Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
2.4D kietelen.
Re: 2.4D kietelen.
Bart,ik denk ook dat dat het beste is.
Maar dan komt er nog wel wat meer bij,zoals andere assen/remmen etc.
Dit jaar nog maar een keer met 68 PK over de bergen.....
Wel bedankt voor de wijze raad allemaal!
grtz.Harry
Maar dan komt er nog wel wat meer bij,zoals andere assen/remmen etc.
Dit jaar nog maar een keer met 68 PK over de bergen.....
Wel bedankt voor de wijze raad allemaal!
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: 2.4D kietelen.
WAAR wilde jij de bus kietelen , onder z'n bandjes ???? Ik denk dat de bus tegen kietelen kan .
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
- Pascal-141
- Berichten: 10855
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: 2.4D kietelen.
Harry 341 schreef:Dit jaar nog maar een keer met 68 PK over de bergen..... grtz.Harry
78Pk hé Harry
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: 2.4D kietelen.
Ik heb helaas niet de rekeningen gezien van de vorige eigenaar, maar dat ombouwen zal wel een paar centen gekost hebben.Harry 341 schreef:Bart,ik denk ook dat dat het beste is.
Maar dan komt er nog wel wat meer bij,zoals andere assen/remmen etc.
grtz.Harry
Ik kan niet zien bij mijn bus of er behalve het blok en dashboard nog meer vervangen is.
Wellicht de vooras?
Maar Harry, op jouw leeftijd hoeft het toch niet meer zo hard?
Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
Re: 2.4D kietelen.
zou gaan kijken voor een dikke schade bus die kompleet kopen en ombouwen inje eigen duitser helemaal ideaal ook geen kenteken. wat over blijft verkopen in onderdelen.
RUBBEREXPRESS
Re: 2.4D kietelen.
wat zou het nadeel zijn van een compressor plaatsen? Die zijn over t algemeen makkelijker te vinden tegen een gunstige prijs...
Re: 2.4D kietelen.
Nou, je moet hem kwijt en je moet hem aandrijven. De aandrijving kost alweer vermogen, maar daarentegen heb je geen turbogat.
Overigens vind ik 95 tot 100 pk uit een 2,4 diesel absoluut niet imposant. Sowieso zijn de VW diesels niet echt krachtig (2,5 TD met 88 pk... PSA 1,8 TD met 78 pk in 1989) maar is daar nou echt niet meer uit te halen dan?
Zo'n 2,4 turbodiesel moet je toch met gemak op de 125 pk moeten krijgen, denk ik.
Naja misschien ooit nog eens een leuk projectje.
Ik denk niet dat je de atmosferische diesel nog veel krachtiger krijgt. Meer diesel is meer koppel, maar als je het doe heb je kans dat je net als onze vorige 2,4 dan 1:6 ga lopen...
mvg Rick
Overigens vind ik 95 tot 100 pk uit een 2,4 diesel absoluut niet imposant. Sowieso zijn de VW diesels niet echt krachtig (2,5 TD met 88 pk... PSA 1,8 TD met 78 pk in 1989) maar is daar nou echt niet meer uit te halen dan?
Zo'n 2,4 turbodiesel moet je toch met gemak op de 125 pk moeten krijgen, denk ik.
Naja misschien ooit nog eens een leuk projectje.
Ik denk niet dat je de atmosferische diesel nog veel krachtiger krijgt. Meer diesel is meer koppel, maar als je het doe heb je kans dat je net als onze vorige 2,4 dan 1:6 ga lopen...
mvg Rick
Re: 2.4D kietelen.
aandrijving zou je dan rechtstreeks op de krukaspoelie moeten maken. Dat zou moeten kunnen.
Ik ga mij er toch maar eens wat in verdiepen.
Ik ga mij er toch maar eens wat in verdiepen.
- Pascal-141
- Berichten: 10855
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: 2.4D kietelen.
De 2.5TDI met 88PK is inderdaad niet "imposant" , maar da's ook niet de bedoeling. De heren van VW zullen de 2.5TDI (die ontworpen werd met een origineel vermogen van 140PK trouwens )wel dichtgeknepen hebben voor een reden . Met zijn 88PK loopt die T4 al makkelijk naar de 160km/u , da's snel genoeg voor het gewone gebruik . En meteen ook een berg verschil met de 68PK 1.9TD versie .rick_k schreef:
Overigens vind ik 95 tot 100 pk uit een 2,4 diesel absoluut niet imposant. Sowieso zijn de VW diesels niet echt krachtig (2,5 TD met 88 pk... PSA 1,8 TD met 78 pk in 1989) maar is daar nou echt niet meer uit te halen dan?
Zo'n 2,4 turbodiesel moet je toch met gemak op de 125 pk moeten krijgen, denk ik.
mvg Rick
Met "gemak" haal je dat zeker niet uit de 2.4D , die motor loopt véél te snel heet wanneer er hogere vermogens uitgehaald worden. De koeling (meestal van de 5e cylinder) is dan onvoldoende , met de gekende problemen als gevolg.(koppakking , gescheurde cil koppen ...)Zo'n 2,4 turbodiesel moet je toch met gemak op de 125 pk moeten krijgen, denk ik.
