Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Verdeler blok TV 16 ?? UPD

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 808
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Verdeler blok TV 16 ?? UPD

Bericht door HenkK »

Bij de zekeringkast voor het relais blok hangt een lossen verdeler met een relaisaansluiting. ( zie foto) Ik heb even uitgezocht ( T4 boek) waar deze vermoedelijk van is. Dan kom ik uit op een kabel verdeler blokje voor de databus ( OBD2 can H en can L). Hierbij staat bij dat de aansluiting op relais plaats 5 hoort te zitten. Dit zou dan specifiek voor een ACV motor zijn. Ik denk dat hier de transponder van de beveiliging over loopt.

Ik vraag mij dus af, wie heeft dit verdelertje ook en zit deze op plaats 5 van de relais. ook en waarom ligt hij los?
Verdeler TV 16.jpg
UPD, ben er uit relais plaats 5 is datenbus en zitten verder geen aansluitingen aan de achterzijde, volgens de schema's,
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: Verdeler blok TV 16 ?? UPD

Bericht door Harry62 »

Henk dit is de canbusverdeler.

Alle 'gebruikers' die je met VagCom via de OBD2 uit kunt lezen zijn op deze verdeelstekker aangesloten.
Hij zit op de zekeringkast op plek 5 zoals je al uitgevonden hebt.

In jouw geval denk ik dat de stekkers van de motorstuurcomputer en het klokkenpaneel aangesloten zijn..
Is niet specifiek voor ACV motor.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 808
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: Verdeler blok TV 16 ?? UPD

Bericht door HenkK »

Thanks Harry, ik was er ook achter gekomen, maar de verdeler ligt los, ga ik er morgen even in plaatsen.

Gr henk

ik kijk woensdag naar je KK
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: Verdeler blok TV 16 ?? UPD

Bericht door Harry62 »

HenkK schreef:
ik kijk woensdag naar je KK
Zet het maar op de lichtkrant :wjw
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Plaats reactie