Hallo,
Ik ben 28-3 de nieuwe eigenaar van een T5 130 PK automaat van 2006 met 16800 km op de teller. Ik heb altijd de T4 gereden 102 pk van 1996 en daar de egr afgesloten met een plaatje. Is het nu verstandig met deze km stand de egr van de t5 ook af te sluiten (ivm vw garantie?) en kan dat eventueel kwaad voor het roetfilter. Misschien wil ik hem ook laten tunen heeft iemand ervaring met een 130 pk automaat laten tunen en hoeveel pk krijg ik er dan bij?
Waar kan ik hem dan het beste laten tunen (gewoon bij de vw garage?) en wat kost zoiets
Alvast bedankt voor jullie reactie
Groetjes Jos
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
eindelijk een t5
lees het forum iets meer
als je verder leest op het forum dan zul je ervaringen zien met motor storingen bij andere wjw-ers dankzij het egr-plaatje. Ik weet niet hoe het werkt maar ik begrijp er uit dat ik het beter niet kan doen. Ook het tunen word bij bij de automaat afgeraden omdat het koppel te hoog word. Lees ook in dit forum over kapot gelopen versnellingsbakken en komen ze er achter dat die getuned vervalt alle garantie heb ik me laten vertellen. verder veel plezier met je t5
-
- Berichten: 457
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
- Locatie: Purmerend
- Contacteer:
volgens mij word er alleen geen garantie gegeven op tunen van een 175 pk automaat.
130 pk moet gewoon kunnen, je komt dan met je koppel niet boven het koppel van een standaard 175 pk uit.
Aantal pk s verschilt per tuner.Bij ABT(tunen met behoud garantie) komt er 30 pk bij.
Verder bij verschillende tuners gezien dat er ook wel meer uit te halen valt.Of het verstandig is ?Ik denk het dat ik het bij abt ga houden.Kijk anders op http://www.abt-sportsline.de , kan je alles nalezen.
130 pk moet gewoon kunnen, je komt dan met je koppel niet boven het koppel van een standaard 175 pk uit.
Aantal pk s verschilt per tuner.Bij ABT(tunen met behoud garantie) komt er 30 pk bij.
Verder bij verschillende tuners gezien dat er ook wel meer uit te halen valt.Of het verstandig is ?Ik denk het dat ik het bij abt ga houden.Kijk anders op http://www.abt-sportsline.de , kan je alles nalezen.
Re: eindelijk een t5
Na ik geloof 2005 is de vacuum Egr vervangen door electronisch geregelde.Joske schreef:Hallo,
Ik ben 28-3 de nieuwe eigenaar van een T5 130 PK automaat van 2006 met 16800 km op de teller. Ik heb altijd de T4 gereden 102 pk van 1996 en daar de egr afgesloten met een plaatje. Is het nu verstandig met deze km stand de egr van de t5 ook af te sluiten (ivm vw garantie?) en kan dat eventueel kwaad voor het roetfilter. Misschien wil ik hem ook laten tunen heeft iemand ervaring met een 130 pk automaat laten tunen en hoeveel pk krijg ik er dan bij?
Waar kan ik hem dan het beste laten tunen (gewoon bij de vw garage?) en wat kost zoiets
Alvast bedankt voor jullie reactie
Groetjes Jos
Deze geeft storing bij het afdoppen van EGR!
Dit is mij ook maar verteld en ik heb het voor waar aangenomen!
Ik heb zelf 2004 T5 128 kw geen problemen met afdoppen!