Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Slecht aanslaanT5
Slecht aanslaanT5
Hallo Weetjewellers en Techneuten,
Misschien kunnen jullie mij helpen..............
T5, 174 PK, 108.000 km, 6 bak, aangeschaft voorjaar 2004.
Afgelopen winter begon mijn T5 slechter aan te slaan. Meestal heel even op 4 cilinders waarna vlot de 5e er weer bij kwam.
Een paar maanden later werd het slechter. Voor mijn gevoel liep de motor eerst op 3 cilinders waarna de rest er weer vlot bij kwam.
Kortom het werd steeds slechter. De laatste maanden moet ik zelfs een halve minuut goed doorstarten om de boel aan de praat te krijgen. Inmiddels heeft de dealer er meerdere keren naar gekeken echter zonder resultaat. Geen fout code`s in de boordcomputer. Volgens mij zit de dealer ook op een dood spoor. Volgens de dealer heeft hij de computer geupdated. Wel zit ik zelf met de volgende vragen:
Gloeiinstallatie is volgens mij ok; ook zonder te gloeien moet de motor vlot kunnen starten bij deze temperatuur?
Kan het zijn dat de verstuivers versmeren?
Wegvallen van de (hoge)pompdruk waardoor je met het starten van een koude motor de zaak weer moet `oppompen`?
Jullie suggesties zijn meer dan welkom!!
Misschien kunnen jullie mij helpen..............
T5, 174 PK, 108.000 km, 6 bak, aangeschaft voorjaar 2004.
Afgelopen winter begon mijn T5 slechter aan te slaan. Meestal heel even op 4 cilinders waarna vlot de 5e er weer bij kwam.
Een paar maanden later werd het slechter. Voor mijn gevoel liep de motor eerst op 3 cilinders waarna de rest er weer vlot bij kwam.
Kortom het werd steeds slechter. De laatste maanden moet ik zelfs een halve minuut goed doorstarten om de boel aan de praat te krijgen. Inmiddels heeft de dealer er meerdere keren naar gekeken echter zonder resultaat. Geen fout code`s in de boordcomputer. Volgens mij zit de dealer ook op een dood spoor. Volgens de dealer heeft hij de computer geupdated. Wel zit ik zelf met de volgende vragen:
Gloeiinstallatie is volgens mij ok; ook zonder te gloeien moet de motor vlot kunnen starten bij deze temperatuur?
Kan het zijn dat de verstuivers versmeren?
Wegvallen van de (hoge)pompdruk waardoor je met het starten van een koude motor de zaak weer moet `oppompen`?
Jullie suggesties zijn meer dan welkom!!
Eigenlijk standaard lijstje
Filters niet verstopt? Brandstoffilter/ luchtfilter? Deze hebben zon lange interval dat ook bij gewoon onderhoud niet vervangen worden.
Compressie goed?
EGR totaal vervuild? Klep vast zodat ie open blijft staan ? Dus geen verse lucht tijdens starten?
Pompverstuivers gaan eigenlijk nooit stuk , of ze moeten water met diesel krijgen.
Filters niet verstopt? Brandstoffilter/ luchtfilter? Deze hebben zon lange interval dat ook bij gewoon onderhoud niet vervangen worden.
Compressie goed?
EGR totaal vervuild? Klep vast zodat ie open blijft staan ? Dus geen verse lucht tijdens starten?
Pompverstuivers gaan eigenlijk nooit stuk , of ze moeten water met diesel krijgen.
Hallo Appie,
Dank voor je reaktie.
Nog even voor alle duidelijkheid:
De motor slaat alleen moeizaam aan wanneer hij ongeveer langer als 6 uren stil heeft gestaan.
Tot die tijd slaat de motor meteen aan. (heeft dus niks te maken met een eventuele slechte compressie)
Om die reden denk ik nog steeds dat ergens de brandstofdruk in het systeem weg valt.
Dank voor je reaktie.
Nog even voor alle duidelijkheid:
De motor slaat alleen moeizaam aan wanneer hij ongeveer langer als 6 uren stil heeft gestaan.
