Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

heeeeeel veel vragen

vragen over de T4
Plaats reactie
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

heeeeeel veel vragen

Bericht door daimen »

ik ben sinds gister 1 april :bifun de trotse bezitter van een 2,5tdi 102 pk 2001

1;nu vindt ik hem niet zo snel dus lmm losgehaald maar ik merk geen verschil dus ik denk dat deze stuk is klopt dit

2; ben ik op zoek naar de schakelaars voor de mistlampen 1x

3;ben ik op zoek naar schakelaar met warmte symbool ivm ombouwen standkachel

4;ben ik op zoek naar schakelaar voor verstralers

5;heb ik het probleem dat als de deuren dicht gooi hij soms op slot gaat niet handig als de sleutel nog in het contact zit wie weet hoe dit kan :muur

6;als ik moter kap open doe zit er rechts voorin een drukschakelaar waar dient deze voor :groteogen

7;zit er standaard bedrading in voor de mistlampen of moet ik deze zelf trekken

8;de moter is erg vies vuil kan ik deze schoonspuiten zonder problemen met de elektronica te krijgen

9;wat is het nummer van de roet vervangende pijp en is dit makkelijk zelf te doen (wat mag deze kosten)

10;ik heb slecht of geen ontvangst van de radio met raam antenne wat kan /moet ik doen nieuwe antenne plaatsen

11; mijn veer aan de rechter zij kant achter is gebroken is dit makkelijk te vervangen en wat zijn goede veren voor een syncro ps veel slechte wegen hier in noorwegen :bifun en wat kost dit

12;ik heb nu even niets meer maar jullie worden vast bedankt voor de antwoorden :jumpklap :jumpklap :jumpklap :jumpklap
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33917
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: heeeeeel veel vragen

Bericht door Multivan Generation »

van de zomer komen we naar Noorwegen,
dus als je onderdelen nodig hebt?
Dan wil ik ze tegen die tijd wel meenemen hoor..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: heeeeeel veel vragen

Bericht door Wim T4 935 »

Ad 5 zou wel eens de kabelboom van het bestuurdersportier kunnen zijn. Met de zoek functie moet er genoeg info over te vinden zijn.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: heeeeeel veel vragen

Bericht door Henk250 »

Achterveer kun je zo vervangen.
Standaard geen mistlampdraden,althans niet in de NL uitvoering.
Schakelaar rechts voor is van motormanagement.
Motor schoonspuiten kan,indien verstandig gedaan.Best eerst alle vuil oplossen met petroleum oid,en kwast.
Je computer zit bij de accu ergens,water weghouden daar,en je dynamo ontzien.

Op slot gaan is lullig,ik haal altijd de sleutel uit het contact als ik de auto uitstap,voor wat voor reden dan ook.
Kijk bij de raam antenne,of het draadje goed vast op de drukker op de voorruit,mogelijk je in-line voorversterker kapot of
niet aangesloten?

Haal je roetkat leeg,indien je handig bent,kost tijd,maar geen geld.
Roetkat vervanger kost hier ca 120 euro.
LM kan kapot zijn,maar je roetkat kan ook dicht zitten (verstopt).

Succes met je T4,fijne auto.

:T54LIFE
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: heeeeeel veel vragen

Bericht door René »

1;nu vindt ik hem niet zo snel dus lmm losgehaald maar ik merk geen verschil dus ik denk dat deze stuk is klopt dit
Zou heel goed kunnen, draadje wordt naarmate de auto meer km's rijdt steeds vuiler en geeft dan de verkeerde waarde aan.
Het vermogen wat je normaal hebt komt dan niet meer tot zijn recht.


2; ben ik op zoek naar de schakelaars voor de mistlampen 1x
Kan ik je helaas niet aan helpen.

3;ben ik op zoek naar schakelaar met warmte symbool ivm ombouwen standkachel
Kan ik je helaas niet aan helpen.

4;ben ik op zoek naar schakelaar voor verstralers
Verstralers of mistlampen ?

5;heb ik het probleem dat als de deuren dicht gooi hij soms op slot gaat niet handig als de sleutel nog in het contact zit wie weet hoe dit kan :muur
Veertje in je slot defect, staat ook iets van bescghreven bij tips en trucs

6;als ik moter kap open doe zit er rechts voorin een drukschakelaar waar dient deze voor :groteogen
Bij laag olie pijl gaat olie lampje branden, als je dan de motorkap open doet dan reset de schakelaar deze melding ( als je daadwerkelijk olie hebt bijgevuld tenminste)

7;zit er standaard bedrading in voor de mistlampen of moet ik deze zelf trekken
Zul je zelf moeten trekken, zie hiervoor een stukje op multivan weblog.

8;de moter is erg vies vuil kan ik deze schoonspuiten zonder problemen met de elektronica te krijgen
Zie reactie van Henk

9;wat is het nummer van de roet vervangende pijp en is dit makkelijk zelf te doen (wat mag deze kosten)
Zie reaktie van Henk

10;ik heb slecht of geen ontvangst van de radio met raam antenne wat kan /moet ik doen nieuwe antenne plaatsen
Waarschijnlijk inwendig gebroken draad thv stekker op radio, deze kun je indien hij gebroken is zelf weer aan elkaar solderen.

11; mijn veer aan de rechter zij kant achter is gebroken is dit makkelijk te vervangen en wat zijn goede veren voor een syncro ps veel slechte wegen hier in noorwegen :bifun en wat kost dit
Zie reaktie van Henk, maar vervang wel beide veren, ivm onderling verschil op inveren

12;ik heb nu even niets meer maar jullie worden vast bedankt voor de antwoorden :jumpklap :jumpklap :jumpklap :jumpklap
Graag gedaan.

René
Plaats reactie