Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 75 kW mist vermogen

vragen over de T4
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: T4 75 kW mist vermogen

Bericht door stijnh »

Roger B. schreef:
stijnh schreef: bij een t4 is al wat in de uitlaat zit rvs en doorkijk/absorbtie dus er kan geen plaatje losraken ofzo
ik liet je de foto's nog zien, niet goed opgelet hoor :zwaai
Allereerst was mijn antwoord niet specifiek voor een T4 demper, maar gewoon algemeen voor dempers.

ten tweede weet ik niet aan wie je de foto's hebt laten zien, maar niet aan mij volgens mij. :zwaai :knipoog

Dat het binnenwerk van de T4 dempers RVS is wist ik niet en kun je ook niet echt afleiden aan een open geslepen oude demper (roet en roest zie ik wel).

Jammer dat ze bij VW alleen het binnenwerk van RVS maken.............
dat roestkleur is geen roest maar glaswol.
aftermarket dempers zullen ook wel geen rvs binnenwerk hebben

het is idd spijtig dat niet alles van rvs is, de pot heeft een dubbele laag: een van rvs (binnen)) en een van staal (buiten)


btw: foto's liet ik zien aan peter , dus niet aan jou
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33926
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 75 kW mist vermogen

Bericht door Multivan Generation »

we dwalen af,

maar een beetje meer respons van de vraagsteller zou misschien wel wenselijk zijn :alarm
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

Re: T4 75 kW mist vermogen

Bericht door daimen »

ik heb nu hetzelfde geen vermogen houd in bij het rijden lmm vervangen kat is leeg en slangen vervangen maar toch geen vermogen :muur dus hij is niet alleen met dit probleem
Gebruikersavatar
roadje36
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 apr 2009, 22:06
Locatie: Delden (Overijssel)

Re: T4 75 kW mist vermogen

Bericht door roadje36 »

hallo allemaal,

bedankt voor de vele reacties, en sorry dat jullie zo lang niets van me hebben gehoord. We waren met vakantie, niet met de T4 maar met de camper van mijn ouders, en de T4 staat daar dus nog nu, ik ga vandaag de camper opruimen en schoonmaken en dan daarna mijn vertrouwde T4 weer ophalen.
Het zit nog steeds niet goed, maar er dus de laatste weken niks aan gedaan vanwege onze afwezigheid. Volgende week moet ik weer werken, en ik wil dan bij de kennis die bij de VAG werkt langs om hem uit te laten lezen, dat is misschien nog het handigste als ik alle reacties zo lees. De kennis werkt alleen bij een dealer 150 km hiervandaan, maar vanuit mijn werk is het maar een half uurtje om dus vandaar..... Het lijkt me weinig zinvol om maar van alles te vervangen (lmm, slangen etc) als het op goed geluk is, ik heb de lucht aanzuig kant gecontroleerd onder de kap en gelijk de restrictor aan de buitenkant van het filterhuis gedemonteerd zoals hier beschreven staat op het forum, en ben er wel van overtuigd dat alles daar goed open is en dus geen restricties geeft.

Ik ga jullie daarna ( dus volgende week ergens hoop ik) weer op de hoogte houden.....

groetjes
Volkswagen Transporter (T4) bouwjaar 1999 75 KW donkerblauw metallic wijsneus
Gebruikersavatar
roadje36
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 apr 2009, 22:06
Locatie: Delden (Overijssel)

Re: T4 75 kW mist vermogen

Bericht door roadje36 »

Hoi Hoi,

Ik realiseerde me opeens dat ik nog steeds niet had doorgegeven wat nu het probleem was waardoor ik vermogen miste bij mijn trouwe T4...

Na afloop van onze vakantie de kap eens wat langer open gehad, en eens rustig alles bekeken, hij doet het eigenlijk altijd dus ik hoef normaal niet verder als de olie etc te kijken...
Ik heb eerst de luchtinname kant eens goed bekeken, de aansluitingen van de lmm en zo dit vanwege de aangeknaagde kabel door marters die daar ook in de buurt hing. Maar alles zag er daar verder okee uit, toen de aandacht verplaatst naar de rubber slangetjes voor de aansturing van de turbodruk etc, dit dus ook omdat die krengen gek zijn op rubber...

De slangen zachtjes door mijn vingers laten glijdenen goed voelen, en ja hoor!!! twee stuks hadden doorgeknaagde stukjes erin, de buitenmantel aangevreten en de binnenslang nét lek.... GRRRR...

Anyhow, intercooler losgehaald, expansievaatje van de koelvloeistof weg en diverse stekers losgenomen om er goed bij te kunnen. Daarna de 2 kapotte slangetjes vervangen en alles netjes weer gemonteerd, en YESSSS hij loopt weer als vanouds hahaha, vooral lekker als je er een tandemasser achter wil knopen.....

Vreselijk bedankt voor de reacties en tips, ik ga fijn een stukje rijden.....

groetjes Harold
Volkswagen Transporter (T4) bouwjaar 1999 75 KW donkerblauw metallic wijsneus
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: T4 75 kW mist vermogen

Bericht door sgsdebruijn »

zo das een lange week maar mooi dat het opgelost is.
VW slangetjes zijn best wel dun, ik heb bij de automaterialenzaak slang gehaald das een heel stuk dikker.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Plaats reactie