Als je dan toch wil vergelijken : In dezelfde periode als wat jij vermeld , hadden de kleine VW 1.6 dieseltjes (in Turbo diesel intercooler uitvoering) 80PK . Da's nog meer (uit een 200cc kleinere motor) als dat franse ding...Sowieso zijn de VW diesels niet echt krachtig (2,5 TD met 88 pk... PSA 1,8 TD met 78 pk in 1989)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: 2.4D kietelen.
Hey Harry, wanneer je nog contacten hebt met het hoge noorden, informeer eens naar een ombouw. Je bussie ziet er nu tadeloos uit.
Met wat anders onder de kap kan hij nog jaren mee. Je weet dat ik er absoluut nooit geen spijt van heb gehad om de boel om te bouwen naar een 2.5 TDI.
gr,
Johan
Met wat anders onder de kap kan hij nog jaren mee. Je weet dat ik er absoluut nooit geen spijt van heb gehad om de boel om te bouwen naar een 2.5 TDI.
gr,
Johan
Re: 2.4D kietelen.
Gewoon doen wat Bart zegt,kost het minste en toch voelbaar.Verstuivers controleren,brandstofpomp iets opdraaien en een K&N filter plaatsen.Dit merk je echt wel,hij pakt bij het overschakelen makkelijker op en zal iets sneller zijn.
Paulus
Paulus
VW T5 1.9TDI Lwb
Re: 2.4D kietelen.
Geen 80 pk hoor, ook 78 (atmosferische 1,6 VW was 40 kW, later 44 kW, turbo was 51 kW en GTD was 57 kW. Maar dat was met intercooler en ik vergeleek zonder intercooler. Nam je de PSA 1,8 turbodiesel met intercooler zat je namelijk op 66 kW dus ong. 88 pk.Pascal-141 schreef:De 2.5TDI met 88PK is inderdaad niet "imposant" , maar da's ook niet de bedoeling. De heren van VW zullen de 2.5TDI (die ontworpen werd met een origineel vermogen van 140PK trouwens )wel dichtgeknepen hebben voor een reden . Met zijn 88PK loopt die T4 al makkelijk naar de 160km/u , da's snel genoeg voor het gewone gebruik . En meteen ook een berg verschil met de 68PK 1.9TD versie .rick_k schreef:
Overigens vind ik 95 tot 100 pk uit een 2,4 diesel absoluut niet imposant. Sowieso zijn de VW diesels niet echt krachtig (2,5 TD met 88 pk... PSA 1,8 TD met 78 pk in 1989) maar is daar nou echt niet meer uit te halen dan?
Zo'n 2,4 turbodiesel moet je toch met gemak op de 125 pk moeten krijgen, denk ik.
mvg Rick
Met "gemak" haal je dat zeker niet uit de 2.4D , die motor loopt véél te snel heet wanneer er hogere vermogens uitgehaald worden. De koeling (meestal van de 5e cylinder) is dan onvoldoende , met de gekende problemen als gevolg.(koppakking , gescheurde cil koppen ...)Zo'n 2,4 turbodiesel moet je toch met gemak op de 125 pk moeten krijgen, denk ik.
Als je dan toch wil vergelijken : In dezelfde periode als wat jij vermeld , hadden de kleine VW 1.6 dieseltjes (in Turbo diesel intercooler uitvoering) 80PK . Da's nog meer (uit een 200cc kleinere motor) als dat franse ding...Sowieso zijn de VW diesels niet echt krachtig (2,5 TD met 88 pk... PSA 1,8 TD met 78 pk in 1989)
Maar goed, als je niet naar koeling kijk, want dat is wel aan te passen en ik weet dat die blokken nogal warm worden op cil 4 en 5, dan moet 125 pk toch haalbaar zijn zonder gekkigheid.
Ik haalde uit een 2,1 turbodiesel met intercooler toch ook al een 125 pk met de standaard turbo en brandstofpomp. Ook had deze ruim 300 Nm koppel.
Naja ik ben gewoon gek van dieseltuning, binnenkort weer eens een 205 diesel kietelen.
mvg Rick
- Multivan Generation
- Berichten: 34129
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: 2.4D kietelen.
@ Rick,
misschien is het een idee voor jou,
om een 2.4 diesel te kopen en er eens goed mee aan de slag te gaan...
Dan zijn wij benieuwd hoe veel je er uit weet te persen,
en vooral hoe houdbaar het blijft...
misschien is het een idee voor jou,
om een 2.4 diesel te kopen en er eens goed mee aan de slag te gaan...
Dan zijn wij benieuwd hoe veel je er uit weet te persen,
en vooral hoe houdbaar het blijft...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: 2.4D kietelen.
Ja, ik denk ook dat het houdbaar een beetje een probleem gaat worden.Multivan Generation schreef:@ Rick,
misschien is het een idee voor jou,
om een 2.4 diesel te kopen en er eens goed mee aan de slag te gaan...
Dan zijn wij benieuwd hoe veel je er uit weet te persen,
en vooral hoe houdbaar het blijft...
Maar het is natuurlijk wel een uitdaging en als ik er genoeg ruimte voor had, had ik het gelijk gedaan.
mvg Rick