Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vag com 2

vragen over de T4
Plaats reactie
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

vag com 2

Bericht door daimen »

:muur ik daimen heb een vraag over vag com ik lees dat jij er veel van weet,nu ben ik vandaag bij de garage geweest met mijn transporter van 2001 de garage heeft op mijn verzoek de bus aan de vag com gezet om fouten uit te lezen,maar ik vond het zo raar dat hij de bus uitgelezen heeft zonder de moter te starten,hij had een paar fouten gevonden deze gereset toen gaan rijden moter uit gezet en weer uitgelezen is dit de juiste handeling van uitlezen ik meen van wjw site gelezen te hebben dat het uitlezen met draaiende moter moet zijn.

mvgr ronald (daimen) noorwegen
ps ik had een storing met remindicatie lamp draadbreuk hij heeft deze doorverbonden,toen ik hem vertelede dat hij deze ook uit kon schakelen met behulp van de vag com klopt dit
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: vag com 2

Bericht door stijnh »

fouten uitlezen gebeurd met het contact aan, draaiende motor mag maar is verspilling.

rijdend uitlezen kan ook maar dan niet om fouten op te sporen maar om real-time informatie te beoordelen.

wat ze bij jou hebben gedaan is fouten gewist (om oude fouten eruit te hebben) dan gaan rijden om te kijken welke fout terug komt en die nog steeds aanwezig is.
dan weer uitlezen (met contact aan) om de actuele fouten uit te lezen.

er is dus op zich niets fout gedaan.

in sommige gevallen moet er dus rijdend uitgelezen worden maar dat is afhankelijk van de soort foutmelding
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Plaats reactie