Tot die tijd slaat de motor meteen aan. (heeft dus niks te maken met een eventuele slechte compressie)
Om die reden denk ik nog steeds dat ergens de brandstofdruk in het systeem weg valt.
T5, 174 PK
Bij caddy 2.0 Sdi komt het wel voor dat de pompverstuivers uitslaan in de cil. kop. Daardoor slaat de motor ook als die koud is niet goed aan. Lang doorstarten en dan gaat die op een begeven moment.
Maar heb het nog nooit mee gemaakt met een t5 5 cil. doen het altijd direct.
Dus zal wel een zoek plaatje worden.
Maar heb het nog nooit mee gemaakt met een t5 5 cil. doen het altijd direct.
Dus zal wel een zoek plaatje worden.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Re: Slecht aanslaanT5
Hallo weetjewellers,
Ik heb ook een probleem met mijn T5 174pk uit 2004
En wel het volgende,
de 1e dag slaat de motor gelijk aan, de andere dag niet?
Soms start hij s,morgens in 1 keer wordt daarna heel de dag binnen gezet, en start dan s,middags weer na een keer of 4.
De dealer komt er ook niet meer uit, hij heeft gekregen,
1 Nieuwe brandstofpomp, alle filters
2 Nieuwe draadboom in het blok bij de verstuivers, die zagen er goed uit.
3 overal waar lucht vandaan kan komen is nagekeken.
4 nieuwe gloeistiften
5 nieuwe bombine
6 nieuwe accu
7 Hele systeem gereinigd
Wie weet er nog iets???????
wordt er gek van
Groeten John
Ik heb ook een probleem met mijn T5 174pk uit 2004
En wel het volgende,
de 1e dag slaat de motor gelijk aan, de andere dag niet?
Soms start hij s,morgens in 1 keer wordt daarna heel de dag binnen gezet, en start dan s,middags weer na een keer of 4.
De dealer komt er ook niet meer uit, hij heeft gekregen,
1 Nieuwe brandstofpomp, alle filters
2 Nieuwe draadboom in het blok bij de verstuivers, die zagen er goed uit.
3 overal waar lucht vandaan kan komen is nagekeken.
4 nieuwe gloeistiften
5 nieuwe bombine
6 nieuwe accu
7 Hele systeem gereinigd
Wie weet er nog iets???????
wordt er gek van
Groeten John
Re: Slecht aanslaanT5
even de zoekfuntie gebruiken ik geloof dat vaniac dit probleem ook heeft gehad en daar is het ook opgelost .
herman 94
herman 94
Re: Slecht aanslaanT5
Update van mij.
Uitgeslagen pompverstuivers al meerdere malen mee gemaakt bij een 2.5 tdi.
Dus in 2,5 jaar tijd nu al vaker mee gemaakt.
Uitgeslagen pompverstuivers al meerdere malen mee gemaakt bij een 2.5 tdi.
Dus in 2,5 jaar tijd nu al vaker mee gemaakt.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Re: Slecht aanslaanT5
hoi,
Dat probleem had ik vorige jaar ook met mijn T5 2004 174pk. Probleem bij mij was namelijk dat de pakkingen bij de verstuivers versleten waren. Die heb ik toen vervangen en daarna geen problemen meer gehad. Die pakkingen zijn een paar ringen (+/- 22 euro per verstuiver) die onder je verstuivers komen zodat er geen lekkage ontstaan en de brandstof terug laat vloeien naar je tank.
Hoop je voldoende te hebben geholpen.
Mvg,
Dat probleem had ik vorige jaar ook met mijn T5 2004 174pk. Probleem bij mij was namelijk dat de pakkingen bij de verstuivers versleten waren. Die heb ik toen vervangen en daarna geen problemen meer gehad. Die pakkingen zijn een paar ringen (+/- 22 euro per verstuiver) die onder je verstuivers komen zodat er geen lekkage ontstaan en de brandstof terug laat vloeien naar je tank.
Hoop je voldoende te hebben geholpen.
Mvg,