Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

knipperende voorgloeilampje

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
De Bakkertjes 562
Berichten: 186
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:11
Locatie: Uithuizermeeden

knipperende voorgloeilampje

Bericht door De Bakkertjes 562 »

Alles op het forum gezocht wat het kon wezen remlichtschakelaar ,cruisecontrol,remlicht,iets met een verstuivernaald,enz. :groteogen
Vanavond de boel uitgelezen en wat blijkt een defecte oliedruk sensor (volgens mij code 542) maar er wordt niet aangegeven welke heeft al iemand dit probleem eerder gehad :bonk
Het gaat om een 88 pk van 2001 :wjw
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: knipperende voorgloeilampje

Bericht door Roger B. (11)61 »

er zitten twee oliedruksensoren in het blok (dik 25 euro per stuk meen ik) vooraan, net boven het carter tussen dynaom en brandstofpomp kun je er van onderen makkelijk bij.


De ene is voor de druk bij stationair toerental en iets hoger, ik meen dat ie onder de 0,5 bar een signaal voor te lage druk geeft.
De andere is voor oliedruk bij hogere toerentallen en geeft onder, ik meen, 1,3 bar een te lage druk-signaal

In je tellerunit wordt gekeken naar het toerental (dacht 3000) als je daarboven zit moet de tweede sensor aangeven meer dan de kritieke waarde te hebben.

Bij mijn weten gaat je oliedruklampje en pieper aan als de sensor kapot is, niet je voorgloeilampje............

is het niet de olie NIVEAU sensor? (in je carter)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
De Bakkertjes 562
Berichten: 186
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:11
Locatie: Uithuizermeeden

Re: knipperende voorgloeilampje

Bericht door De Bakkertjes 562 »

Hey Roger hij gaf echt de oliedruk sensor aan.
We hebben de boel nu gereset en de storing is tot op heden nog niet weer terug ,ik ga vrijdag alle contacten even bijlangs even kijken naar oxidatie. :werkaanT4
Daarna zie het wel weer tegemoed maar ik ben het wel met je eens dat je eerder zou verwachten dat een olielampje dit soort meldingen zou geven. :ikrij
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: knipperende voorgloeilampje

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik heb de "druk bij hogeretoeren"sensor twee keer kapot gehad (achteraf bleek tgv wat kabels in de motorkabelboom waar de isolatie vanaf gebrokkeld was) en dan merk je bij de canbusloze TDI niets totdat je de 3000 toeren voorbij gaat, dan gaat je oliedruklampje knipperen en het piepertje gaat piepen, totdat je de motor afzet en weer start, dan gaat het weer goed tot je weer de 3000 toeren passeert.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Re: knipperende voorgloeilampje

Bericht door Coen220 »

het voorgloeilampje gaat ook knipperen als de zekering nr 20 slecht is of een vuil contakt.
Kijk ook eens of de remlichten branden, of de schakelaar van je remmen blijft hangen /
Controleer dit eerst voordat je gaat vernieuwen.

mvrgr Coen 220 :ikrij
poetsertje
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 jun 2008, 10:18
Locatie: ezinge
Contacteer:

Re: knipperende voorgloeilampje

Bericht door poetsertje »

haha wat vreet jij met je busjes uit dan .
heb dit ook gehad , toen ik je ex-bussie op had gehaald .
was overigens wel het remlichtschakelaartje .
nieuwe schakelaar , geen last weer gehad :yes

groetn kris :zwaai
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33914
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: knipperende voorgloeilampje

Bericht door Multivan Generation »

Misschien grote voeten en hierdoor de schakelaar raken?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie