuwe delen binnen, het wachten is nog op een nieuwe homokineet, wanneer deze als verwacht hedenmiddag binnenkomt... dan kan ik eindelijk vanavond busje weer ophalen!!! :jump :jump :jump
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Daan
Berichten: 111
Lid geworden op: 18 jan 2007, 18:56
Locatie: baarn
Contacteer:

Bericht door Daan »

hallo Patrick,maar hoe zit het met je tuning dan??ben wel nieuwschierig hoe ze dat oplossen met je ,hoor het wel,
Danny
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

P@ the T5 courier schreef:
Naar alle waarschijnlijkheid raak ik dus mijn motortuning ook weer kwijt, maar daar durft nog niemand een uitspraak over te doen.
Zorg dat je daar een deel van je geld uit terug krijgt.
Daar heb je recht op als je de tuning is aangeraden.
P@ the T5 courier schreef: Ik heb als gebruiker geen BAL te maken met wie uiteindelijk de schade moet betalen... PON... VW... Dealer....ABT het zal mij jeuken.....
Hier heb je 300% gelijk in, dat verhaal regelen ze maar achteraf ipv je reparatie uit te stellen.

Dit gedeelte mag je je dealer zeker verwijten. Als de klant koning is maakt hij de auto en gaat daarna kijken waar de kosten horen. Dealer durft dus het risico niet te nemen.

Ik loop al 2 jaar tegen een T5 aan te hikken, maar door de klachten die ik steeds weer hoor, en de gebrekkige garantie service bij echt grote problemen weerhoud me dat.

Heb nu zelf mijn T4 volledig opnieuw opgebouwd, als daar problemen mee zijn kan ik het mezelf verwijten.

Bij een nieuwe T5 ga ik ook niet zelf sleutelen.
En je mag van de duurste bus in de markt kwaltiteit en goede garantie verwachten.

Maar van die ene klant liggen ze bij PON niet wakker helaas,
Heb 2 jaar geleden in leusden een offerte opgevraagd, toen die mooie paarse daar in de spotlights stond, moet hem nog thuis krijgen. :bonk :bonk :bonk

Groeten en veel sterkte Berrie
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Weer ff een update:

Vanmiddag maar weer eens gebeld hoe de zaken ervoor stonden....

Na 2,5 week is het nu eindelijk zover dat mij een toezegging is gedaan wanneer mijn auto klaar is. Morgen worden de laatste onderdelen verwacht (aandrijfassen), en gaat mijn motortuning er DEFINITIEF uit!
Dag.. extra 21 pk, dag extra 50 Nm.... het spul is er niet voor gemaakt, het gaat stuk met zoveel vemogen en koppel.

Dus vanaf donderdagmiddag rij ik weer met een gewone 174 pk automaat.
Ondertussen voorzien van een nieuwe automaat en aandrijfassen en dus ontdaan van gemodificeerde software.....

Kreeg gister van de dealer te horen dat de door mij betaalde kosten m.b.t. de tuning gecrediteerd worden, ben benieuwd.

Wordt vervolgd....
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Plaats reactie