Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

autoradio

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

autoradio

Bericht door Reny »

In mijn busje zit een nogal antieke autoradio met cassette, eronder hangt een cd wisselaar. Volgens mij origineel geplaatst (denk ik). Het is allemaal van grundig.

Nu de cd wisselaar kuren begint te krijgen wordt het tijd voor een andere radio en wisselaar.
Omdat ik voor mijn werk in de bus gebeld wordt is het voor mij een voorwaarde dat er een goede bluetooth inzit, aangezien het een camperbus is denk ik aan een radio met een externe microfoon. Ook hou ik graag een cd wisselaar zodat ik niet steeds hoef te wisselen (mijn partner heeft nml de neiging om te liggen slapen in de bus, dus ik moet het zelf regelen :knipoog ).
Graag met mp3. Heeft iemand een goede tip? Liefst budgetair aantrekkelijk en er hoeven geen fratsen aan te zitten. Ik heb de standaard speakers erin zitten enzo.

Verder als ik op internet kijk lijken de 1 dins radio's smaller te zijn dan die er nu inzit,is daar een oplossing voor?? (raampje o.i.d.)

Er zal vast wel eerder over zijn geschreven maar na 15 pagina's zoeken te hebben doorgeworsteld kies ik maar voor het vragen :nuts
fotogalerij 1120
Gebruikersavatar
Viking64
Berichten: 293
Lid geworden op: 29 dec 2008, 19:39
Locatie: Castellum aan den Rijn
Contacteer:

Re: autoradio

Bericht door Viking64 »

Ik heb een alles-in-een ding.

Een JVC KD-NX5000

- bluetooth (wel extra module)
- navigatie (navteq kaarten)
- radio.. hehehe
- cd/dvd speler
- harde schijf voor je MP3's
- ingang voor achteruit rij camera
- enkel din met afneembaar front

Eenvoudig in de bediening. Snelle navigatie.

Het enige wat ik vervelend aan dat ding vind is dat het geluidsniveau niet automatisch stijgt met de snelheid (GALA).
Mijn vorige VDO Dayton had dat wel.
Na een verkeersmelding (TP) begint een MP3 weer vooraf in het nummer....

Voor de rest een prima apparaat..

Heb bewust een 1-din apparaat gekocht omdat die dubbel-din's nogal gewild zijn bij het dievengilde
Laatst gewijzigd door Viking64 op 17 mei 2009, 22:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Als ik niet met m'n T6 rij, zit ik op een van m'n BMW motoren :)
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: autoradio

Bericht door Leo45 »

Ik had hetzelfde probleem en heb een halfjaar geleden een sony gekocht met alles erop en d'r an.
Het is de voorganger van deze:
http://www.sony.nl/product/ica-bluetoot ... ex-bt3700u

de BT3600U die zal ook nog wel ergens op de plank liggen.
Werkt perfect.

Leo

bij deze gaat de USB zelfs verder waar die gebleven was als je de stick eruit hebt getrokken.
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: autoradio

Bericht door Reny »

Hoi Viking, maar daar zitten juist alle toeters en bellen op die ik niet echt nodig heb :groteogen (navigatie enzo :knipoog )

Leo, hoe is de bluetooth verbinding? Ik ben juist bang dat de bus een galmkast is met een ingebouwde microfoon.
fotogalerij 1120
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: autoradio

Bericht door koos 890 »

Reny als er meer optie's op zitten als dat je gebruik (wil gebruiken ) is dit enkeld makkelijk voor als je het er wel op wil (later)
anders moet je weer een andere radio kopen ???
En dat je eega slaapt in de bus , is enkelt een blijk van vertrouwen in je rij stijl .
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: autoradio

Bericht door Leo45 »

Reny schreef:Hoi Viking, maar daar zitten juist alle toeters en bellen op die ik niet echt nodig heb :groteogen (navigatie enzo :knipoog )

Leo, hoe is de bluetooth verbinding? Ik ben juist bang dat de bus een galmkast is met een ingebouwde microfoon.
Nee dat valt enorm mee met de galmkast, ik heb altijd een prima gesprekje.
Met de bluetooth is meer de telefoon die ik gebruik een probleem. Ik heb een HTC smartfoon die werkt redelijk tot goed maar ik heb ook een oude Nokia 6130i en daarbij is de bluetooth perfect te noemen.
Ik gebruik vooral de USB aansluiting aan de voorkant voor de 4GB stick dan heb je uren muziek.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: autoradio

