Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
vandaag de schokbrekers vervangen
vandaag de schokbrekers vervangen
Vandaag de schokbrekers vervangen
Op wjw had ik op reactie's van de specialisten gelezen dat 207000 toch wel veel was voor een setje schokbrekers
dus op Ebay bilstein in dit geval type B4 gekocht en die vandaag bij een heel handige akkerbouwer
in zijn werkplaats met hem eronder gezet.
aan 2 kanten een grote garage krik eronder en 2 potkrikjes
en de luchthamer erbij
(direct ook de zomerbanden erop en de remblokjes/schijven gecontroleerd)
net geen uur en er zaten 4 nieuw schokbrekers onder!!! maar hij is daar echt wel een stuk handiger in als ik.
ik verschrok me echter hoe versleten die oude (vooral "voor" op) waren!!!!!!!!!!!
die van achter kon je met de hand bijeen duwen en ze kwamen heel langzaam weer uit
die van "voor" als je die bijeen duwde ze kwamen niet meer uit op eigen kracht
als ik nu over een drempel rijdt dan gaat dat wel heel anders, hij duikt voor niet meer zo in elkaar.
dus hoogste tijd.
200.000 is te lang blijkt nu achteraf.
Peter : (mulitivan generation nog bedankt voor de handige
omschrijving)
Op wjw had ik op reactie's van de specialisten gelezen dat 207000 toch wel veel was voor een setje schokbrekers
dus op Ebay bilstein in dit geval type B4 gekocht en die vandaag bij een heel handige akkerbouwer
in zijn werkplaats met hem eronder gezet.
aan 2 kanten een grote garage krik eronder en 2 potkrikjes
en de luchthamer erbij
(direct ook de zomerbanden erop en de remblokjes/schijven gecontroleerd)
net geen uur en er zaten 4 nieuw schokbrekers onder!!! maar hij is daar echt wel een stuk handiger in als ik.
ik verschrok me echter hoe versleten die oude (vooral "voor" op) waren!!!!!!!!!!!
die van achter kon je met de hand bijeen duwen en ze kwamen heel langzaam weer uit
die van "voor" als je die bijeen duwde ze kwamen niet meer uit op eigen kracht
als ik nu over een drempel rijdt dan gaat dat wel heel anders, hij duikt voor niet meer zo in elkaar.
dus hoogste tijd.
200.000 is te lang blijkt nu achteraf.
Peter : (mulitivan generation nog bedankt voor de handige
omschrijving)
Laatst gewijzigd door frank884 op 29 mar 2009, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
- Multivan Generation
- Berichten: 33914
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: vandaag de schokbrekers vervangen
Dank je voor het compliment
Vaak kom je er pas later achter,
als je er een vers setje onder hebt,
dat je te lang hebt doorgereden met de schokdempers onder de auto.
Vaak kom je er pas later achter,
als je er een vers setje onder hebt,
dat je te lang hebt doorgereden met de schokdempers onder de auto.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 1164
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
- Locatie: ommen
Re: vandaag de schokbrekers vervangen
De mijne zitten er al 400000km onder?
Groetjes Driekus Ardesch
Re: vandaag de schokbrekers vervangen
dan kun je uittellen wat die nog voor een functie hebben!!!ardesch 879 schreef:De mijne zitten er al 400000km onder?
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
- Multivan Generation
- Berichten: 33914
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: vandaag de schokbrekers vervangen
uhm gokje?
Je bovenbenen werken nu ook als schokdemper?
Rugklachten?
Je bovenbenen werken nu ook als schokdemper?
Rugklachten?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: vandaag de schokbrekers vervangen
. . . . twijffelde bij die van mij ookal, ik vind de auto wat zompig en veel overhellen.
Heb de boel even gecheckt toen ik de zomerbanden er om heen gooide maar de schokkers waren onwijs verroest en het zou me niet verbazen als het nog de originelen zijn !! dus na 270000 km is het misschien wel eens handig om ze te vervangen, zal eens op e-bay rond neuzen voor wat leuks, zal wel wat standaards worden vrees ik . . . .
André
Heb de boel even gecheckt toen ik de zomerbanden er om heen gooide maar de schokkers waren onwijs verroest en het zou me niet verbazen als het nog de originelen zijn !! dus na 270000 km is het misschien wel eens handig om ze te vervangen, zal eens op e-bay rond neuzen voor wat leuks, zal wel wat standaards worden vrees ik . . . .
André
Re: vandaag de schokbrekers vervangen
Die van mij is nu net een duikboot als ik over een speedbump
Heb daarom net 2 voorschokbrekers Bilstein B6 besteld op Ebay. €214,40 incl. verzendkosten Excl.bankosten
Objectnummer: 390037335112
Heb daarom net 2 voorschokbrekers Bilstein B6 besteld op Ebay. €214,40 incl. verzendkosten Excl.bankosten
Objectnummer: 390037335112
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Re: vandaag de schokbrekers vervangen
Ik heb er een complete set (dus 4 stuks) Bilstein B4 onder gezet ze moeten vergelijkbaar zijn met de standaard sachsAndré schreef:. . . . twijffelde bij die van mij ookal, ik vind de auto wat zompig en veel overhellen.
Heb de boel even gecheckt toen ik de zomerbanden er om heen gooide maar de schokkers waren onwijs verroest en het zou me niet verbazen als het nog de originelen zijn !! dus na 270000 km is het misschien wel eens handig om ze te vervangen, zal eens op e-bay rond neuzen voor wat leuks, zal wel wat standaards worden vrees ik . . . .
