Sven_Stoffelen schreef:of ie in de lock up (4e versnelling) komt dat hoor je toch, tel het aantal keren opschakelen maar. Laat hem voor de zekerheid ff uitlezen dan weet je meteen alles als er iets mis mee is. Dat is beter dan alles kapot rijden, dan kost het zeker veel geld.
Over de toeren kan ik je niets vertellen want ik heb namelijk een benzine automaat.
gr sven
ok sven ik ga morgen even na de vw garage en laat hem dan eesrt uitlezen
bedankt
In meetwaardeblok 7 van de automaat kun je de ingeschakelde versnelling zien en de slip van de overbruggingskoppeling. Dat wordt aangegeven in een toerenverschil tussen motor en versnellingsbak.
Een slip van meer dan 50 toeren is niet goed. Bij een constante snelheid mag er eigenlijk helemaal geen slip zijn.
Beste Ton
ben net nog even wezen rijden en bij 100 km staat het toerental al op 3200.wil hem toch morgen
even uit laten lezen en zien wat de vw garage zegt.bedankt alvast.
gr fred
Onze automaat is uit 2003. Bij 100 km/u draait de motor ongeveer 2300 rpm en is de overbruggingskoppeling (lock-up) ingeschakeld.
Of de overbruggingskoppeling is ingeschakeld kun je testen door bij een constante snelheid rijdend in de 4e versnelling plots meer gas te geven. Als het toerental van de motor direct fors oploopt en de snelheid maar langzaam toeneemt, is de overbruggingskoppeling niet ingeschakeld of slipt deze behoorlijk.