Bericht door Reny »

koos 890 schreef:Reny als er meer optie's op zitten als dat je gebruik (wil gebruiken ) is dit enkeld makkelijk voor als je het er wel op wil (later)
anders moet je weer een andere radio kopen ???
En dat je eega slaapt in de bus , is enkelt een blijk van vertrouwen in je rij stijl .
Dat is ook zo Koos, alleen moet ik dan wel de cd tjes zelf wisselen tijdens het rijden :knipoog
En ik gebruik mijn motornavigatie in de bus, die is lekker up to date voor weinig.

Bedankt voor je tip Leo (ik heb ook een HTC :muur ) maar ik ga eens kijken.
fotogalerij 1120
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: autoradio

Bericht door arjantdi »

ik zou als ik zo jou wensen lees voor een simpele pioneer gaan met bluetooth. een simpele pioneer heeft alles wat je verlangd van een radio. iets waar jvc op staat loop ik al voorbij in de winkel, maargoed dat heeft andere redenen. een pioneer heeft goed blauwetand verbinding, leest snel mp3's en klinkt gewoon goed. ook als je muziek eisen wat hoger liggen... dan kom je met een jvc bijvoorbeeld van een koude kermis thuis. maar let ff goed op. er staan vaak oude types te koop in de aanbieding bij media markt enzo. dan kun je een wat ouder (maar luxer model) nemen voor het geld van het nieuwe simpelere type
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1291
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: autoradio

Bericht door heartbeat »

Reny wij hebben op de zaak de volgende

sony mexbt2700 161.10 audio in
blue sound 170.10 incl usb aansluiting
pioneer deh600bt 254.50 audio in

zet ik hem er wel gratis in voor je hoor als je naar volkel kom toevallig

alle radio's blue tooth en mp3 dus eigenlijk geen wissellaar meer nodig toch
je heb een inbouw randje nodig om het gat op te vullen

grt rob :yes

als je je garmin gebruikt kan je daar al je mp3 op de sd kaart zetten en deze aan sluiten met een kabeltje op de audio in
zoals bij pioneer achter op het toestel is mooier en beter ,en sony voor op het toestel is makelijker
Rob & Lize
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: autoradio

Bericht door Reny »

Hoi Rob,

helaas gaan wij niet naar Volkel (moet werrukuh)
Hie is de blauwe tand kwaliteit in een bus?

Beetje uitleg waarom hij voor mij zo belangrijk is, als ik bereikbaarheids dienst heb moet ik onmiddelijk kunnen bellen. Ik krijg dan ook soms behoorlijk gestresste mensen aan de lijn die net een ongeval hebben meegemaakt. Voor mij dus belangrijk om naast wat ze zeggen ook te luisteren naar wat ze niet zeggen (intonatie, zuchten e.d.). Nu merk ik dat de ontvangst via mijn autoboxen over het algemeen wel goed gaat, maar dat de kwaliteit van de (ingebouwde)microfoons in combinatie met een bus wat minder is.

CD wisselaar is niet echt noodzakelijk maar meer extra gemak (geen losse cd's die rondslingeren).

Maar hoe sluit je de zumo aan op de radio? gaat miepmiep (sorry, Claire) dan ook praten via de boxen?

groetjes
Rény
fotogalerij 1120
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1291
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: autoradio

Bericht door heartbeat »

Ja je kan de garmin dmv een audio in kabeltje aan sluiten op een radio met audio in maar er zijn ook aansluit unit te koop speciaal voor je garmin zodat hij echt aan de radio gekoppeld gaat worden maar dan heb je natuurlijk ook de bue thooth via de garmin dat werkt ooksuper en erg duidelijk maar dan zou ik een vaste steun in de auto maken zodat je van de zuignap af ben op je voorruit en kan je hem een stuk dichterbij plaatsen want eigenlijk heb je alles al in je garmin ,mp3 ,telefoon en navigatie

groet rob

informeer even bij notter in Moordrecht http://www.gps-garmin.nl
Rob & Lize
Plaats reactie