Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

automaat t4 bj 2000

vragen over de T4
Gebruikersavatar
fred1
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 okt 2009, 10:46
Locatie: enschede (glanerbrug)

Re: automaat t4 bj 2000

Bericht door fred1 »

Sven_Stoffelen schreef:of ie in de lock up (4e versnelling) komt dat hoor je toch, tel het aantal keren opschakelen maar. Laat hem voor de zekerheid ff uitlezen dan weet je meteen alles als er iets mis mee is. Dat is beter dan alles kapot rijden, dan kost het zeker veel geld.
Over de toeren kan ik je niets vertellen want ik heb namelijk een benzine automaat.

gr sven
ok sven ik ga morgen even na de vw garage en laat hem dan eesrt uitlezen
bedankt :yes
richie
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 jan 2007, 16:41
Locatie: Wateringen

Re: automaat t4 bj 2000

Bericht door richie »

Hoi Fred,

Laat je auto rijdend uitlezen.

In meetwaardeblok 7 van de automaat kun je de ingeschakelde versnelling zien en de slip van de overbruggingskoppeling. Dat wordt aangegeven in een toerenverschil tussen motor en versnellingsbak.

Een slip van meer dan 50 toeren is niet goed. Bij een constante snelheid mag er eigenlijk helemaal geen slip zijn.

Groeten,

Richie
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: automaat t4 bj 2000

Bericht door Rotor »

Hoi Fred, ik heb ook een automaat, van 2001 en deze maakt 2400 toeren bij 80 km/u, en 2900 bij 100 km/u. ik hoop dat je er wat aan hebt.

Gr Ton.
Gebruikersavatar
fred1
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 okt 2009, 10:46
Locatie: enschede (glanerbrug)

Re: automaat t4 bj 2000

Bericht door fred1 »

Beste Ton
ben net nog even wezen rijden en bij 100 km staat het toerental al op 3200.wil hem toch morgen
even uit laten lezen en zien wat de vw garage zegt.bedankt alvast.
gr fred
richie
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 jan 2007, 16:41
Locatie: Wateringen

Re: automaat t4 bj 2000

Bericht door richie »

Hoi Fred,

Onze automaat is uit 2003. Bij 100 km/u draait de motor ongeveer 2300 rpm en is de overbruggingskoppeling (lock-up) ingeschakeld.

Of de overbruggingskoppeling is ingeschakeld kun je testen door bij een constante snelheid rijdend in de 4e versnelling plots meer gas te geven. Als het toerental van de motor direct fors oploopt en de snelheid maar langzaam toeneemt, is de overbruggingskoppeling niet ingeschakeld of slipt deze behoorlijk.

Al bij de dealer geweest?

Groeten,

Richie
Plaats reactie