Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Betrouwbaarheid VW

vragen over de T4
Gebruikersavatar
noorwegen
Berichten: 285
Lid geworden op: 13 jul 2009, 22:35
Locatie: Noorwegen
Contacteer:

Re: Betrouwbaarheid VW

Bericht door noorwegen »

Als ik dat zo lees is dus de T5 haast minder betrouwbaar als de T4.
Nou das lekker dan, heb net een T5 gekocht.
Volkswagen Transporter / 7HK 2.5 TDI 2004 AXD
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 661
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Betrouwbaarheid VW

Bericht door jos_br »

noorwegen schreef:Als ik dat zo lees is dus de T5 haast minder betrouwbaar als de T4.
Nou das lekker dan, heb net een T5 gekocht.

Zo heet hoeft de soep ook weer niet gegeten te worden. De gescheurde spruitstukken vind ik wel een echte misser, vooral omdat daar (nog)geen verbeterde voor is. De aandrijfas rechts moet eigenlijk preventief eens uitlkaar gehaald worden om te kijken *** deze eruit ziet. Wanneer er weinig mee gereden is kun je de as nog redden door er molycote vet in te doen.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Betrouwbaarheid VW

Bericht door Donald4Motion »

jos_br schreef:
noorwegen schreef:Als ik dat zo lees is dus de T5 haast minder betrouwbaar als de T4.
Nou das lekker dan, heb net een T5 gekocht.

Zo heet hoeft de soep ook weer niet gegeten te worden. De gescheurde spruitstukken vind ik wel een echte misser, vooral omdat daar (nog)geen verbeterde voor is. De aandrijfas rechts moet eigenlijk preventief eens uitlkaar gehaald worden om te kijken *** deze eruit ziet. Wanneer er weinig mee gereden is kun je de as nog redden door er molycote vet in te doen.

Jos.

:knipoog
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 661
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Betrouwbaarheid VW

Bericht door jos_br »

Donald4Motion schreef:
jos_br schreef:
noorwegen schreef:Als ik dat zo lees is dus de T5 haast minder betrouwbaar als de T4.
Nou das lekker dan, heb net een T5 gekocht.

Zo heet hoeft de soep ook weer niet gegeten te worden. De gescheurde spruitstukken vind ik wel een echte misser, vooral omdat daar (nog)geen verbeterde voor is. De aandrijfas rechts moet eigenlijk preventief eens uitlkaar gehaald worden om te kijken *** deze eruit ziet. Wanneer er weinig mee gereden is kun je de as nog redden door er molycote vet in te doen.

Jos.

:knipoog
:knipoog , sorry, kun je nagaan wat er allemaal fout is een T5..........

Jos. :winter
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33899
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Betrouwbaarheid VW

Bericht door Multivan Generation »

welk nummer Molycote? want daar zijn er wel tig van he? :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Betrouwbaarheid VW

Bericht door rick_k »

En hoe zit dat met de koppeling in die dingen?? Op het werk hebben we 3 T5's rijden, maar ze "happen" zo op de koppeling. Dat is ook erg irritant.

mvg Rick
Gebruikersavatar
noorwegen
Berichten: 285
Lid geworden op: 13 jul 2009, 22:35
Locatie: Noorwegen
Contacteer:

Re: Betrouwbaarheid VW

Bericht door noorwegen »

zullen we het maar over een T4 hebben, heb al bijna spijt hahaha
Volkswagen Transporter / 7HK 2.5 TDI 2004 AXD
Gebruikersavatar
noorwegen
Berichten: 285
Lid geworden op: 13 jul 2009, 22:35
Locatie: Noorwegen
Contacteer:

Re: Betrouwbaarheid VW

Bericht door noorwegen »

of is het afgunst, jullie willen wel een T5 maar hebben de centjes er niet voor of moeders de huisvrouw is het er niet mee eens..........hahaha
Volkswagen Transporter / 7HK 2.5 TDI 2004 AXD
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Betrouwbaarheid VW

Bericht door Roger B. (11)61 »

rick_k schreef:En hoe zit dat met de koppeling in die dingen?? Op het werk hebben we 3 T5's rijden, maar ze "happen" zo op de koppeling. Dat is ook erg irritant.

mvg Rick
dat ligt aan de bestuurder :zwaai :bifun

ik heb een 130pk T5 gehad, afgeleverd in april 2004 besteld in dec 2003 (DC inbouw heeft twee maanden geduurd omdat snoecks leveringsproblemen had) 80.000 km mee gereden in anderhalf jaar. slechts twee probleempjes gehad in die tijd (en ik ben vrij kritisch, zeker als reparatie gratis moet zijn (garantie en leaseauto))

1) beveiliging electrisch inklapbare spiegels was wat krap afgesteld, daardoor klapten de spiegels niet altijd in als je dat wilde, nieuwe bestuureenheid loste dit op

2) bij achteraf inbouw van airco in de laadruimte ging direct daarna de pomp kapot (kan dus aan inbouw gelegen hebben) dik een jaar later liep ie weer vast (kan dus toch ook nog gevolg zijn van iets dat in het systeem gekomen is bij die airco aanpassing)

Verder nevernooit geklaagd over die auto .... nouja..... de bodemplaat mocht van minder breekbaar materiaal zijn, na 3 maanden flinke stukken eruit en nieuwe laten plaatsen, een half jaar later was ie weer kapot na een keer uitwijken in de sneeuw en door een hoop aan de kant geveegde sneeuw rijden, toen heb ik hem zelf maar gerepareerd met een flinke plaat RVS er onder tegenaan te bouten.


