Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

hoeveel is deze waard??

vragen over de T4
Plaats reactie
wiel t5
Berichten: 215
Lid geworden op: 14 dec 2008, 12:36
Locatie: vijlen

hoeveel is deze waard??

Bericht door wiel t5 »

mijn maat wil een andere bus kopen hoeveel is deze bus waard? http://link.marktplaats.nl/354015575" onclick="window.open(this.href);return false;
alvast bedankt voor de info groetjes wiel.
wiel t5
Berichten: 215
Lid geworden op: 14 dec 2008, 12:36
Locatie: vijlen

Re: hoeveel is deze waard??

Bericht door wiel t5 »

Wat is een fsl dak?? er zit wel een hefdak op maar verder weet ik er niets van,het is best mogelijk dat dit dak teklein is voor de huidige regelgeving.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: hoeveel is deze waard??

Bericht door Roger B. (11)61 »

fsl is net als westfalia een fabrikant van hefdaken, maar ik hoor er miinder goede verhalen over.

zo op de foto ziet het interieur er erg netjes en zeker kwa kleur en materiaal gebruik anders dan anders uit, maar ik vind het wel erg mooi..............de buitenkant daarentegen vind ik ronduit lelijk met die two-tone gespoten lak en lelijke voorspoiler...... prijs........geen idee zit niet zo in camperprijzen....

in de waarde wel meenemen dat dit een achteraf tot comper omgebouwde grijskenteken bus is (waarschijnlijk een WV1`chassisnummer dus)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
max45
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 dec 2007, 17:51
Locatie: overijssel

Re: hoeveel is deze waard??

Bericht door max45 »

Deze bus lijkt erg op die van mij,ik heb hem 2 jaar geleden laten om bouwen en de ombouw met keuren en bpm was al meer dan 10.000,euro +de waarde van de bus.
ik heb wel spijt van het fsl-dak ,veel te grote ontluchtigings gaten waar het zo door heen regent en ook de naden leken.
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: hoeveel is deze waard??

Bericht door DNS »

Dat lijkt me inderdaad een typische FSL-ombouw (vergelijk maar eens met de advertentie op MP van FSL: http://link.marktplaats.nl/188673178" onclick="window.open(this.href);return false; ).

De vraag hoeveel die waard is... wat de gek er voor geeft natuurlijk :bonk

Persoonlijk vind ik het interieur wel erg mooi, maar jammer van het 'tapijt' tegen de muur en dat hefdak... erg jammer dat het geen Reimo of Westfalia is. Dit is weer echt zo'n typisch fiscaal hefdak: wel leuk voor een beetje extra sta-hoogte maar geen extra slaapplaatsen. Voor sommigen is dat misschien ook niet nodig, maar als je hier op het forum de (nare) verhalen over die FSL-daken leest heb ik er zo mijn bedenkingen bij (slecht sluiten, lekkage, etc.). Natuurlijk zijn deze daken wel minder zichtbaar/opvallend als andere hefdaken. De vraag is trouwens ook of je met deze daken nu nog kwart-tarief kunt krijgen. Mocht dit niet zo zijn, zal de waarde van dit soort campers ook behoorlijk dalen.

Verder wel een aardige :driveT4 zo te zien, maar die two-tone is ook niet helemaal mijn smaak en roept natuurlijk de vraag op wat daaronder (schade?) heeft gezeten. De prijs voor een T4 camper van die leeftijd zal toch snel boven de 10.000 liggen (98'er in slechtere staat voor 7.000: http://link.marktplaats.nl/344146607" onclick="window.open(this.href);return false; ), met een 'echt' hefdak al snel richting de 15.000 en originele Westfalia een dikke 20.000-25.000. Zelf zou ik liever kijken naar een T4 met een ander hefdak. Mocht je trouwens van plan zijn met zo'n camper richting het zuiden te trekken, dan denk ik dat je de ontbrekende airco ook wel gaat missen. :knipoog
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Plaats reactie