Vanuit huis na 3 bochten op een drukke rotonde GEEN REM!
Shit ... met motor en handrem het zaakje toch op tijd stil gekregen ... Wat geprobeerd een heel stug pedaal, hij bleek wel wat te remmen maar heel minimaal. Weer heel voorzichtig terug en mijn garage gebeld ...
Met garagehouder als handboek alle dingen nagekeken. Blijkt de vacuumslang naar de remtrommel bij de vacuumpomp aansluiting op het motorblok finaal afgebroken. Het is een wit plastic aansluitnippel en is helemaal verhard en broos ... lijkt bijna op bakeliet en afgebrokkeld.
Ik had vanmiddag zelf aan het 1.9TD motortje gesleuteld ... maar kreeg de nieuwe olieleiding er niet tussen, dus gestopt met klussen.
Daarna radiator weer teruggeklapt en mogelijk heeft de vacuumleiding toen een duwtje gehad.
Balen! dat is even niet met een tiewrap of teepie te fixen. Morgen heel voorzichtig naar de garage en dan hopen dat ze het aansluitnippel in redelijke tijd binnen hebben. Kan m'n busje nu eigenlijk niet missen :-(
Maar dan nu de vraag;
Zijn er (bij de 1.9TD of algemeen) nog meer van dit soort PLASTIC dingen die eigenlijk heel essentieel zijn en na 15 jaar zomaar af kunnen breken??????????????
Dan wil ik ze namelijk allemaal gaan vervangen. waarom schroeven ze uberhaupt plastic dingen AAN een motorblok?
Groeten,
Odorf
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Bijna geen rem meer ... plastic-slijtage
Re: Bijna geen rem meer ... plastic-slijtage
Ik denk dat ik binnendoor ga.
Maar ik ben er vanuit Schiedam ook mee naar Rotterdam gekomen. (Ook niet over de snelweg)
En echt wel moeten remmen tussendoor. Het kost wel kracht maar dan staat hij wel stil.
Als ik door IJsselmonde kom zet ik er wel een :alarm op.
Groeten,
Odorf
Maar ik ben er vanuit Schiedam ook mee naar Rotterdam gekomen. (Ook niet over de snelweg)
En echt wel moeten remmen tussendoor. Het kost wel kracht maar dan staat hij wel stil.
Als ik door IJsselmonde kom zet ik er wel een :alarm op.
Groeten,
Odorf
Re: Bijna geen rem meer ... plastic-slijtage
Ik heb zoiets zelfde gehad. Maar dan de nippel op de vacuum pomp. Nieuw dekseltje besteld, maar later (25000km) weer geen rembekrachtiging toen bleek de vacuum pomp versleten te zijn. de pomp toen vervangen voor een nieuwe. De slang zelf il ook wel broos worden of scheuren gaan. mijn bus (1995) en met 350000 km kan der weer 350000km tegen.
RUBBEREXPRESS
Re: Bijna geen rem meer ... plastic-slijtage
Bij mij was het ook het nippel op de pomp -finaal afgescheurd-. Garage kregen het restant er ook niet uit ze hebben nu een andere (gebruikte) pomp erop gezet.bartt4 schreef:Ik heb zoiets zelfde gehad. Maar dan de nippel op de vacuum pomp. Nieuw dekseltje besteld, maar later (25000km) weer geen rembekrachtiging toen bleek de vacuum pomp versleten te zijn. de pomp toen vervangen voor een nieuwe. De slang zelf il ook wel broos worden of scheuren gaan. mijn bus (1995) en met 350000 km kan der weer 350000km tegen.
Het werkt nu weer naar behoren. Misschien laat ik binnenkort als voorzorgsmaatregel wel een nieuwe slang en pomp plaatsten.
Enig idee wat een nieuwe pomp ongeveer kost?
Ben erg blij dat het me niet ineens in Noorwegen is overkomen
Thanks!
Odorf
- Multivan Generation
- Berichten: 33907
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Bijna geen rem meer ... plastic-slijtage
plastic onderdelen worden bros na een aantal jaren.
Het zal vaker voorkomen nu de T4's ouder worden..
Het zal vaker voorkomen nu de T4's ouder worden..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Bijna geen rem meer ... plastic-slijtage
OEPS... heb pas zelf eentje uit 1995 aangeschaft..... wie heeft er een lijstje van dat plastic, ga ik vast een voorraadje aan leggen...Multivan Generation schreef:plastic onderdelen worden bros na een aantal jaren.
Het zal vaker voorkomen nu de T4's ouder worden..
Wie vraagt wordt wijzer, die zwijgt alleen maar grijzer!
2.4D 1995 lwb dubb. cab.
2.4D 1995 lwb dubb. cab.
Re: Bijna geen rem meer ... plastic-slijtage
pomp koste mij 110 euro met inruil van de oude pomp die weer gereviceerd word. gewoon bij de vw dealer heb wel wat extra korting daar
RUBBEREXPRESS