Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Bovenste fuseekogels t4 1993
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 31 jul 2009, 04:21
Bovenste fuseekogels t4 1993
Hallo!
Is er iemand die mijn beide bovenste fuseekogels kan vervangen voor een redelijke vergoeding?
Ik heb de aandrijfashoezen vervangen en geconstanteerd dat beide rubbers defect zijn en ook nog speling hebben >1 mm.
Eind van de maand vertrek ik naar Spanje en zou dat graag met goede kogels doen!
Omgeving Rdam, maar ben bereid een stuk te rijden!
Is er iemand die mijn beide bovenste fuseekogels kan vervangen voor een redelijke vergoeding?
Ik heb de aandrijfashoezen vervangen en geconstanteerd dat beide rubbers defect zijn en ook nog speling hebben >1 mm.
Eind van de maand vertrek ik naar Spanje en zou dat graag met goede kogels doen!
Omgeving Rdam, maar ben bereid een stuk te rijden!
Re: Bovenste fuseekogels t4 1993
als je aandrijfhoezen kan vervangen en je zoekt/koopt/leent een zware poeli trekker dan kan je die fuseekogels ook vervangen hoor
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 31 jul 2009, 04:21
Re: Bovenste fuseekogels t4 1993
Poelietrekker heb ik ook, maar weet niet hoe het moet en schijnt lastig te zijn.
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Bovenste fuseekogels t4 1993
lastige zit hem in het uitpersen van de kogel uit de arm.....
moet je goed werktuig voor hebben.
bij de onderste armen kun je relatief eenvoudig de arm onder de bus vandaan halen en mee nemen naar de pers om daar de kogel eruit te persen. Bij de bovenste armen zit de torsiestaaf van de vering aan de draagarm, die bouw je niet zomaar even uit, daarom is het daar lastiger.
Op T-4 wiki staat een bouwtekening van een persje om onder de auto de kogel te verwijderen.
moet je goed werktuig voor hebben.
bij de onderste armen kun je relatief eenvoudig de arm onder de bus vandaan halen en mee nemen naar de pers om daar de kogel eruit te persen. Bij de bovenste armen zit de torsiestaaf van de vering aan de draagarm, die bouw je niet zomaar even uit, daarom is het daar lastiger.
Op T-4 wiki staat een bouwtekening van een persje om onder de auto de kogel te verwijderen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Bovenste fuseekogels t4 1993
inventief zijn is de boodschap
ik heb zonder een poelietrekker alles gedemonteerd: ophangrubbers, fusees, ...
ik heb zonder een poelietrekker alles gedemonteerd: ophangrubbers, fusees, ...
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Bovenste fuseekogels t4 1993
inventief zijn zonder twee rechter handen en toch wel wat fatsoenlijk gereedschap kan resulteren in schade aan auto en of lichaam (en zeker aan de geest )
goed gereedschap is het halve werk.
heb een bestelling gedaan voor zo'n fuseepersje zoals dat op T4-wiki beschreven staat, ik verwacht de kogels namelijk ook binnenkort te moeten doen (de tuv komt er aan (of had eigenlijk al 4 maanden geleden gemoeten))
goed gereedschap is het halve werk.
heb een bestelling gedaan voor zo'n fuseepersje zoals dat op T4-wiki beschreven staat, ik verwacht de kogels namelijk ook binnenkort te moeten doen (de tuv komt er aan (of had eigenlijk al 4 maanden geleden gemoeten))
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 31 jul 2009, 04:21
Re: Bovenste fuseekogels t4 1993
Weet iemand hoe ik dit ding er uit pers? Van onder naar boven?
Heb een flinke poelietrekker...
Misschien weet iemand een online DIY?
Heb een flinke poelietrekker...
Misschien weet iemand een online DIY?
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Bovenste fuseekogels t4 1993
aan de kant waar de pen uit de kogel steekt komt de kogel uit de arm dacht ik
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Bovenste fuseekogels t4 1993
Als je dit nog nooit gedaan hebt zou ik er af blijven.is gewoon een !@#$%^&*(
klus.......
grtz.Harry
klus.......
