Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
water komt te hoog
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
- Locatie: groningen
Re: water komt te hoog
Oke maar volgens de monteur is de kop niet lek .En ik moet ongeveer twee centimeter uit de fles van een liter bijvullen. Heb 310 duizend op de teller staan.En hij start goed .Kleur olie is goed. temp is goed.Loopt goed ook stationair.Slaat sinds het vervangen van de multiriem ook zonder voorgloeien aan . Trekt goed voor een 1.9td . Maar waarom moet ik dan toch een beetje bijvullen.
Dick
Dick
Groetjes Dick 1076
Re: water komt te hoog
Omdat ie ergens een beetje zweet. Had onze vorige T4 ook. Ik zou me er niet zo druk om maken. Misschien dat er een heel klein gaatje onderin de radiateur zit ofdat je dop van je kvs een versleten rubber heeft.
mvg Rick
edit: typo....
mvg Rick
edit: typo....
Re: water komt te hoog
Best veel kilometerss hahahahaTRANSPRTER schreef:2400d.bj 1990
3600000km
3.600.000 halen de meeste busjes niet volgens mij.
Groetjes lars
Re: water komt te hoog
bij koelvloeistoflekkage altijd systeem afpersen met koude motor. nacht laten staan op druk: bijna altijd diagnose te stellen.
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: water komt te hoog
DIagnose als in "hij lekt ergens" of diagnose als in "hij lekt DAAR"???gait schreef:bij koelvloeistoflekkage altijd systeem afpersen met koude motor. nacht laten staan op druk: bijna altijd diagnose te stellen.
Die eerste is nu al gesteld, voor die tweede geef ik niet de garantie die jij stellig geeft.... (je moet nog maar zien te vinden WAAR de lekkage dan zit)
2cm uit een fles van een liter.... en hoeveel kilometer rij je in zo''n periode ongeveer dan? (de hoeveelheid op 4 á 5 maanden zou ik me in het algemeen al weinig zorgen om maken)
Slangen die lekken kunnen op twee manieren lekken
-door en door
het gat gaat dwars door de slang naar buiten
-via koordlagen
ergens zit een lekkage in de binnenste wand van de slang, koelvloeistof lekt door tot in de koordlaag en via het koord sijpelt de vloeistof naar het uiteinde (of een beschadiging in de buitenste wand) om daar naar buiten te treden.
Waterpomp lekkage
Waterpompen lekken doorgaans langs het asje, aan de onderkant zit er meestal een glein gaatje in de uitstulping waar de as uit komt, als je uit dit gaatje koelvloeistof sporen ziet (nat danwel opgedroogd) is dat DE indicatie dat je waterpomp lek is.
Bij veel motoren is dat van onder af met een lampje en wat moeite te bekijken (ken de 1900 niet dus kan niet zeggen hoe dat bij jou zit)
--------------------------------------
Transprter
Die kop van de corrade zit nogal wat meerwerk aan
2 kleppen, laswerk.........dat maakt het weer duurder natuurlijk,
Ik zou gewoon even een of meer revisiebedrijven langsgaan of bellen voor een prijsindicatie.
Afpersen moet zowieso, vlakken wordt dan vaak ook gedaan en dan zeg ik, bespaar een hoop gezeik achteraf en laat op zijn minst de klepsteelrubbers vervangen, waar nodig klepgelijders vervangen en liefst ook de kleppen slijpen en zittingen bewerken.
Alsie na montage blijkt problemen op dat vlak te hebben kost het je weer tijd en een koppaking met toebehoren..............als je dat afweegt tegen de meerprijs voor die extra aandacht bij de controle van je kop......
Zoals ik al zei, gebruikt geeft altijd het risico dat je niet weet wat er mee aan de hand is .
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
-
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29
Re: water komt te hoog
alvast bedankt voor de info
-
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29
Re: water komt te hoog
heb vandaag langs geweest bij en revisie bedrijf.
ze vertelde mij dat de kop snel durf te scheuren.klopt dit
ik heb de prijzen gevraagt wat het mij zal kosten voor en revisie van de kop.(als hij niet gescheurt is)
kleppen slijpen 35€
testen 45€
slijpen zittingen 60€
vlakken40€
hand werk 120€
dichting alu 109€
bouten 45,24 dit is allemaal zonder b.t.w
en nieuwe kop kost 495€ """""""""""""""""""""""""""""""""""""""
wat vinden jullie hier van
ze vertelde mij dat de kop snel durf te scheuren.klopt dit
ik heb de prijzen gevraagt wat het mij zal kosten voor en revisie van de kop.(als hij niet gescheurt is)
kleppen slijpen 35€
testen 45€
slijpen zittingen 60€
vlakken40€
hand werk 120€
dichting alu 109€
bouten 45,24 dit is allemaal zonder b.t.w
en nieuwe kop kost 495€ """""""""""""""""""""""""""""""""""""""
wat vinden jullie hier van
Re: water komt te hoog
Dit MOET evengoed gebeuren , ook als je er een andere kop opzet . Misschien het kopvlakken niet ?????
