Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aansluitkabels autoradio

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
starfire
Berichten: 359
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:55
Locatie: Heino

Aansluitkabels autoradio

Bericht door starfire »

Ik ben bezig om een 2e-hands Pioneer systeem in mijn T4 te bouwen met klapscherm, centrale aanstuureenheid en cd-wisselaar.
De centrale unit + cd-wisselaar wil ik onder de bestuurdersstoel in een kistje bouwen.
Nu zat er bij systeem een stukje 4-aderige platte kabel met kleuren rood, geel, blauw en zwart, dat gebruikt werd om het één en ander aan de iso aansluiting te verbinden.
Dat is m.i. erg handig voor het aansluiten van de diverse onderdelen, zonder dat je een kabel wirwar krijgt.

Ik kan alleen nergens een site/winkel vinden waar deze kabel verkocht wordt.

Kent iemand de betreffende kabel en weet je ook waar die gekocht kan worden?

alvast bedankt.
"Mac" camper: T4 1.9TD (12-2002)
Jeep Compass Night Eagle Liberty Edition (10-2020)
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: Aansluitkabels autoradio

Bericht door Harry62 »

Je bedoeld waarschijnlijk de mini ISO stekker?
Maak anders even een foto van de beide aansluitingen.

Je hebt het over de hoofdunit en de wisselaar die wil je onder de stoel plaatsen.
Maar de radio met de display is toch de hoofdunit?
Is het niet een bluetooth module of TV ontvanger?
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Gebruikersavatar
starfire
Berichten: 359
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:55
Locatie: Heino

Re: Aansluitkabels autoradio

Bericht door starfire »

Nee ik bedoel gewoon een stuk stroomdraad zonder stekkers.

Ik heb de volgende onderdelen allemaal Pioneer:
1. AVX-7300 Klapscherm
2. AVM-p7000r Headunit (bevat ook de tuner)
3. CD Wisselaar
4. AVIC-9DVD DVD player annex Navigatiesysteem (KAPOT)

Klapscherm heeft alleen stroom nodig en een datakabel naar de AVM, evt video ingang voor rear-view camera.
Headunit heeft ingebouwde tuner, alle aansluitpunten voor antenne, stroom, speakers, video-in, ip-bus en datakabel
cd wisselaar heeft alleen IPbus, geel en zwart (+ en massa).

Ik heb de boel al aan de praat met een hoop letterlijk aan elkaar geknoopte en in elkaar gedraaide stroomdraadjes en een trafo.
De AVIC-9 geeft geen krimp en is volgens mij kapot. Deze bouw ik (nog) niet in, maar ook dat is eigenlijk een "hideaway" unit.
ik wil al wel voorzieningen treffen om deze achteraf relatief eenvoudig aan te sluiten.

Nu moet ik het nog inbouwen en zijn de aan elkaar geknoopte kabeltjes niet afdoende.
"Mac" camper: T4 1.9TD (12-2002)
Jeep Compass Night Eagle Liberty Edition (10-2020)
Gebruikersavatar
starfire
Berichten: 359
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:55
Locatie: Heino

Re: Aansluitkabels autoradio

Bericht door starfire »

Even een plaatje van de kabel die ik bedoel. Ik heb alleen maar een stukje van nog geen halve meter en dat is echt te weinig.
Bijlagen
Afb199.jpg
"Mac" camper: T4 1.9TD (12-2002)
Jeep Compass Night Eagle Liberty Edition (10-2020)
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: Aansluitkabels autoradio

Bericht door Harry62 »

Die kabels zijn voor de voeding van het apparaat toch? Die kun je met los te kopen snoertjes gewoon verlengen.
Wel even met een krimpkous over de las/soldeer verbinding.

Wat betreft de DVD/Navigatie ben je geen draad vergeten aan de massa te doen?
Er zit een volgens mij blauwe draad die officieel naar de handrem schakelaar gaat.
Dan kun je alleen DVD kijken als je handrem er op staat :zwaai
Deze kun je ook direct op massa zetten.

De rest van de kabels is allemaal standaard pioneer en is bij deze ook nog wel te bestellen.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Gebruikersavatar
starfire
Berichten: 359
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:55
Locatie: Heino

Re: Aansluitkabels autoradio

Bericht door starfire »

Ja, dat ik ze kan verlengen met losse kabeltjes dat snap ik wel, maar het ging me er juist om dat ze zo mooi bij elkaar zitten en dat je dan minder kans hebt op een warboel.
Als ik dat platte kabeltje nergens kan vinden dan worden het dus gewoon losse snoeren die ik dan maar op een andere manier moet samenbinden.

Voor wat betreft de DVD/Navi zat het snoer wat voor de handrem was, al doorverbonden met de massa. Verder zitten er nog kabels aan voor bijvoorbeeld de snelheidsmeter, maar die heb ik natuurlijk niet in mijn "proefopstelling". Het enige wat ik hoor als ik hem aan de stroom zet is een soort hard/zacht afwisselend "zoem" geluid alsof er steeds een ventilator probeert op te starten en dan weer uit gaat.

Als iemand anders er meer verstand van heeft dan houdt ik me aanbevolen...
"Mac" camper: T4 1.9TD (12-2002)
Jeep Compass Night Eagle Liberty Edition (10-2020)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33917
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aansluitkabels autoradio

Bericht door Multivan Generation »

starfire schreef:Als ik dat platte kabeltje nergens kan vinden dan worden het dus gewoon losse snoeren die ik dan maar op een andere manier moet samenbinden.
De kabeltjes in een stukje krimpkous,
is dat een idee?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
starfire
Berichten: 359
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:55
Locatie: Heino

Re: Aansluitkabels autoradio

Bericht door starfire »

Ik zit eraan te denken om bij een computerzaak van die "sleeving" te kopen. Zoals deze, maar dan niet zo fluorescerend. Ze zitten toch nergens in het zicht. Is het meteen een beetje beschermd tegen knikken en slijtage.
Bijlagen
244_1203175567.jpg
"Mac" camper: T4 1.9TD (12-2002)
Jeep Compass Night Eagle Liberty Edition (10-2020)
Plaats reactie