Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Schuifdeur isoleren OPGELOST

vragen over de T4
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: Schuifdeur isoleren

Bericht door RickyT5 »

O ja sorry... hier mag natuulijk niet gelachen worden in deze stoffige omgeving :bifun
Rick
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33913
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Schuifdeur isoleren

Bericht door Multivan Generation »

Uit een ander topic:
RickyT5 schreef: Bedank! Ik ben al niet zo heel technisch, maar als er dan ook nog speciale woorden gebruikt gaan worden, ken ik het helemaal niet meer volgen :bifun

Groeten Ricky

Daarom dus..
Zoals Pieter al schreef is Pur schuim een wat ongeleid projectiel met enorme expanderende krachten.
Veel plaatwerk delen bij een T4 zijn gekit, en dat kan hierdoor losscheuren, met alle gevolgen van dien.
Nu kun je, als je Pur schuim natspuit de reactie wel wat remmen/beperken, maar dan nog is het niet aan te raden..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Schuifdeur isoleren

Bericht door Roger B. (11)61 »

:bifun als we dan gaan muggeziften....of zoals Peter het altijd zegt tegen mij ameizenficken :lach

er bestaat ook (bijna) NIET-expanderend pur, meestal niet in spuitbus maar in pot en moet dan net als polyester gemengd worden met verharder.

maar zelfs als de gekitte plaatdelen niet los zouden scheuren heb je nog kans dat het plaatwerk vervormd raakt bij gewoon pur schuim door de krachten die dat kan leveren.

Bovendien vind een slotmechanisme dat ook niet prettig, als die hele ruimte vol zit met pur (en het mechaniek dus ook)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33913
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Schuifdeur isoleren

Bericht door Multivan Generation »

Danke Schön guter Freund :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: Schuifdeur isoleren

Bericht door RickyT5 »

Feit dat er hier mensen zijn die het volpurren serieus nemen, is op zich al grappig!

Zeker als het "waarom niet te doen" daarna ook nog door erkende techneuten uitgebreid onderbouwd wordt!

Doei doei!! :bifun
Rick
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: Schuifdeur isoleren

Bericht door Rotor »

Ik ging ervan uit , dat ik een serieuze vraag stelde........heb nog even gekeken of ik de vraag niet gesteld had op het Funforum, maar ik ben er nu uit hoe het moet...bedankt nog Peter.
Wat ik nu eerst ga doen, is iemand zoeken die een langere arm heeft dan ik, en die laat ik dan de dopjes verwijderen.
Verder iedereen bedankt voor het mee denken.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33913
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Schuifdeur isoleren

Bericht door Multivan Generation »

Het is dat Kampen een beetje bij ons uit de buurt ligt,
anders zou ik het zo even voor je doen...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: Schuifdeur isoleren

Bericht door Rotor »

Ja Peter, als het nu Kamperland was, was het minder ver......maar nog bedankt..
Gr Ton.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Schuifdeur isoleren

Bericht door Roger B. (11)61 »

RickyT5 schreef:Feit dat er hier mensen zijn die het volpurren serieus nemen, is op zich al grappig!
Zeker als het "waarom niet te doen" daarna ook nog door erkende techneuten uitgebreid onderbouwd wordt!
Doei doei!! :bifun
goh, blijkbaar word ik tot erkend techneut gerekend :groteogen :bifun :bifun :bifun :bifun

maar of jij het nou serieus bedoelt of niet, er zullen altijd mensen zonder technische kennis zijn die toch zo'n tip als serieus ter harte nemen en zo hun auto mollen.

ik vind het altijd storend en dom dat men zomaar lukraak dingen schrijft op het forum die door onwetenden als serieus en goede raad opgevat worden waarna zij hun auto mollen met die lolbroekenraad.

Moet even kijken of ik van de week aan het eind van de werkdag nog een keer in zwolle/kampen en omgeving ben, kan dan misschien wel even langs bij Rotor
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: Schuifdeur isoleren

Bericht door Rotor »

Roger , je bent van harte welkom......
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: Schuifdeur isoleren OPGELOST

Bericht door Rotor »

Roger, nogmaals bedankt voor het helpen, en ik vind het prachtig dat er nog mensen zijn die elkaar willen helpen.
Groeten Ton.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Schuifdeur isoleren OPGELOST

Bericht door Roger B. (11)61 »

geen dank Ton, was toch niet ver uit de buurt en had even tijd.....

alleen volgende keer die sprinkler niet aanzetten :bifun :bifun
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33913
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Schuifdeur isoleren OPGELOST

Bericht door Multivan Generation »

:yes

Daar hebben we een forum voor :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: Schuifdeur isoleren OPGELOST

Bericht door Rotor »

Roger, de volgende keer zet ik de hoogtezon wel aan :klappen :klappen , en ja Peter daar is het forum voor, maar met raad en daad kom je niet zo vaak tegen...... helaas.
Groeten Ton.
Gebruikersavatar
vlekkenbus
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jun 2009, 16:52

Re: Schuifdeur isoleren OPGELOST

Bericht door vlekkenbus »

Als er iemand serieus iets vol wil purren even wat tips. Er zijn twee soorten purschuim: de behende spuitbus en schuim dat je aan maakt met twee conponenten. De eerste is voor de bouw, dus heb je een bouwbus dan kan je hiermee lekker kliederen. Dit is troep en geeft troep. De expansie maat die op de bus staat wordt alleen gehaald als er voldoende vocht (water) in de ruimte aanwezig is. In een droge ruimte schuimt en verhardt alleen de buitenlaag. Water op, proces stopt. Dus altijd eerst bevochtigen die spleet voor het inbrengen, anders zwelt de boel niet optimaal op. (nee... ik heb het niet daaar over. Daar eerst opzwellen en dan inbrengen :bifun )

Wil je gecontroleerd en vakkundig volschuimen? :yes Gebruik dan twee-componenten-schuim (Poly-service bv) Reken uit hoeveel volume je nodig hebt en welke dichtheid/isolatie waarde. Volg de handleiding van dit product en je kunt zeer hoogwaardige isolatie/verstijfde construkties maken.

Maar ook deze pur geeft veel troep. Zwarte handen :yes :bonk
Plaats reactie