Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

pomptiming afgesteld

vragen over de T4
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: pomptiming afgesteld

Bericht door stijnh »

daimen schreef:oke ik ben vandaag bezig geweest om mijn pomptiming af te stellen wat een pokke werk zeg,oke eerst had ik geen gele streep op mijn log ,toen aan het draaien gegaan uiteindelijk heb ik hem gekregen hij schommeld nu tussen de 48 en de 57 krijg hem met geen mogelijk heid op de 70 :muur :muur
ben totaal wel 5 uren bezig geweest op hem hier op te krijgen :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk
laten staan!!


Wie zegt dat hij op 70 moet????
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33899
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: pomptiming afgesteld

Bericht door Multivan Generation »

ik zou 55 als richtwaarde aanhouden, 70 is veels te vroeg :ie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 661
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: pomptiming afgesteld

Bericht door jos_br »

Pomptiming is afhankelijk van de brandstoftemeratuur, dus kan ook 70 een goede waarde zijn. Ik stel de pomptiming altijd af met het tandwiel en niet met de spanrol, of er moet een kleine afwijking zijn, dan kun je met draaiende motor het laatste stukje goed zetten.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Plaats reactie