Als ik het kon betalen kwam er direct weer een T5, persoonlijk vind ik hem zeker aan de buitenkant veel mooier, vormgeving binnen ook, maar materiaalkeuze vind ik minder
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Betrouwbaarheid VW

Bericht door rick_k »

Ik heb het over de 1.9 86 pk uitvoering. Met een tandemasser erachter moet je zowat 2500 toeren maken anders valt ie uit...

mvg Rick
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Betrouwbaarheid VW

Bericht door Roger B. (11)61 »

tja, dan moet je niet knieperig zijn en een auto kopen met genoeg power om een zware aanhanger te trekken....

ik had de kleinste 2,5 liter, en dat bewust omdat ik geen 1,9 wilde en de 174 pk me geen 4,500 euro meer waard was. maar kon er wel goed mee rijden met 2 ton erachter... Wil je echt veel met zware aanhangers rijden, neem dan de 174 pk. maar klagen dat je slecht van de plek komt met een 1.9 met maar 86 pk in een 1700kg zware T5 waar dan ook nog eens een (zware) aanhanger achter hangt ....dan moet je klagen bij de persoon die besloot een 86pk en niet bij VW :muur
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 661
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Betrouwbaarheid VW

Bericht door jos_br »

Roger B. schreef:tja, dan moet je niet knieperig zijn en een auto kopen met genoeg power om een zware aanhanger te trekken....

ik had de kleinste 2,5 liter, en dat bewust omdat ik geen 1,9 wilde en de 174 pk me geen 4,500 euro meer waard was. maar kon er wel goed mee rijden met 2 ton erachter... Wil je echt veel met zware aanhangers rijden, neem dan de 174 pk. maar klagen dat je slecht van de plek komt met een 1.9 met maar 86 pk in een 1700kg zware T5 waar dan ook nog eens een (zware) aanhanger achter hangt ....dan moet je klagen bij de persoon die besloot een 86pk en niet bij VW :muur

Zo hebben we hier een nieuwe Crafter 110pk getuned waar bij volgens de dealer voldoende power inzat om een combi (soort rijdende werkplaats met kar) van 5 ton op gang te helpen..........deze auto kwam echt niet van zijn plek.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Betrouwbaarheid VW

Bericht door Roger B. (11)61 »

vakkennis van de verkopers bij VW is een gebrek van de dealer en van pon, niet van de fabrikant van de auto.

zo kocht ik mijn T5 met de optie "mechanische airconditioning en extra warmtewisselaar" volgens de verkoper betekende dat dat er achterin ook airco zat.....bij aankomst van de auto bleek er achterin geen airco, is er achteraf in geplaatst omdat ik ze de keuze gaf, overspuiten in lichtere kleur of airco inbouwen...

Ook de klant adviseren de koelvloeistof bijverwarmer te bestellen (iets wat VW standaard had moeten maken) is bij veel verkopers van VW onbekend.....
Daarnaast is het ook de eigen verantwoordelijkheid van de klant een GOEDE proefrit te maken warmee je bepaald of de aan te kopen auto voldoet voor het gebruik waar je hem voor gaat gebruiken (dus in dit geval het gewicht trekken dat ie straks bij jou ook trekken moet...) Ik wilde een T5 130 pk en heb de dealer ook verzocht te zorgen dat ik met een 130 pk kon rijden voor ik een bestelling deed.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Betrouwbaarheid VW

Bericht door frank884 »

rick_k schreef:Ik heb het over de 1.9 86 pk uitvoering. Met een tandemasser erachter moet je zowat 2500 toeren maken anders valt ie uit...

mvg Rick
een 1.9TD heeft niet 86 maar 68 pk
maar belangrijker maar 140 nm koppel
daar kun je ook geen andere dingen van verwachten
met alle respect het is echt een goede motor met weinig electronische rommel erop
ik heb hem ook gehad.
maar 140 nm koppel dat vinden vele al te licht in een Polo
en een T4 weegt veel en veel meer en vangt veel meer wind,
en dan een tandemasser ahw eraan
dan moet je wel realistisch blijven over de te verwachten prestatie's
een 2.5TDI ACV heeft bijv 250nm koppel
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
mevlut
Berichten: 408
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:04
Locatie: Velsen

Re: Betrouwbaarheid VW

Bericht door mevlut »

Volgens mij bedoelt Rick_k de T5 met 1.9 tdi motor. Deze heeft 86 pk en 200 nm.

Groetjes, Mevlut
Plaats reactie