Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Enkele vragen om een surfbus/camper te maken.

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pointbreak
Berichten: 134
Lid geworden op: 04 dec 2009, 17:33
Locatie: Anwerpen (België)
Contacteer:

Enkele vragen om een surfbus/camper te maken.

Bericht door pointbreak »

Hoi allemaal,

Ik ga tegen de zomer een VW T4 kopen en ombouwen met keukenblok, surfboard rekken met daar boven een bed. Ik ben er nu al fanatiek mee bezig. Omdat vanaf ik ben afgestudeerd direct een T4 ga kopen en inrichten. Om daarmee snel reis te kunnen vertrekken.
Ik heb 3 vragen:

1. In veel camper bussen waar het keuken blok staat is een soort ventilatie rooster in de carrosserie voorzien. Is dit voor de gas weg te laten, en is dit verplicht?

2. Ik heb al veel gelezen dat je om een goedkope camper verzekering een bepaalde hoogte moet hebben. Is dit ook verplicht in België?

3. Als het verplicht is, is er veel verschil qua verbruik met een vast verhoogddak en een klein hefdak?
Belangrijk omdat ik de bus echt veel zal gebruiken ook voor dagelijks woon-werk verkeer.

4. Moet het keukenblok tegen de zijwanden staan? Of mag het ook tegen het tussenschot staan?

Alvast bedankt voor de antwoorden op al mijn vragen.

Best grtz
pointbreak
T4 2.5 TDI '97 windsurf bus/camper

www.teamimpuls.be
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Enkele vragen om een surfbus/camper te maken.

Bericht door matje86 »

antw 1 ventilatierooster is voor koelkast dus niet verplicht voor keuken
antw 2 belgie heeft andere eisen
antw 3 hoogdak verbruikt meer dan hefdak
atnw 4 het moet vast zitten, maakt niet uit waar en verder zie antw 2
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
pointbreak
Berichten: 134
Lid geworden op: 04 dec 2009, 17:33
Locatie: Anwerpen (België)
Contacteer:

Re: Enkele vragen om een surfbus/camper te maken.

Bericht door pointbreak »

Thnx!

Weet je waar ik de eisen van België kan vinden?
Verbruikt een verhoogd dak echt veel meer of valt het mee?

best grtz
T4 2.5 TDI '97 windsurf bus/camper

www.teamimpuls.be
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: Enkele vragen om een surfbus/camper te maken.

Bericht door Rafke 108 »

Hey Pointbreak,

eerst een vooral welkom :yes

Wat betreft de regels in België kan je best je vraag even stellen op [urlhttp://www.belgian-t4-club.be/][/url], daar zij wel wat specialisten ter zake :)

succes ermee! :toppie
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Enkele vragen om een surfbus/camper te maken.

Bericht door matje86 »

verhouding hoogdak hefdak is verbruik gunstiger voor het hefdak, echter met een verhoogd dak heb je meer leef en opslagruimte en dat weegt :knipoog vaak meer dan het verbruikverschil
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
spike
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 feb 2008, 19:37

Re: Enkele vragen om een surfbus/camper te maken.

Bericht door spike »

hoi pointbreak
ik surf zelf ook(windsurf )en heb ook een t4 camper omgebouwd tot surf mobiel
ik heb een vast verhoogt dak en daar liggen mijn planken en masten in
mijn zeilen en gieken liggen aan de linkerzijkant in de kast en keuken blok
het is passen en meten maar het kan er wel in en ik verdoe aan de nl campereisen
de belgische regels zijn wellicht soepeler dan in nederland dus eerst goed op internet zoeken
volgens ben jij een golfsurfer en die hebben veel minder spullen mee te nemen dan windsurfers
dus het moet altijd passen
bij mij liggen er twee planken 5 zeilen 3 gieken 4 masten en 2 plastic bakken met natte pakken schoentjes en andere zooi wat je bij je wil hebben in de bus ,en dan kan ik er gewoon in slapen met zijn twee en hond
het vaste dak is iets minder zuinig maar valt mee
je hebt wel meer kosten op een veerboot en op de franse payes
ook kan je soms niet in pakeergarages en pakeerplekken omdat er maar 2 meter door kan
voor de rest is het erg makelijk ,altijd sta hoogte in de bus
hoop dat je wat heb aan deze info
Plaats reactie