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
-
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29
Re: water komt te hoog
gelaas is de cillinder kop stuk.
hij is telkens gescheurt tussen de kleppen.en vertoond kleine scheurtjes aan de gloei kaarsen
dus zal het en nieuwe worden..........
klein vraagje,die 2beugels tussen de uitlaat en de kolekteur.hoe worden die terug geplaatst.want die spannen tamelijk
hij is telkens gescheurt tussen de kleppen.en vertoond kleine scheurtjes aan de gloei kaarsen
dus zal het en nieuwe worden..........
klein vraagje,die 2beugels tussen de uitlaat en de kolekteur.hoe worden die terug geplaatst.want die spannen tamelijk
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: water komt te hoog
met een special tool
ik heb er een gemaakt, vrij simpel te doen:
Een buisje waar een M12 moer in past, pakweg 15cm lang
een lange bout M12 (cm of 25 lang met draad over hele lengte (kan ook met draadeinde))
een aantal moeren M12
aantal ringen M12
een lange moer M12 (zo-een om draadeinden te koppelen)
een stukje strip (3cm breed, mm of 3 a 4 dik)
twee M 8 boutjes
ik zal straks een paar tekeningen en foto's toevoegen
komt er op neer dat je
-het buisje in de lengte richting aan een zijde voorziet van een groef waarbij je 3cm laat staan.
-aan het uiteinde waar je de groef niet tot het einde liet lopen een moer erin last waarvan het gat opgeboord is tot 12 mm
-in het verlengde van de groef (op dat stukje wat je hebt laten staan) een stukje stip van pakweg 5 a7 cm lengte haaks op de buis last
- haaks op de lange moer een zelfde stukje strip last
-een moer op de bout draait
-twee ringen er op legt
-een doorboorde moer over de bout schuift
-de lange moer met de strip eraan op de bout draait
-de bout met lange moer in het buisje steekt (vanaf de nog niet bewerkte kant)
-het draadeinde dat nu uit de doorgeboorde moer steekt, daar leg je twee ringen op en draai je een moer op met boven kant gelijk met uiteinde van de bout.
-dit uiteinde en de moer aan elkaar vast lassen
-de doorboorde moer nu aan de andere zijde in het buisje lassen
-de moer met ringen tegen de net vastgelaste moer draaien (klein beetje speling laten)
-deze moer aan de bout hechten.
-m8 boutjes aan het uiteinde op de stripjes lassen en de srtripjes smaller slijpen om in de veerbeugel te passen met de m8 bout in het gat.
je kunt dit hulpstuk in de veerbeugel zetten, dop met lange verlengstuk en ratel erop en draaien om de veer open en dicht te buigen.... werk ook bij demontage veiliger ;-)
zoals gezegd, zal met foto en met tekeningen nog proberen te verduidelijken moet ik alleen nog maken
ik heb er een gemaakt, vrij simpel te doen:
Een buisje waar een M12 moer in past, pakweg 15cm lang
een lange bout M12 (cm of 25 lang met draad over hele lengte (kan ook met draadeinde))
een aantal moeren M12
aantal ringen M12
een lange moer M12 (zo-een om draadeinden te koppelen)
een stukje strip (3cm breed, mm of 3 a 4 dik)
twee M 8 boutjes
ik zal straks een paar tekeningen en foto's toevoegen
komt er op neer dat je
-het buisje in de lengte richting aan een zijde voorziet van een groef waarbij je 3cm laat staan.
-aan het uiteinde waar je de groef niet tot het einde liet lopen een moer erin last waarvan het gat opgeboord is tot 12 mm
-in het verlengde van de groef (op dat stukje wat je hebt laten staan) een stukje stip van pakweg 5 a7 cm lengte haaks op de buis last
- haaks op de lange moer een zelfde stukje strip last
-een moer op de bout draait
-twee ringen er op legt
-een doorboorde moer over de bout schuift
-de lange moer met de strip eraan op de bout draait
-de bout met lange moer in het buisje steekt (vanaf de nog niet bewerkte kant)
-het draadeinde dat nu uit de doorgeboorde moer steekt, daar leg je twee ringen op en draai je een moer op met boven kant gelijk met uiteinde van de bout.
-dit uiteinde en de moer aan elkaar vast lassen
-de doorboorde moer nu aan de andere zijde in het buisje lassen
-de moer met ringen tegen de net vastgelaste moer draaien (klein beetje speling laten)
-deze moer aan de bout hechten.
-m8 boutjes aan het uiteinde op de stripjes lassen en de srtripjes smaller slijpen om in de veerbeugel te passen met de m8 bout in het gat.
je kunt dit hulpstuk in de veerbeugel zetten, dop met lange verlengstuk en ratel erop en draaien om de veer open en dicht te buigen.... werk ook bij demontage veiliger ;-)
zoals gezegd, zal met foto en met tekeningen nog proberen te verduidelijken moet ik alleen nog maken
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
-
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29
Re: water komt te hoog
de 2400d heeft ook en electrice waterpomp.waneer werkt die .en hoe kan ik zien of die nog werkt
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: water komt te hoog
pffft..... denk dat je het kunt voelen als er spanning op staat, of ie zachte trillingen produceerd, spanning kun je meten.
wanneer het ding moet werken weet ik niet (hangt er bij mij ook onder (onderaan bij de radiateur (TDI))
wanneer het ding moet werken weet ik niet (hangt er bij mij ook onder (onderaan bij de radiateur (TDI))
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
-
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29
Re: water komt te hoog
gaan die snel stuk??????
en als die moest stuk zijn.wat gebeurt er dan???
en als die moest stuk zijn.wat gebeurt er dan???
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: water komt te hoog
geen idee, of ze vaak stuk gaan en waar ie exact voor dient weet ik ook niet (bi j climatronic voor restwarmte denk ik, maar bij een standaard kachel....???)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: water komt te hoog
Roger bedoel jij nou dat circulatie pompje wat onderaan de radiateur zit?
Transporter T5 2004 AXE 204 Pk