Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

extra binnensloten

vragen over de T4
kolebrie

Re: extra binnensloten

Bericht door kolebrie »

Voor de schuifdeur is er ook een binnen slot, toentertijd ook gezien bij de leverancier die het aan bood.
Het was een heel pakket ter aanbieding voor 2 zijdeuren en een schuifdeur.
Achterklep zat er niet bij, omdat een binnen haakje op de achterklep al een goede oplossing bood.(met de naam airsafe volgens mij).

By the way; als je handig ben, dan is het idee van Repelsteeltje een goede oplossing.

Maar gemakzucht dient de mens :knipoog

PS; Het plaatje van de schuifdeur slot heb ook nu weer niet kunnen achterhalen op het internet.
Misschien dat Matje of Roger B :lach , meer geluk hebben.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: extra binnensloten

Bericht door matje86 »

kan je zelf verzinnen

gaatje boren in deurstijl achterzijde
blindnietmoer er in poppe
en zo,n zelfde plaatje als de voordeur er in draaien
ik heb het plaatje een beetje grof uitgevoerd :bifun
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: extra binnensloten

Bericht door repelsteeltje »

alleen die blindklinkmoeren is voor de particulier een probleem, die dingen kopen zal wel gaan lukken; maar de verlostang die je er voor nodig hebt heeft een aardig prijskaartje.... Die moet je dus ffe ergens kunnen lenen....

maar, ik zie verder het nut van dit spul nog steeds niet helemaal, ik heb altijd een bijl bij me, moet dus iemand met flink wat moed zijn die bij mij in de slaapzak kruipt :bifun

gaan je deuren niet open, de klep ook niet, dan hebben bezoekers nog een leuke optie; met een scherp mesje een mooi luikje in het doek van het hefdak snijden. Op de rand van de motorap van een t4 sta je er netjes voor.......

gewoon verstandig camperen, zoek je plekje; vertrouw je het niet, ga naar een camping. Het is natuurlijk geen garantie........
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: extra binnensloten

Bericht door Rotor »

repelsteeltje schreef:alleen die blindklinkmoeren is voor de particulier een probleem, die dingen kopen zal wel gaan lukken; maar de verlostang die je er voor nodig hebt heeft een aardig prijskaartje.... Die moet je dus ffe ergens kunnen lenen....

maar, ik zie verder het nut van dit spul nog steeds niet helemaal, ik heb altijd een bijl bij me, moet dus iemand met flink wat moed zijn die bij mij in de slaapzak kruipt :bifun

gaan je deuren niet open, de klep ook niet, dan hebben bezoekers nog een leuke optie; met een scherp mesje een mooi luikje in het doek van het hefdak snijden. Op de rand van de motorap van een t4 sta je er netjes voor.......

gewoon verstandig camperen, zoek je plekje; vertrouw je het niet, ga naar een camping. Het is natuurlijk geen garantie........
Zo'n speciale tang heb je niet nodig, je plaatst gewoon die blindklinkmoer draai daar de bout in, net zolang dat hij vast zit, en klaar is kees.
Gebruikersavatar
volvosurfer
Berichten: 267
Lid geworden op: 10 mei 2009, 22:32
Locatie: Bergen op Zoom

Re: extra binnensloten

Bericht door volvosurfer »

Dat zou te gemakkelijk zijn. Die blindklinkmoer draait vaak mee dus dan wordt hij niet vast getrokken.

Als je zelf niet zo'n tang hebt draai je er een te lange bout in met daarop een moer. Door de bout tegen te houden en de moer aan te draaien, trek je de blindklinkmoer vast zonder dat die meedraait.
Jaaaaaa, een mooie California gekocht!!
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: extra binnensloten

Bericht door Rotor »

Ik sluit me aan bij de vorige spreker.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33914
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: extra binnensloten

Bericht door Multivan Generation »

Dat kan wel,
maar met een tang is de slagingskans op een juiste plaatsing net even wat beter.
En ook veel sneller :toppie

Vaak kun je ze ook wel even bij een carrosserie bedrijf even lenen of bij een spuiter..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: extra binnensloten

Bericht door Roger B. (11)61 »

volvosurfer schreef:Dat zou te gemakkelijk zijn. Die blindklinkmoer draait vaak mee dus dan wordt hij niet vast getrokken.

Als je zelf niet zo'n tang hebt draai je er een te lange bout in met daarop een moer. Door de bout tegen te houden en de moer aan te draaien, trek je de blindklinkmoer vast zonder dat die meedraait.
moet je wel nog een plaatje tussen de blindklinkmoer en de gewone moer leggen EN dat plaatje tegen kunnen houden.... heb tig blindklinkmoeren zo geplaatst....... maar het werkt klote op die manier... heb voor M4, 5,6 en 8 een tangetje gekocht, met aluminium blindklinkmoeren werkt dat perfect, en behalve de m8 ook wel met stalen blindklinkmoeren (bij M8 krijg je blauwe klauwen als je die tang dan moet samenknijpen)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: extra binnensloten

Bericht door Roger B. (11)61 »

repelsteeltje schreef:
Reny schreef:Verzenden ze nu ook naar Nederland?? (sorry koop nooit op Ebay), ik vind het er wel interessant uitzien :toppie

nou gaan we 2 deuren beveiligen, maar wat doen we met de schuifdeur en achterklep???????????

bij de weg, 85 euro, voor een bout met kunstof dop, plaatje staal met 2x45 graden hoek er in, een blindklinkmoer die je met een GAT!!!! in je deurstijl moet vastklinken

beetje duur...... ffe zelf hobbieen, er zit nog geen 4 euro materiaal in......
euh?? 85 euro?? deze veiling (mijn link) is afgelopen en het hoogste bod is 16 euro en 2 cent.....

kleine 70 euro minder dan jouw bedrag.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: extra binnensloten

Bericht door repelsteeltje »

Roger B. (11)61 schreef:
repelsteeltje schreef:
Reny schreef:Verzenden ze nu ook naar Nederland?? (sorry koop nooit op Ebay), ik vind het er wel interessant uitzien :toppie

nou gaan we 2 deuren beveiligen, maar wat doen we met de schuifdeur en achterklep???????????

bij de weg, 85 euro, voor een bout met kunstof dop, plaatje staal met 2x45 graden hoek er in, een blindklinkmoer die je met een GAT!!!! in je deurstijl moet vastklinken

beetje duur...... ffe zelf hobbieen, er zit nog geen 4 euro materiaal in......
euh?? 85 euro?? deze veiling (mijn link) is afgelopen en het hoogste bod is 16 euro en 2 cent.....

kleine 70 euro minder dan jouw bedrag.....

was zijn vraagprijs...... Vond het al astronomisch hoog voor een handje vol ijzerwinkelwerk.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: extra binnensloten

Bericht door Roger B. (11)61 »

maar de koper heeft deze set dus gekregen voor die 16 euro (plus verzendkosten) en hij bied meerdere setjes aan vanaf 1 euro... als een gek erdirect 85 voor betalen zou is dat toch de verkoper zijn mazzel?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: extra binnensloten

Bericht door Herman744 »

Hoi,

Dit zal wel te lomp zijn. Ik heb een gaatje geboord in de stijl van de voordeur en een gaatje in de liggende "stijl" van de schuifdeur. Kettinkje met twee open eindschakels.(stukje uit schakel gezaagd en iets uitgebogen. Voor slapen gaan op plekken die je niet echt vertrouwt kettinkje in gaatjes haken. Bij achterdeuren en chauffeursdeur op dezelfde manier iets gemaakt. Gebruik het echter zelden.

Groet,
Herman744
Plaats reactie