Via dit forum heb ik bekeken hoe ik mijn aandrijfashoezen moest vervangen, fuseekogels en stuurkogel loshalen, schokbrekerbout e.d.
Veel werk (lastig) en toen de complete as er uit was kon ik niet bij de borgveer voor de buitenste homokineet, na urenlang vertraging ben ik er achter gekomen dat je de complete aandrijfas moet ophangen aan de buitenste homokineet, drevel door het boutgat van de bovenste homokineet en een klap op zijn kop geven, borgveer springt los en as valt er uit.
Dit was bestuurderzijde incl. troubleshooting 8 uur werk.
![fun :muur](./images/smilies/muur.gif)
Voor de passagierzijde ben ik eens gaan kijken hoe dit anders kon.
Wiel er af.
Schokbreker onderste bout los en stukje terug halen dat de schokbreker omhoog geduwd kan worden.
Naafbout (wielzijde) losdraaien en verwijderen.
De 6 12 kant boutjes losdraaien op de binnenste homokineet.
Binnenste homokineet vastpakken en stukje terug halen, onder de schokdemper door halen.
Tikje op de buitenste homokineet en complete aandrijfas uit de naaf trekken.
Inclusief minutieus spoelen van beide homokineten met wasbenzine kostte deze reparatie 2 uurtjes!
![fun :yes](./images/smilies/yes.gif)
Ik weet niet of ditzelfde geld voor de bestuurderszijde, maar denk het haast wel!
Voor de volledigheid: t4 1.9d zonder turbo motorcode 1X (schijnt gelijk te zijn aan ABL en ACU) uit 1993 korte versie.
Succes!
![fun :driveT4](./images/smilies/t4_driving.gif)