André
(ze zijn inclusief de 8 rubbers)
en incl verzendkosten naar een adres in Duitsland 215.45 euro
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 3D1&_rdc=1
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: vandaag de schokbrekers vervangen
mooi! weer lekker rijden
ik zit er ook op te wachten...
wat ik mij nu afvraag: het gaat altijd over het verschil tussen die B6 en B4 en de B6 is 10à15 % stugger maar is dat het enige verschil?
zit er een verschil in de techniek, kwaliteit , levensduur?
het grote prijsverschil moet toch ergens zitten, of vragen ze gewoon meer om dat B6 sportief is en zo'n consument heeft er toch meer geld voor over.
ik zit er ook op te wachten...
wat ik mij nu afvraag: het gaat altijd over het verschil tussen die B6 en B4 en de B6 is 10à15 % stugger maar is dat het enige verschil?
zit er een verschil in de techniek, kwaliteit , levensduur?
het grote prijsverschil moet toch ergens zitten, of vragen ze gewoon meer om dat B6 sportief is en zo'n consument heeft er toch meer geld voor over.
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
Re: vandaag de schokbrekers vervangen
Bilstein begint bij B2 olie gedempt en vanaf B4 gasgedempt en loopt op tot B16 volgens mij.
B2 komt overeen met origineel, evenals de B4. Eenvoudige modellen met goede werking
Vanaf B6 is bedoeld voor sportonderstellen. Stugger over het hele bereik en elke ondergrond.
En stugger bedoel ik beter afgestemd op elk oneffenheidje dat beter wordt opgevangen.
Of het voor een ieder en met name de T4 merkbaar is weet ik niet. Dat mag je zelf uitmaken.
Een Vito rijdt ook van A naar B en dat doet een T4 ook. Eigen keuze en smaak
B2 komt overeen met origineel, evenals de B4. Eenvoudige modellen met goede werking
Vanaf B6 is bedoeld voor sportonderstellen. Stugger over het hele bereik en elke ondergrond.
En stugger bedoel ik beter afgestemd op elk oneffenheidje dat beter wordt opgevangen.
Of het voor een ieder en met name de T4 merkbaar is weet ik niet. Dat mag je zelf uitmaken.
Een Vito rijdt ook van A naar B en dat doet een T4 ook. Eigen keuze en smaak
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Re: vandaag de schokbrekers vervangen
Ik rijdt nu vanaf zaterdag met de B4 rond en die vindt ik prima
Maar ik kan niet vergelijken met B6 maar met de toestand van de dode sachs die ik ervoor had,
en dat is nu wel een verschil!!!,.. maar als je met de dode sachs rijdt dan weet je niet beter dan dat dat normaal is.
Wel vindt ik het prijsverschil tussen B4 en B6 erg groot
Maar ik kan niet vergelijken met B6 maar met de toestand van de dode sachs die ik ervoor had,
en dat is nu wel een verschil!!!,.. maar als je met de dode sachs rijdt dan weet je niet beter dan dat dat normaal is.
Wel vindt ik het prijsverschil tussen B4 en B6 erg groot
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: vandaag de schokbrekers vervangen
Prijs verschil is ook groot. Ik hoop dat het het geld waard is.
Maar ik denk ik vervang ze één keer dan ook maar wat goeds
Maar ik denk ik vervang ze één keer dan ook maar wat goeds
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Re: vandaag de schokbrekers vervangen
het is allebei bilstein B4 en B6 dus ik neem aan dat de kwaliteit van beide goed zal zijn.Harry62 schreef:Prijs verschil is ook groot. Ik hoop dat het het geld waard is.
Maar ik denk ik vervang ze één keer dan ook maar wat goeds
op E bay vind ik ook complete sets (4 stuks) voor 85 euro maar dat zal zws toch china troep zijn.
of wel goedkoop = duurkoop
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
- Multivan Generation
- Berichten: 33914
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: vandaag de schokbrekers vervangen
effe de zoekfunctie gebruikt
Destijds had ik dit geschreven.
Hallo,
B4 schokdempers zijn vergelijkbaar met originele Sachs schokdempers.
B6 schokdempers zijn ongeveer 10-15% stugger, maar nog steeds zeer comfortabel zonder hard te worden.
Lees ook eens hier:
Vanaf punt 10 wordt het interessant
http://www.bilstein.de/cms_website/deutsch/Service/FAQ/
doe er je voordeel mee
Destijds had ik dit geschreven.
Hallo,
B4 schokdempers zijn vergelijkbaar met originele Sachs schokdempers.
B6 schokdempers zijn ongeveer 10-15% stugger, maar nog steeds zeer comfortabel zonder hard te worden.
Lees ook eens hier:
Vanaf punt 10 wordt het interessant
http://www.bilstein.de/cms_website/deutsch/Service/FAQ/
doe er je voordeel mee
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: vandaag de schokbrekers vervangen
ik zat gisteren nog op die site te lezen.
ik had de link inderdaad van jou
Ik vind toch dat ze op hun site een mooi vergelijkings tabelletje mochten zetten
ik had de link inderdaad van jou
Ik vind toch dat ze op hun site een mooi vergelijkings tabelletje mochten zetten
Ik rijd T-vier met veel plezier!!