Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Trage T4 2.4D (nog trager dan hij al was)

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 1247
Lid geworden op: 12 mar 2007, 21:10
Locatie: Onder Drenthe ;o)

Trage T4 2.4D (nog trager dan hij al was)

Bericht door Tinus »

Sinds een poosje houd naar mijn gevoel mijn T4 2.4 D '92 in..
Als de motor koud is helemaal als in het "gas"pedaal intrap dan komt de diesel langzaam op gang om daarna wel wat meer snelheid te maken.
Bij een warme motor is het minder...

Ik heb dit ook bij het inhalen dan is de T4 bijna niet te versnellen maar als hij eenmaal meer snelheid gemaakt heeft trekt hij wel weer normaal op?
Ik weet dat de 2.4D geen racemonster is maar het is nu nog minder dan het was...

Wie weet hoe dit kan en hoe ik het eventueel verhelpen kan?

Alvast bedankt

Tinus
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:44
Locatie: Zuid - Holland

Re: Trage T4 2.4D (nog trager dan hij al was)

Bericht door Ernst »

Tinus schreef:Sinds een poosje houd naar mijn gevoel mijn T4 2.4 D '92 in..
Als de motor koud is helemaal als in het "gas"pedaal intrap dan komt de diesel langzaam op gang om daarna wel wat meer snelheid te maken.
Bij een warme motor is het minder...

Ik heb dit ook bij het inhalen dan is de T4 bijna niet te versnellen maar als hij eenmaal meer snelheid gemaakt heeft trekt hij wel weer normaal op?
Ik weet dat de 2.4D geen racemonster is maar het is nu nog minder dan het was...

Wie weet hoe dit kan en hoe ik het eventueel verhelpen kan?

Alvast bedankt

Tinus

Kijk eens naar het brandstof en luchtfilter, misschien zijn die aan vervanging toe.
:T44EVER :driveT4
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Bericht door Herman744 »

Hallo,

Het is je gaskabel. Binnenkabel vastgeroest. Nieuwe opzetten of goed wat olie erin laten lopen.
Heb zelf ook een bus uit 1992. Al twee keer behandeld in de loop der jaren. Gaat al weer jaren probleemloos.

Herman744
Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 1247
Lid geworden op: 12 mar 2007, 21:10
Locatie: Onder Drenthe ;o)

Bericht door Tinus »

Ok dankje

Voor de reacties ik ga eens op onderzoek uit naar de beschreven mogelijkheden.
bop570
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:18

Bericht door bop570 »

Gaskabel vervangen: lijkt me het meest waarschijnlijke. Er zit een systeem in om niet te veel tractie te kunnen geven op de pomp zelf bij bv plankgas. Na jaren is dit systeem zo versleten dat bij induwen van eht gaspedaal dit bijna geen reactie geeft op de pomp.
een vuile brandstoffilter is ook mogelijk, maar dan geen verschil in koud of warm rijden.
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

wat kost een nieuwe gas kabel??. want mijne beelfd laats 4x achterelkaar hangen :S:S. nu al 2 dagen niks aan de hand. echt wazig.

rij btw T4 2400Diesel. 2.4 AAB blokje

grt frank
albert
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2007, 16:01

Bericht door albert »

ik heb ook een 2.4 d had hetzelfde probleem gas bleef hangen. het ding waar de gashendel opzat was kapot waardoor de kabel niet terug werd getrokken. dit resulteerde weer in brandstof lekkage waardoor de brandstof na 1 nacht stilstaan terug liep en de motor vervolgens niet wou aanslaan. kossttee wel een paaar euries :jumpklap
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

ben dit weekend ff wezen kijken naar me gaskabel. maar alles is ok, veer is ok, staat mooi stak kabeltje. ziet er allemaal gelikt uit. maar toch vindt ik het vreemd dat hij 2weken geleden zo gek deet :ie. maby wilde hij gaan race ahhaha

grt frank
Plaats reactie