Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
60.000 km beurt
60.000 km beurt
Beste WJW'ers,
mijn boordcomputer geeft aan dat ik voor beurt moet. teller staat op bijna 60.000 km. rij met longlife olie en ga dus voor tweede beurt.
Kan iemand mij vertellen wat er bij zo'n beurt gedaan en vervangen wordt en wat de kosten zo ongeveer zullen zijn.
iik rij met multivan 174pk automaat highline.
Dank voor jullie reacties
mijn boordcomputer geeft aan dat ik voor beurt moet. teller staat op bijna 60.000 km. rij met longlife olie en ga dus voor tweede beurt.
Kan iemand mij vertellen wat er bij zo'n beurt gedaan en vervangen wordt en wat de kosten zo ongeveer zullen zijn.
iik rij met multivan 174pk automaat highline.
Dank voor jullie reacties
T5 Multivan Highline 128kw TDI
- Matthijs hoek
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 17:47
- Locatie: Utrecht
Re: 60.000 km beurt
Als je dat wilt weten moet je niet zon auto kopen
VW Transporter T6 2.0 TDI 84 PK --> 175 PK. Van Hoek Schilderwerken: voor al uw Lak en Latex spuitwerk. Niks is te gek.
Re: 60.000 km beurt
Wat een reactie Matthijs. Ik vind de vraag redelijk. De vrager wil namelijk weten wat de mogelijke kosten zijn, niets meer of minder. Dat het mogelijke antwoord sterk afhangt wie dat werk uitvoert - dealer of anders - of dat de kosten mede bepaald worden door wat er naast het reguliere onderhoud bij 60.000km gedaan moet worden denk aan banden (die willen wel vlotjes op zijn na 60.000km zeker bij grotere maatvoeringen) is een vriendelijker manier om te reagerenMatthijs hoek schreef:Als je dat wilt weten moet je niet zon auto kopen
@ Dickydick: FF je dealer bellen; daar zijn gestandariseerde prijstabellen voor, wel exclusief meerwerk van wat men eventueel tegenkomt maar dan kun je een inschatting maken.
Re: 60.000 km beurt
Matthijs bedankt voor niks en Heemskerk bedankt voor je reactie. Ga cker ff bellen.
groetjes DickyDick
o ja bandjes al vervangen bij 35.000. beetje stevige rijstijl
groetjes DickyDick
o ja bandjes al vervangen bij 35.000. beetje stevige rijstijl
T5 Multivan Highline 128kw TDI
Re: 60.000 km beurt
zit wel een kern van waarheid in wat matijs zegt , als je een top of the bill auto rijd betaal je
met zulk soort dingen ook the bill
beetje hard gesteld dat wel
met zulk soort dingen ook the bill
beetje hard gesteld dat wel
Re: 60.000 km beurt
ben ook niet bang voor de prijzen wil gewoon weten wat er gedaan wordt en wat de kosten zijn
T5 Multivan Highline 128kw TDI
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: 60.000 km beurt
Het is inderdaad wel handig om de 'flatrate' prijzen te weten van zo'n beurt.dickydick schreef:ben ook niet bang voor de prijzen wil gewoon weten wat er gedaan wordt en wat de kosten zijn
Ik kan er weinig aan doen, maar als ik bij de garage weg ga na een service beurt dan voel ik me toch altijd genaaid
- De Bloemenman 211
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 10:19
- Locatie: Kaatsheuvel / Tilburg
- Contacteer:
Re: 60.000 km beurt
Hallo,
Als het goed is zit er bij je auto bescheiden ook een onderhoudsboekje bij ik heb het idee dat daar
in staat wat er gedaan word maar de prijs zou ik niet durven zeggen.
Veel rij plezier.
De Groenten
De Bloemenman 211
Als het goed is zit er bij je auto bescheiden ook een onderhoudsboekje bij ik heb het idee dat daar
in staat wat er gedaan word maar de prijs zou ik niet durven zeggen.
Veel rij plezier.
De Groenten
De Bloemenman 211
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: 60.000 km beurt
Bij mijn T5 zijn bij 60.000km alle filters vervangen (behalve het brandstoffilter) , 1 aandrijfashoes vervangen , de longlife olie vervangen , en de olie van de tiptronic is ook vervangen geweest .dickydick schreef:Beste WJW'ers,
mijn boordcomputer geeft aan dat ik voor beurt moet. teller staat op bijna 60.000 km. rij met longlife olie en ga dus voor tweede beurt.
Kan iemand mij vertellen wat er bij zo'n beurt gedaan en vervangen wordt en wat de kosten zo ongeveer zullen zijn.
iik rij met multivan 174pk automaat highline.
Dank voor jullie reacties
Prijs ? Geen idee , de VW garage heeft het gratis gedaan (had toen net de auto tweedehands gekocht)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: 60.000 km beurt
Hallo wjwellers,
Tsja zon 60000km beurt.
Ik wil ook best de top of de bill betalen, als daar alles naar uitgevoerd word.
Maar dat is niet zo.
Je moet natuurlijk wel in de gelegenheid zijn en ook wat mogelijkheden hebben.
Maar een standdaard 60000km beurt hoeft niet veel voor te stellen.
Het gaat er niet alleen om wat er gedaan moet worden maar ook gewoon wat er aan een auto kan mankeren.
Ik heb geloof ik 100000km gedaan met mijn achterste remblokken.
Maar ook totaal niet abnormaal is dat ze al bij 20000km versleten kunnen zijn.
Dit kun je niet op papier zetten. AFhankelijk dus van de rijstijl, belading, werkverkeer, of snelweg km.
Ik doe al het onderhoud vanaf na de eerste beurt zelf.
Garantie vervalt daarbij onmiddelijk. Maar of dat werkelijk nadelig is vraag ik mij af?
Volgens mij wordt er in een autoleven bij vw meer verdient op het onderhoud dan aan de verkoop.
En de standaard dingen die gewoon stuk gaan bij de t5, blijven toch gewoon stuk gaan onderhoud bij de garage of niet.
En dat zijn er nog al wat.
Goed onderhoud blijft gewoon erg belangrijk. Kleine dingetjes stappelen zich alleen maar op. en op het laatst krijg je een auto met gebruiks aanwijzingen of zelfs een gevaarlijke auto.
Kijk olie aftappen een filter vervangen dat gaat allemaal wel lukken.
Maar wil je je remolie verversen , en je achterste remblokken vervangen en je cilinders terug stellen dan is dag gelijk al veel lastiger.
En wat voor de een lastig is is voor de ander een makkie.
Voor het eventueel uitlezen van de auto bij een storing ben je toch vaak op de dealer aangewezen.
Suddes
Tsja zon 60000km beurt.
Ik wil ook best de top of de bill betalen, als daar alles naar uitgevoerd word.
Maar dat is niet zo.
Je moet natuurlijk wel in de gelegenheid zijn en ook wat mogelijkheden hebben.
Maar een standdaard 60000km beurt hoeft niet veel voor te stellen.
Het gaat er niet alleen om wat er gedaan moet worden maar ook gewoon wat er aan een auto kan mankeren.
Ik heb geloof ik 100000km gedaan met mijn achterste remblokken.
Maar ook totaal niet abnormaal is dat ze al bij 20000km versleten kunnen zijn.
Dit kun je niet op papier zetten. AFhankelijk dus van de rijstijl, belading, werkverkeer, of snelweg km.
Ik doe al het onderhoud vanaf na de eerste beurt zelf.
Garantie vervalt daarbij onmiddelijk. Maar of dat werkelijk nadelig is vraag ik mij af?
Volgens mij wordt er in een autoleven bij vw meer verdient op het onderhoud dan aan de verkoop.
En de standaard dingen die gewoon stuk gaan bij de t5, blijven toch gewoon stuk gaan onderhoud bij de garage of niet.
En dat zijn er nog al wat.
Goed onderhoud blijft gewoon erg belangrijk. Kleine dingetjes stappelen zich alleen maar op. en op het laatst krijg je een auto met gebruiks aanwijzingen of zelfs een gevaarlijke auto.
Kijk olie aftappen een filter vervangen dat gaat allemaal wel lukken.
Maar wil je je remolie verversen , en je achterste remblokken vervangen en je cilinders terug stellen dan is dag gelijk al veel lastiger.
En wat voor de een lastig is is voor de ander een makkie.
Voor het eventueel uitlezen van de auto bij een storing ben je toch vaak op de dealer aangewezen.
Suddes