Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bus trekt traag op???

vragen over de T4
jordydereus

Re: bus trekt traag op???

Bericht door jordydereus »

jordydereus schreef:rare vraag misschien ..
zitten alle drukleidingen goed vast ?

zijn misschien los geweest , om de groeispriralen te wisselen ... :knipoog
dus toch niet zo'n rare vraag....

fijn dat het is opgelost.
veel plezier met je VW !
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: bus trekt traag op???

Bericht door Roger B. (11)61 »

spike schreef:ik heb het probleem gevonden
liet de motor stationer draaien en zag dat er een brandstofleiding lekte
de moer iets aan kunnen draaien en weg probleem
dat een beetje lekkage al zoveel invloed heb op de motor had ik niet gedacht
maar alles is weer oke :yes
lekkage = drukverlies, drukverlies = verschuiving van inspuitmoment en minder inspuiten ,dat kan behoorlijk effect hebben, zo veel spuit ie per arbeidsslag ook niet in hoor, als daar een deel van weglekt, en daarbij de latere inspuiting dat kun je zeker merken.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Duveltje-77
Berichten: 444
Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
Locatie: Oostwold

Re: bus trekt traag op???

Bericht door Duveltje-77 »

ROOOOOOOOOOOOOOOOOOK


mvg ronald
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: bus trekt traag op???

Bericht door Roger B. (11)61 »

Duveltje-77 schreef:ROOOOOOOOOOOOOOOOOOK
mvg ronald
zeeeeer nuttige bijdrage..........

en wat bedoel je met Roooooook? dat ie rookt als ie niet trekt? nee hoor, als je lekkage bij de verstuiver hebt loopt er gewoon diesle langs je blok naar benee, gaat ie niet van roken hoor...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Duveltje-77
Berichten: 444
Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
Locatie: Oostwold

Re: bus trekt traag op???

Bericht door Duveltje-77 »

even speciaal voor roger

het niet goed functioneren van de dieselmotor resulteert in rook
en zeker de mechanische geregelde motoren

als een verstuiver lekt zowel buiten als binnen zal het druk in het gehele systeem
dalen dus krijgt geen enkele verstuiver de normale druk
en zal ook het inspuitbeeld niet goed zijn

mvg ronald
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: bus trekt traag op???

Bericht door Roger B. (11)61 »

waarom druk lager in hele systeem? als één inspuitleiding een beetje lekt heb je toch op die andere gewoon de normale druk? en daardoor kan die ene verstuiver minder (en later) inspuiten, maar dat hoeft niet een dusdanig slechte verbranding op te leveren dat ie rookt (zeker als de andere 3 wel goed inspuiten)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: bus trekt traag op???

Bericht door Pascal-141 »

Duveltje-77 schreef: als een verstuiver lekt zowel buiten als binnen zal het druk in het gehele systeem
dalen dus krijgt geen enkele verstuiver de normale druk

Bij een Common-Rail motor zal dit het geval zijn , maar bij een klassieke inspuitpomp ?????
Iedere cilinder heeft zijn eigen brandstof drukleiding , dus waarom zou 1 lekkende injector effect hebben op de andere ?
De druk word gegenereerd in de pomp , iedere leiding heeft in de pomp zijn eigen zuigertje om druk op te bouwen , dus zijn alle leidingen toch gewoon onafhankelijk van elkaar ...

Een CR motor is natuurlijk helemaal anders .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: bus trekt traag op???

Bericht door Roger B. (11)61 »

Pascal-141 schreef: iedere leiding heeft in de pomp zijn eigen zuigertje om druk op te bouwen , dus zijn alle leidingen toch gewoon onafhankelijk van elkaar ...
niet helemaal, wat jij zegt is een lijnpomp (zoals op oudere mercedes motoren zat en op vrachtwagens en traktoren.

een roterende inspuitpomp (zoals de T4 heeft) heeft één plunjer die druk genereerd en per omwenteling van de pompas dus voor elke cilinder een keertje een pompslag maakt en in die rotatie telkens een andere inspuitleiding van druk voorziet. desalniettemin zijn de drukleidingen van elkaar gescheiden en zal een lek in een van de leidingen weinig tot geen effect op de druk in de andere leidingen hebben
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
spike
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 feb 2008, 19:37

Re: bus trekt traag op???

Bericht door spike »

Duveltje-77 schreef:
ROOOOOOOOOOOOOOOOOOK

nee geen last van gehad
anders had ik dat er zeker bij vermeld
maar hij loopt weer als een zonnentje
Gebruikersavatar
Duveltje-77
Berichten: 444
Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
Locatie: Oostwold

Re: bus trekt traag op???

Bericht door Duveltje-77 »

je hebt gelijk dit is bij een roterende pomp niet van toepassing
mvg ronald
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
Plaats reactie