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Bovenste fuseekogels t4 1993
één keer zal toch de eerste keer moeten zijn, anders kun je het nooit zelf doen.....Harry 341 schreef:Als je dit nog nooit gedaan hebt zou ik er af blijven.is gewoon een !@#$%^&*(
klus.......
grtz.Harry
als die pers er straks is doe ik het fijn zelf, die honderden euro's verschil met de dealerprijs kan ik veel uren voor klooien
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Bovenste fuseekogels t4 1993
http://213.239.212.66/wiki/Traggelenke_%28Wechsel%29
ik heb die kogel wel gedemonteerd bij uitgebouwde draagarm. (zo kon ik het met mijn zelfbouwpers met en potkrik van 20 ton doen)
roger heeft gelijk, gebruik degelijk materiaal en zorg dat je weet wat je doet.
met een zware trekker moet het lukken.
eerst borgring uitbouwen langs de bovenkant, dan uitpersen naar benenden
weer intrekken naar boven en borgring weer inbouwen.
ik heb die kogel wel gedemonteerd bij uitgebouwde draagarm. (zo kon ik het met mijn zelfbouwpers met en potkrik van 20 ton doen)
roger heeft gelijk, gebruik degelijk materiaal en zorg dat je weet wat je doet.
met een zware trekker moet het lukken.
eerst borgring uitbouwen langs de bovenkant, dan uitpersen naar benenden
weer intrekken naar boven en borgring weer inbouwen.
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
Re: Bovenste fuseekogels t4 1993
heb je een vw pers besteld? of gewone een zware poelie trekker?Roger B. schreef:één keer zal toch de eerste keer moeten zijn, anders kun je het nooit zelf doen.....Harry 341 schreef:Als je dit nog nooit gedaan hebt zou ik er af blijven.is gewoon een !@#$%^&*(
klus.......
grtz.Harry
als die pers er straks is doe ik het fijn zelf, die honderden euro's verschil met de dealerprijs kan ik veel uren voor klooien
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
Re: Bovenste fuseekogels t4 1993
Heb jij weer gelijk in.Ben ook zeer benieuwd hoe dat gaat.Roger B. schreef:één keer zal toch de eerste keer moeten zijn, anders kun je het nooit zelf doen.....Harry 341 schreef:Als je dit nog nooit gedaan hebt zou ik er af blijven.is gewoon een !@#$%^&*(
klus.......
grtz.Harry
als die pers er straks is doe ik het fijn zelf, die honderden euro's verschil met de dealerprijs kan ik veel uren voor klooien
Ik heb het door een bevriende vakgarage laten doen,géén dealer....was 140 euro incl. de kogels kwijt.Is wel een zeer leuk prijsje denk ik.
Maar als ik de prijzen van de diverse onderdelen vergelijk op Ebay en die in NL. .....dan moet jij wel erg gelukkig zijn.....
Ik heb nieuwe spoorstangen(kompleet met stuurkogels binnen en buiten)en nog veel meer via Ebay besteld.Scheelt toch wel erg veel met hier.
grtz.harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Bovenste fuseekogels t4 1993
ik stel mij wel vragen bij een fusee van nog geen 10 euro
alle fusees en spoorstangen kan je kopen voor 60 euro
kwaliteit?????
alle fusees en spoorstangen kan je kopen voor 60 euro
kwaliteit?????
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Bovenste fuseekogels t4 1993
tja....gelukkig....
enige voordeel dat ik boven jullie (niet in duitsland woonachtigen) heb is de verzendkosten. de verkoopprijs is voor jullie niet hoger dan voor mij.
EN de kwaliteit..... och, onderdelen die makkelijk te vervangen zijn kun je nog eens een keer extra vervangen he....
maar het kan tegen vallen (zie de inkoopaktie van die Vacutech vacuumpompjes een dik jaar terug) maar ik heb destijds rondom schijven en blokken laten komen voor -ik meen- 175 euro incl verzenden (rondom dus) en dat bevalt tot nog toe goed zat.
enige voordeel dat ik boven jullie (niet in duitsland woonachtigen) heb is de verzendkosten. de verkoopprijs is voor jullie niet hoger dan voor mij.
EN de kwaliteit..... och, onderdelen die makkelijk te vervangen zijn kun je nog eens een keer extra vervangen he....
maar het kan tegen vallen (zie de inkoopaktie van die Vacutech vacuumpompjes een dik jaar terug) maar ik heb destijds rondom schijven en blokken laten komen voor -ik meen- 175 euro incl verzenden (rondom dus) en dat bevalt tot nog toe goed zat.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon