Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
powerbox
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
powerbox
Olle Griese,
Een vraagje,wat voor merk powerbox gebruik jij in je T5?
Wil je dat geheim met mij delen?
Een vraagje,wat voor merk powerbox gebruik jij in je T5?
Wil je dat geheim met mij delen?
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
dat is iets wat ik ook wel weet
Sorry olle ,maar dit is een inkoppertje voor mij ,...over de powerbox ,dat is een klein soort blokje wat je tussen een bepaalde stekker verbinding klikt (vraag me niet welke ,maar hij past maar op een soort stekker dus dat wijst zich vanzelf )wat dit blokje doet is het volgende ,hij verlengt je inspuittijd/hoeveelheid ,waardoor je iets meer kracht krijgt ,verwacht geen wonderen ,maar het is wel redelijk voelbaar vooral op tussen acceleraties .
niet te vergelijken met echte chiptuning of een proffesionele powerbox ,maar de prijs is er dan ook naar .
mvg sep
niet te vergelijken met echte chiptuning of een proffesionele powerbox ,maar de prijs is er dan ook naar .
mvg sep
oja
is een merkloos type ,..
mvg sep
mvg sep
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
powerbox
Hoi Sep,
Het was niet Olle Griese,maar ik,Harry t5.
Waar heb je die box gekocht?
Alvast bedankt
Het was niet Olle Griese,maar ik,Harry t5.
Waar heb je die box gekocht?
Alvast bedankt
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
niet mee eens
Hoewel ik de mijne heb laten chiptunen ben ik het er absoluut niet mee eens dat een powerbox per definitie minderwaardig is. Kijk maar eens op de site van dieseltuning.nl van Essing. Ik heb er geen enkele band mee maar dit zijn absoluut serieuze jongens die heel goed weten wat ze doen.
Als ze de 2.5/174 op tijd hadden gehad, had ik die powerbox daarvoor wellicht genomen. Is in "noodgevallen" zó weer verwijderd....
Groeten van Guus
Als ze de 2.5/174 op tijd hadden gehad, had ik die powerbox daarvoor wellicht genomen. Is in "noodgevallen" zó weer verwijderd....
Groeten van Guus
Hoi,
Ik had in mijn (uitgebrande) T5 een powerbox van Essing. Had een 130pk en met powerbox 159pk. Was zeker goed te voelen en moet eerlijk zijn dat het brandstofverbuik op lange afstanden iets gunstiger was geworden. Ik krijg over een paar weken mijn nieuwe T5 en er komt zeker (na het inrijden) een powerbox van Essing in te zitten.
Groeten Mies
Ik had in mijn (uitgebrande) T5 een powerbox van Essing. Had een 130pk en met powerbox 159pk. Was zeker goed te voelen en moet eerlijk zijn dat het brandstofverbuik op lange afstanden iets gunstiger was geworden. Ik krijg over een paar weken mijn nieuwe T5 en er komt zeker (na het inrijden) een powerbox van Essing in te zitten.
Groeten Mies
-
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00
Harry, ik lees dit bericht nu pas (geen idee waarom nu pas)
Sep pakte hem op omdat mijn powerbox bij hem vandaan komt.
Je merkt het i.d.d. wel (degene die achter me rijd trouwens ook )
Je kunt hem zoals Sep zegt maar op 1 manier aansluiten , dus gewoon even diverse stekkers loshalen en kijken of de box er tussen past.
Of hij er zuiniger door word weet ik niet, als de tank leeg is gooi ik hem weer vol, dat boeit me verder niet.
De trekkracht van mijn (standaard) 85pk T5 is nu vergelijkbaar met een 102pk T4 , onder in toeren trekt hij zelfs beter dan een 102pk T4
Sep pakte hem op omdat mijn powerbox bij hem vandaan komt.
Je merkt het i.d.d. wel (degene die achter me rijd trouwens ook )
Je kunt hem zoals Sep zegt maar op 1 manier aansluiten , dus gewoon even diverse stekkers loshalen en kijken of de box er tussen past.
Of hij er zuiniger door word weet ik niet, als de tank leeg is gooi ik hem weer vol, dat boeit me verder niet.
De trekkracht van mijn (standaard) 85pk T5 is nu vergelijkbaar met een 102pk T4 , onder in toeren trekt hij zelfs beter dan een 102pk T4
-
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00
Danny,
De egr-klep was is niet uitgeschakeld en ben echt super keurig behandeld door die mannen van Essing. Hebben keurig uitgelegd hoe alles werkt e.d. Ik heb er zelf bijgestaan toen alles ingeregeld werd, dus weet dat alles goed gebeurd is. Ik had ze ook gevraagd om alles zo aan te sluiten/in te bouwen dat het makkelijk verwijderd kan worden, is nameijk een leasebak. Is allemaal keurig gedaan en heb uiteindelijk 299 euro betaald voor het kastje.
Gr Mies
De egr-klep was is niet uitgeschakeld en ben echt super keurig behandeld door die mannen van Essing. Hebben keurig uitgelegd hoe alles werkt e.d. Ik heb er zelf bijgestaan toen alles ingeregeld werd, dus weet dat alles goed gebeurd is. Ik had ze ook gevraagd om alles zo aan te sluiten/in te bouwen dat het makkelijk verwijderd kan worden, is nameijk een leasebak. Is allemaal keurig gedaan en heb uiteindelijk 299 euro betaald voor het kastje.
Gr Mies
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen