Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

transponder

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: transponder

Bericht door Rotor »

califloor schreef:Zojuist zilverpapier om de sleutel gedaan, en inderdaad hij slaat aan en valt gelijk weer af, precies zoals jullie al vertelde....
En zo is het maar net :jumpklap :jumpklap :jumpklap
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: transponder

Bericht door Multivan Generation »

@ pluuke,
zie http://www.eldiape.com :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: transponder

Bericht door Roger B. (11)61 »

blijkbaar heeft een klapsleutel een andere transponder dan een niet-klapsleutel... bij mij zit er zo'n blokje in zoals op de foto van califloor te zien is.

Overigens is het niet zo dat je alleen een sleutel zonder transponder kunt ombouwen naar klapsleutel, je moet alleen je transponder uit je originele sleutel in je klapsleutel leggen (en ik heb er niet op gelet hoe om, en het werkt zonder haperen (meen dat ie bij mij een kwart slag gedraaid ligt zelfs)

Ook het verbouwen van je sleutelbaard is niet nodig, de leveranciers van klapsleutelafstandbedieningen leveren doorgaans ook perfect passende "rohlinge" (ongeslepen sleutelbaarden) die je bij de sleutelmaker laat slijpen naar jouw slot.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
califloor
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 aug 2009, 17:09
Locatie: ACV

Re: transponder

Bericht door califloor »

ik heb het nog niet gezocht op het forum, en wellicht is mijn volgende vraag voer voor een nieuw toppic, maar zijn er plug-and-play oplossingen voor een afstand bediening? Zoals je ook bijvoorbeeld een 'lichtverklikker' kunt inprikken? Ik weet natuurlijk dat er op de markt een ruim aanbod is aan afstandsbedieningen.... Zijn er modules verkrijgbaar?
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: transponder

Bericht door Roger B. (11)61 »

volgens mij niet, je moet toch het ding aan sluiten op je huidige cpv (of motortjes in alle portieren monteren als je helemaal geen cpv hebt) verder moet er massa en plus aangesloten worden en kun je het op je knipperlichten aansluiten (als de module dat heeft)

setjes vanaf een kleine 20 euro te koop ex inbouw op Ebay (of je klikt op het wereldbolletje onder mijn avatar als je het niet zelf kunt)

Die oudere modellen hebben volgens mij nog niet de mogelijkheid om origineel uit te breiden naar afstand bediend CPV, indien wel dan kost dit waarschijnlijk een klein vermogen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: transponder

Bericht door Freelancer »

Hier kan je alles vinden http://www.spy-europe.nl/epages/6165772 ... ucts/AA015" onclick="window.open(this.href);return false; comfortmodules, klapsleutels, compleet alarm en dergelijke meer.

Dit is als voorbeeld er zijn uiteraard veel betere/duurdere systemen op de markt maar hier kan je wel even alles rustig doornemen.

Wederom geen binding met bedrijf !

Mvg.
Freelancer (Pascal)
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: transponder

Bericht door Roger B. (11)61 »

op het forum van de MX5 zit ook iemand die helemaal weg is van SPY alarm, kost inderdaad geen drol dat spul..... Maar kreeg van een ander forumlid laats een opmerking dat ie voor zijn tweede MX geen SPY wilde, dat zat al in de eerste en gaf zoveel tramelant dat ie er niet nogeens aan begint......

Ik wilde ook spy in de MX gaan zetten, maar ga toch maar voor een wat groter en bekender merk denk ik...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: transponder

Bericht door Freelancer »

Ik heb deze in mijn vorige T4 geplaatst nooit echt problemen mee gehad, het is inderdaad Low Budget spul en geef je hier volkomen gelijk in, doch het is om aan te tonen dat er een markt voor bestaat ( Meta heeft ze ook prijs x5 ).

Mvg.
Freelancer (Pascal)
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: transponder

Bericht door Egbert&Manon »

In mijn 91er heeft men een TDI blok ingebouwd met behoud van de originele sleutels uit 1991.
Het is mogelijk, dus ook voor het dievengilde, om die sleutelcode te overbruggen.
Ik hoop dat het niet eenvoudig gaat, anders is die code totaal overbodig.


Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: transponder

Bericht door Roger B. (11)61 »

heb me laten vertellen dat de "echte"autodief je T4 startblokkering in no-time omzeilt via de OBD aansluiting..... deze dus op een moeilijk te vinden plek leggen helpt beter tegen diefstal dan die hele startblokkering.

de makkelijkste manier om de startblokkering zelf te omzeilen in je auto (permanent) is de transponder bij het contactslot in je stuurkolomkap plakken.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
MarcoBT4
Berichten: 634
Lid geworden op: 12 jan 2010, 20:06
Locatie: Rotterdam

Re: transponder

Bericht door MarcoBT4 »

Ja peter hoe kan dat dat foto's niet zichtbaar worden
Transporter T5 2004 AXE 204 Pk
Plaats reactie