Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

chiptuning

vragen over de T4
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: chiptuning

Bericht door arjantdi »

ook van deze kant goeie ervaringen met tunex.. een mercedes 220 cdi van 04 laten chippen, en perfect gewoon.. het enige kleine minpuntje dat er was, was dat de auto bij 228km/pu in de noodloop schiet, omdat standaard de mercedes niet harder mag als 225. even over gebeld, en als het storend was, dan zette ze de topsnelheid netjes op 225. zodat het niet weer kon gebeuren.. prima service, en ook ik heb verder niets met die firma, maar ja als de 1 roept het is slecht, dan nemen mensen dat vaak zo aan.. en voor je het weet heb je 100 mensen die roepen dat het slecht is. tuulk zal er wel eens iets gebeuren dat niet goed is, maar mijn ervaring is prima met deze firma
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: chiptuning

Bericht door harry t5 191 »

@Kurt,
Is die log rijdende gemaakt?

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
kurt
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 feb 2007, 23:00

Re: chiptuning

Bericht door kurt »

ja Harry de log is rijdend gemaakt

en arjan ik ben met je eens
en als b.v Tunex ook net als andere chiptunning 500 tot 600 euro vroeg dan was die wel te vertrouwen en was die goed maar omdat die maar 225 euro is en als je met groep van 3 auto gaat dan kost die 200 euro







mvg KURT
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: chiptuning

Bericht door Roger B. (11)61 »

kurt schreef:nou Roger dat heb je verkeerd dat ze zomaar een progama knallen bij Tunex
ik ben zelf ook bij Tunex geweest paar weken terug hij heeft eerst een log gemaakt en die
aangepast en rijd super dus je kan het zien als chip op maat
Dat was vroeger dat ze standaard progama knallen nu luisteren ze naar je wensen en passen ze het aan
En hij vertelde me dat ze binnen kort ook een rolbank gaan plaatsen
ik heb ook geen verbintenis met Tunex maar werd keurig geholpen voor weinig centen
en tegenwoordig moeten we op letten op ons euro's
mvg KURT
De twee verhalen die mij het idee gaven dat ik mijn auto daar niet heen zou brengen vertelden allebei dat ze met hun auto aankwamen, er een computer aan de bus gehangen werd, een programma eringeladen en een proefrit gemaakt en dan was het klaar...... Dan zeg ik: standaard programma dat erin geknald wordt.
Een had erna apk problemen en een hoop heibel gemaakt eer er opnieuw getuned werd om binnen de roetmeting te vallen.

De ander, en dat vind ik veel kwalijker, ging er met een T4 heen die niet goed liep (weet niet meer wat er allemaal mis was, maar trok niet goed en zo in vergelijking met andere standaard T4 met gelijke motoren) en ook daar is klakkeloos de chip opnieuw geprogrammeerd. Uiteraard liep de t4 daarna nog niet goed en heeft ie nog een tijd geklooid om alles goed te krijgen... Tevens werd er gezegd dat ie zijn oude powerboxx er rustig ook nogeens bij aan kon knopen.... Lijkt me toch dat je als Tuner met verstand en zorg met je product bezig wil zijn, en de kwaliteit en betrouwbaarheid niet gaat verknallen door er een powerbox bij te adviseren...

Dat is in een notendop waarom ik zei dat ik mindere verhalen over deze firma gehoord heb, ik heb erbij gezegd dat men dat verder in het betreffende topic zelf kan nalezen (van die T4 in elk geval)


En wat betreft de prijs.....

De mijne is door de eerste eigenaar bij ABT gebracht (wil niet weten wat dat in 96 kostte) Tegenwoordig vragen die ruim 800 euro voor een ander chipje..... nou, dan ga ik toch liever naar een gerenommeerd bedrijf dat met ervaring en zorg je chip tuned (en van Marja hoor ik heel goede verhalen, maar zo zijn er vast meer) die het voor minder dan de helft doen.

Kort gezegd doet mijn T4 tot pakweg 2000 toeren vrijwel het zelfde als een standaard 102pk dan gaat ie meer doen en bovenaan vlakt ie weer af richting origineel. (schijnt typisch te zijn voor de vroege ABT chips voor de T4 TDI)

Een maatchip naar mijn smaak zou geleidelijker en vooral onderin meer vermogen geven. Helaas is aanpassen van mijn management niet of moeilijk mogelijk omdat er echt een ander IC in gesoldeerd is.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gert Jaspers
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mar 2009, 21:41

Re: chiptuning

Bericht door Gert Jaspers »

Hoi joen1977 Ik heb mijn transporter t4 laten chippen via chiptuning.nl in Nieuwengein, Ik betaalde 395 euro. 3/4 uur werk , je kunt er op wachten.Dik tevreden tot nu toe. trekt mijn caravan wel ff beter nu. oke ... je moet er het wel voor over hebben natuurlijk.
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

Re: chiptuning

Bericht door daimen »

jullie hebben het telkens over johan maar van welk bedrijf is hij :muur
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: chiptuning

Bericht door harry t5 191 »

Johan is eigenaar van VVT tuning!

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

Re: chiptuning

Bericht door daimen »

is dat deze harry http://www.vanvught-tuning
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: chiptuning

Bericht door harry t5 191 »

Ja dat klopt,alleen is het komplete email adres; vanvught-tuning.nl!

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Plaats reactie